تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث خانه های جدید عالم از نیازهای اساسی استان قزوین است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:
احداث خانه های جدید عالم از نیازهای اساسی استان قزوین است

تبلیغات اسلامی


شناسهٔ خبر: 3695867 - یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ساخت خانه های عالم برای استقرارروحانیون در مناطق مختلف و ترویج احکام دینی از نیازهای اساسی است که متأسفانه در این زمینه با کمبود جدی مواجیهم. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و در این عمر ۳۵ ساله خود منشاء خدمات فرهنگی بسیاری در حوزه های مختلف شده است. وی بیان کرد: مهم ترین محورهای فعالیت های سازمان در حوزه های قرآنی با استقرار در دارالقرآن سازمان و سامان دهی هیئت های مذهبی، مداحان و شبکه تبلیغ است. حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: سازمان تبلیغات فعالیتهای متنوع و گسترده دیگری نیز دارد که نشر امیرکبیر یکی از قدیمی ترین نشرهای کشور است همچنین نشرهای واژه پرداز و نشر بین الملل نیز در زیرمجموعه سازمان قرار دارند و تمام قرآن های کشور باید قبل از انتشار از سوی دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی تایید شود.

۹۰ درصد سینماهای کشور به حوزه هنری اختصاص دارد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت های هنری و ادبی سازمان اظهارداشت: با فعال کردن حوزه هنری به عنوان متولی هنر انقلاب و دفاع مقدس گام ارزشمندی برداشته و بخش داستان و سینمای انقلاب در حوزه هنری خلق می شود و از سویی نیز امروز بیش از ۹۰ درصد از سینماهای کشور در تملک حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. وی همچنین در رابطه با فعالیت های سازمان در زمینه آی تی گفت: به جرأت می  توان گفت سازمان از جمله پیشگامان حوزه آی تی است و در شرایطی که کافی نت ها به تازگی ظهور کرده بودند و فضای ضد فرهنگی مسمومی در جامعه ایجاد شده بود تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت خود در همه استان ها وارد عرصه شد و فضای ضدفرهنگی را تبدیل به فضایی فرهنگی و هنجار کرد. حجت الاسلام نعمت الهی یادآورشد: در حوزه کتابخانه دیجیتال نیز سازمان تبلیغات اسلامی پیشرو کشور است.

فعالیت بیش از ۲ هزار هیئت ثبت شده در استان قزوین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی ثبت شده و دارای کد ملی در استان فعال است، ۱۲۰۰ مداح شناسایی و کد گذاری شده اند و ۹۰۰ مداح دانش آموز نیز در استان تربیت شده اند که تلاش می کنیم برنامه های متعدد اردویی و تولید محتوایی برای آنها پیش بینی کنیم. وی در خصوص شبکه تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی استان گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از ۹۰۰ نفر برای تبلیغ امور دینی به منطاق مختلف استان اعزام شدند و در مجموع به همراه ۵۰ مبلغ اداره اوقاف، تعداد ۱۴۰۰ نفر در استان قزوین مشغول تبلیغ و ترویج فرایض و آموزه های دینی در استان هستند. حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به برنامه ها و ظرفیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: شواری هیئت های مذهبی برای ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف فعال شده و کانون مداحان و فعالیت های دارالقرآن این اداره نیز شرایط خوبی دارد و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ موسسه قرآنی در سطح استان فعال شده اند.

احداث خانه های عالم جدید از نیازهای جدی استان است عضو شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ روحانی مستقر و۱۰۰ خانه عالم در استان وجود دارد و نیازمند احداث خانه های جدید عالم در استان هستیم که به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته ایم نیازها را پاسخگو باشیم. وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی دیگر اداره تبلیغات استان گفت: پنجمین جشن روزه اولی ها همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در قزوین برگزار شد که در نوع خود از برنامه های قابل توجه در کشور محسوب می شود. جشنواره دین در مطبوعات، منطقه ای می شود نعمت اللهی در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره دیدن در مطبوعات هم اظهارداشت: درصددیم جشنواره دین در مطبوعات به صورت منطقه ای برگزار شود. وی اظهارکرد: چهار دوره جشنواره دین در مطبوعات محلی در استان برگزار شد که سه دوره آن بسیار خوب بود اما متاسفانه دوره آخر آن با استقبال خوبی مواجه نشد در حالی که هدف از برگزاری این جشنواره اختصاص سهمی به دین در رسانه های استان بود. وی ادامه داد: پرداختن به حوادث و تنش های سیاسی و سیاست زدگی نباید نقش دین در رسانه ها را تحت الشعاع خود قرار دهد با این حال تلاش می کنیم این جشنواره با قوت هر چه بیشتر طی سالجاری برگزار شود و در آینده نیز این جشنواره را در سطح منطقه ای و استان های همجوار برگزار خواهیم کرد. رئیس کارگروه فرهنگی بسیج استان قزوین همچنین با اشاره به برگزاری دوسالانه شعر آیینی واعظ قزوینی گفت: این شخصیت گرانقدر از علما و شاعران بزرگ و معاصر کلیم کاشانی بوده است که احیاء شخصیت وی می تواند گذشته از تکریم یک شخصیت دینی و ادبی در زمینه تولید محتوا برای مداحان و اشعار آیینی نیز نقش موثری داشته باشد. وی افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از اشعار مداحان به وضوح عامه پسند و بازاری شده است حال آنکه هنوزشاعرانی که می توانند مانند واعظ و محتشم کاشانی اشعار قوی و ارزشمندی بسرایند وجود دارند و ما تلاش می کنیم با احیای جایگاه واعظ قزوینی این رویه را در میان شاعران گسترش دهیم.

در حوزه فرهنگ با تنگناهای مالی مواجه هستیم مدیرکل تبلیغات استان در ادامه گفت: متاسفانه امروز با تنگناهای مالی بسیاری در حوزه فرهنگ مواجه هستیم البته معتقدیم که همه موفقیت ها و برنامه ها با اعتبار ممکن نمی شود و با مدیریت و ایده و ابتکار هم می توان در شرایط محدودیت مالی کارهای خوبی را عملیاتی کرد. وی افزود:میزان اعتبارات روحانیون مستقر حدود ۳۰۰ میلیون تومان و برنامه های اوقات فراغت ۲۰۰ میلیون تومان است و با این مبلغ سایر برنامه ها با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: اگر این بودجه تا دو یا سه برابر افزایش یابد قادریم کارهای ارزشمند و تاثیرگذاری را در استان اجرا کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن