تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820905772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمز توفیق د ر اصلاح جامعه - سایت خبری انصار حزب الله


واضح آرشیو وب فارسی:یالثارات: ناگفته پید است آنچه که عیان است از افزایش حیرت آور آمار طلاق و صحنه های هوس آلود کوی و برزن مانکن های بی حیایی حکایت دارد که د ر حقیقت اسرای شیطان هستند که جناب ابلیس همه روزه آنان را پیش چشم مؤمنان رژه می برد و...به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، مدیرمسئول هفته نامه یالثارات الحسین (ع) در سرمقاله این هفته نامه نوشت: خرد اد همانگونه که برای خمینی کبیر(ره) موضوعیت ویژه د اشت که؛ «انتظار فرج از نیمه خرد اد کشم» برای امت امام نیز همچنین. د ر این که امام(ره) چه انتظاری از نیمه خرد اد برای فرج و گشایش د اشت د ر جای خود سخن بسیار است، اما فرج حزب الله و امت تابع ولایت از آن روست که ولی فقیه د وران هر ساله، د ر سخنانی به مناسبت سالگرد رحلت امام، خطوط و راهبرد های اصلی و مهم حرکت انقلاب بر مبانی اش را با توجه به شرایط و فضای سیاسی و فرهنگی روز جامعه بحث و بررسی و روشنگری می نماید و برای پا به کاران انقلاب فرصتی مغتنم و راهگشا و چراغ راه می گرد د . معظم له د ر مراسم گرامید اشت امسال سخن از شاخصه های انقلابی بود ن و انقلابی ماند ن د اشتند که لابد د وستان همراه حضوراً و یا توسط رسانه ها مستحضرند . ملخّص کلام آنکه تمام ویژگی های که ایشان برشمرد ند به شکل کامل آن د ر شخصیت بی نظیر امام (ره) متجلی بود ه است؛مؤمن متعّبد انقلابی. رهبرمعظم انقلاب برخورد اری از چنان ویژگی هایی را نیاز به روز امت وفاد ار د ر نظام جمهوری اسلامی قلمد اد کرد ند ؛ برای پویایی و اد امه مسیر د رست انقلاب امام خمینی (ره) چونان امامی طنین اند از شد ن نوای تفکر بسیجی را د ر جامعه موجب قطع طمع د شمن، یعنی همان مطالبه ای که مکتب و رهبری تحت عنوان جهاد کبیر مطرح نمود ند . رهبرمعظم د ر سخن د یگری د ر توصیف عنصر بسیجی گفتند : بسیجی یعنی علی (علیه السلام) خُب، نهج البلاغه به عنوان آینه شخصیت علی(علیه السلام) و کتاب انقلابی گری راستین و مکتبی د ر میان ماست. نظری به صحنه فرهنگی اجتماع که عرصه هجوم خاموش د شمن است، مید ان های جهاد کبیر و تفکر و تلاش بسیجی گونه حزب الله را بازنمایی می کند : نکته نخست آن که: «د ر عصری که د ر آن قرار د اریم، عصر ارتباطات و عصر سلطه پد ید ه راسنه بر زند گی انسان هاست . تمد ن منحط غرب برای ترویج سکولاریسم،اقد ام به تأسیس هزاران شبکه راد یویی و تلویزیونی کرد ه اند که به صورت شبانه روزی برنامه های گوناگونی را با این هد ف پخش می کنند ... بر اساس تحقیقات به عمل آمد ه تمامی این شبکه ها، با وجود هد ف ها و سلیقه های گوناگون د ر هجوم به مبانی د ینی به طور جد ی اشتراک د ارند .»۱ و اعتراف صریح یک نویسند ه و پژوهشگر غربی، د ر این میان، جالب توجه است: «آلوین تافلر می نویسد : تکنولوژی ماهواره ای و د یگر رسانه های جد ید ، فرهنگ های ملی را از هم می پاشد »۲ از سوی د یگر«امروزه برخی از جوانان، زمان زیاد ی از شبانه روز را به برنامه های ماهواره ای اختصاص می د هند و همین امر سب سستی نظام بیشتر خانواد ه های ایرانی شد ه است»۳ بحث د رباره شیوه های خباثت آلود رسانه ها،اعم از اینترنت و شبکه های اجتماعی و ماهواره از ظرفیت این مقال خارج است و شاید د ر وقتی د یگر. یک نکته اما نباید ناگفته بماند و آن اینکه:«امروزه بسیاری، د هکد ه جهانی را به تهاجم فرهنگی تبد یل کرد ه اند که اند یشه ها و فرهنگ ها را نشانه گرفته است»۴ ناگفته پید است آنچه که عیان است از افزایش حیرت آور آمار طلاق و صحنه های هوس آلود کوی و برزن مانکن های بی حیایی حکایت دارد که د ر حقیقت اسرای شیطان هستند که جناب ابلیس همه روزه آنان را پیش چشم مؤمنان رژه می برد و... یکی از کسبه شاکی و به جان آمد ه از چنان اوضاعی این گونه روایتگری می کند :«این کوفت و مرض ها(ماهواره» کاری کرد ند که این جوانک ها حیا ند ارند . مشتی از این بد قواره ها د ر مقابل اجتماع و خانواد ه چنان گستاخی و بی حیایی می کنند که آد م د وست د ارد کور بشود ولی آنها را نبیند . این د ختران جوان مُد پرست امروزی با آن شمایلی که د ر خیابان ها و کوچه ها پرسه می زنند جز خجالت و شرمساری برای پد ران و ماد ران چیزی ند ارند »۵ با این اوضاع، یک سئوال اساسی از سرد رد و غیرتمند ی علی الد وم به جان و د ل مؤمنان نیشتر می زند که چه باید کرد ؟ آری، واقعاً باید چه کرد ؟! آیا د رمان همان است که رسانه ملی بعضاً «از ترس مرگ، خود کشی می کند ؟!» چنان که همواره شاهد یم. یا سخن فلان رئیس و مسئول مستقیم مسئولیت گریز که صورت مسئله را پاک می کند ؟! پاسخ هرچه باشد مهم نیست اما مولای متقیان فرمود ه اند :«منافقان حراّفی و سخن پراکنی شان شفاست اما عمل و کرد ارشان د رد بی د رمان. آنان(به واسطه مرضی که د ارند ) بر آسایش مرد م حسد می ورزند ! و بر بلا و گرفتاری مرد م می افزایند و امید ها را منقطع و ناامید می کنند » آری همان امید که د ستاورد یأ س ستیز و روح بخش مؤمنان د ر د وران انتظار است. *** د ر اد امه بخش د وم مقال، اشاراتی د یگر به د ستاورد ها و آثار«انتظار» د ر پی می آید : ۱- امید به آیند ه- همچنان که امیرمؤمنان فرمود :«د ر انتظارفرج باشید و از رحمت خد ا نا امید نباشید ، چرا که د وست د اشتنی ترین اعمال نزد خد اوند انتظار فرج است»۷ ۲- اصلاح گرایی د ر عرصه های فرد ی و اجتماعی۸ آن که منتظر مصلح جهانی است هم خود صالح است و هم مصلح و مبارز با مظاهرفساد و تبهکاری منافقان بیمارد ل که تعزیه گرد ان فساد و بازد ارند ه چشم پرکنی های پرسه زن د ر جامعه اند . ۳- تلاش و پویایی و پیشرفت د ر تمام عرصه ها۹ اعم از آماد گی رزمی و جهاد اقتصاد ی برای توسعه عد الت و کاستن از فاصله طبقاتی و..... به عنوان عرصه ای از تفکر و تلاش بسیجی و تبلور روحیه انقلابی. ۴- تخلّق به فضائل نفسانی۱۰ آن که با باور راستین، خود را د ر محضر و مشهد خد ا وولی الله مطلق د وران می یابد از روی شرم و حیا از زشتی و گناه و آلود گی جان و د ل خود می پرهیزد و تبعاً چنین انتظاری موجب نورانی شد ن د ل و پاکی و سلامت روح او خواهد بود . وسرانجام نکته پایانی این مقال آنکه بر طبق صریح د عای رسید ه از امام هاد ی (علیه السلام) امر هد ایت خلق به امام همان زمان سپرد ه شد ه، چه اینکه امام را چنین سوگند می د هیم:«به حق آنکه شما را نسبت به سّرخود امین قرار د اد ه و شما را مسئول کار خلق خود کرد ه است...»۱۱ و البته امام علیه السلام نیز با کمال د لسوزی و شفقت به خلق- این وظیفه را به انجام می رساند و بر این اساس تیره بختی مرد م و رخنه فساد و تباهی د ر انان موجب آزار و غم امام است و چانچه عد ه ای برای اصلاح گری به پاخیزند و از وجود مقد س امام عصر(علیه السلام) استمد اد بطلبند بد ون شک توفیق و تاثیر و برکت د ر عمل اصلاح گرانه خود خواهند یافت و این مهم مستلزم اطاعت عاشقانه از فرامین حضرت (کسب ولایت) است و لاغیر. اما چه باید کرد که هنوز نام و یاد حضرت د ر جامعه غریبشیعه و معتقد ان به آن بزرگوار باید غفلت زد ایی کرد و اعتیاد به غیبت امام زمان(علیه السلام) و خوگرفتن به غفلت از امام زند ه و حاضر و شاهد و ناظر و هشد ار د اد و لزوم د رمان این اعتیاد را گوشزد کرد »۱۲ مد یر مسئول ۱- هجوم خاموش،ص۳۷ ۲- جابه جایی قد رت،ج۲،ص۶۵۳،نقل از هجوم خاموش،ص۳۸ ۳- هجوم خاموش،ص۳۹ ۴- همان،ص۳۸ ۵- همان،ص۶۲-۶۱ ۶- خطبه نهج البلاغه د ر وصف منافقان ۷- خصال ص۶۱۶، نقل از مهد ی(ع) امام موجود موعود ، ص۱۸۳ ۸- امام مهد ی (ع) موجود موعود ، ص۱۸۳ ۹- همان، ص۱۸۴ ۱۰- همان، ص۱۸۵ ۱۱- زیارت جامعه کبیره، مفاتیح الجنان ۱۲- آشتی با امام عصر(ع)


یکشنبه ، ۶تیر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: یالثارات]
[مشاهده در: www.yalasarat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن