تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806620999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین جزئیات حادثه اتوبوس سربازان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آخرین جزئیات حادثه اتوبوس سربازان
وطن امروز در گزارشی آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، یکی از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان در نی‌ریز جان خود را از دست داد، بر این اساس شمار قربانیان این سانحه رانندگی به ۲۰ نفر افزایش یافت. به گزارش «وطن امروز» براساس اعلام پزشکی قانونی فارس یکی از مصدومان واژگونی اتوبوس حامل سربازان نیز به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و آمار قربانیان این سانحه به ۲۰ نفر رسید. این درحالی است که طبق آمار رسمی اعلام شده جان‌باختن 13 سرباز وظیفه در این حادثه تایید شده و 23 سرباز دیگر در بیمارستان بستری هستند. پس از اعلام خبر درگذشت تعدادی از سربازان وطن در حادثه تصادف، موجی از همدردی و ابراز تاسف از این حادثه توسط افکار عمومی و فعالان شبکه‌های مجازی، هنرمندان و ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است و همگان بر ضرورت پیگیری قضایی و حقوقی این حادثه ناگوار تاکید کرده‌اند.

دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت سربازان

همچنین به دنبال وقوع این سانحه که منجر به داغدار شدن تعداد زیادی خانواده شد، مقامات کشوری و لشکری در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان پیام تسلیت خود را اعلام کردند و رئیس‌جمهور نیز به وزارتخانه‌های بهداشت و دفاع  دستور داد برای رسیدگی به وضعیت سربازان حادثه دیده وارد عمل شوند.  حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از سربازان وظیفه در سانحه جاده‌ای، تصریح کرد: ضروری است همه دستگاه‌های دولتی مرتبط بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت دفاع امکانات خود را برای رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان و کاهش آلام خانواده‌های این عزیزان به کار گیرند.

ورود دادستانی به ماجرای واژگونی اتوبوس

در عین حال دادستان کل کشور نیز در پیامی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از سربازان نیروی زمینی ارتش، دستور بررسی علت وقوع این حادثه را صادر کرد. در بخش‌هایی از پیام تسلیت حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور آمده است: حادثه واژگونی اتوبوس که باعث جان باختن و مصدومیت تعدادی از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران شد موجب تأسف بسیار شد، با آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این ضایعه، ضروری است که مقامات قضایی استان مربوط ضمن بررسی دلیل وقوع حادثه، گزارش رسیدگی این موضوع را در اسرع وقت به دادستانی کل کشور ارائه کنند.

شکایت نزاجا از ناوگان منتقل‌کننده سربازها

علاوه بر این فرمانده نیروی زمینی ارتش برای بررسی دقیق‌تر ماجرای جان باختن تعدادی از سربازان این نیرو عازم این منطقه شد و از پیگیری حقوقی سانحه واژگونی اتوبوس و طرح شکایت از ناوگان منتقل‌کننده سربازان خبر داد. امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه کمک‌هزینه‌ای برای خانواده‌های مصدومان و جانباختگان پیش‌بینی شده است، بیان داشت: اقدامات بیمه‌ای هم در نظر گرفته شده و پس از درمان، تعدادی از سربازان از خدمت معاف و تعدادی نیز در سنگر دیگری برای خدمت به نظام به‌کار گرفته می‌شوند.  وی خاطرنشان کرد: اقامه دعوا در مرجع قضایی علیه تعاونی میهن‌تور که اتوبوس حادثه‌دیده متعلق به آن است مطرح شده تا بتوانیم مطالبات و حق سربازان مجروح و حادثه دیده و سربازانی را که فوت کرده‌اند و همچنین خانواده‌های آنها را استیفا کنیم.

معافیت برخی سربازان مصدوم از خدمت وظیفه

همچنین در همین باره فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفته است: «احتمال هرگونه عملیات خرابکارانه و عمدی در تصادف اتوبوس سربازان منتفی است و برخی سربازان مصدوم از خدمت وظیفه معاف می‌شوند.» امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، بعد از ظهر جمعه در حاشیه عیادت از سربازان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در نی‌ریز، اظهار داشت: در صورت  پیگیری نشدن سریع مراکز امدادی و درمانی، این حادثه می‌توانست تلفات بیشتری داشته باشد. به گفته وی، این اقدام علوم پزشکی شیراز یک مانور بزرگ درمانی در هنگام وقوع حادثه بود که بیمارستان شهید رجایی بخوبی از عهده آن برآمد. وی درباره عیادت خود از سربازان مصدوم نیز بیان کرد: حال عمومی بسیاری از مصدومان خوب است و برخی نیز که امیدواری کمی به آنان داشتیم، بهبود یافته و بخشی از سربازان مصدوم از معافیت برخوردار خواهند شد و دیگران در بخش‌های مناسب با میزان سلامت آنان به‌کارگیری می‌شوند. وی تصریح کرد: رضایتمندی سربازان از خدمات را مورد پرسش قرار دادیم و اکثر قریب‌ به‌اتفاق سربازانی که با آنان دیدار داشتم، عنوان کردند اقدام لازم انجام شده است. پوردستان با بیان اینکه ارتش در ترابری سربازان با محدودیت‌هایی مواجه است، یادآور شد: در برخی استان‌ها استفاده از ناوگان ترابری ارتش برای انتقال سربازان ممکن نیست و هر 2 ماه یک‌بار حدود 300 تا 350 دستگاه اتوبوس سربازان را جابه‌جا می‌کند. وی همچنین گفت: احتمال هرگونه خرابکاری و برنامه‌ریزی در وقوع حادثه اتوبوس منتفی است و نقص فنی و فرسودگی خودرو و کهولت سن راننده و ناتوانی در کنترل خودرو، عوامل اصلی این حادثه بوده است. در حال حاضر 23 نفر از سربازان مصدوم در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند که از این تعداد 10 نفر آنان تحت مراقبت‌های ویژه آی‌سی‌یو هستند.

ارائه تسهیلات ویژه و مادام‌العمر

همچنین به گفته جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح، برخی تسهیلات و خدمات ویژه به خانواده سربازان جانباخته و مجروح ارائه خواهد شد که برخی از این تسهیلات به صورت مادام‌العمر است.  سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در این باره اظهار داشت: همسر و فرزند سربازانی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند تا پایان عمر از نیروهای مسلح مستمری دریافت خواهند کرد. وی یادآور شد: تعدادی از سربازان مجروح این حادثه ممکن است از کار افتاده شوند که این افراد علاوه بر اینکه از سربازی معافند، مستمری مادام‌العمر نیز دریافت خواهند کرد.

همراهی مسافران قاچاق با سربازان

در همین حال قائم‌مقام وزیر بهداشت نیز که برای پیگیری وضعیت درمانی مصدومان حادثه راهی استان فارس شده بود کشف اجناس و مسافران قاچاق در اتوبوس حامل سربازان را تایید کرد. ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزارت بهداشت درباره وضعیت مجروحان سانحه عنوان کرد: وضعیت مصدومان رو به بهبودی است و حدود نیمی از آنها ترخیص شده‌اند اما حال ۵ نفر از این مصدومان مناسب نیست. بنابر اظهارات حریرچی، این اتوبوس‌ها در چندین محل توقف کرده و اجناس قاچاقی همچون سیگار تحویل گرفتند و یکی از اتوبوس‌ها نیز ۸ نفر مسافر قاچاق از اتباع خارجی داشته  است.

گزارش وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور

این در حالی است که در آخرین لحظات تنظیم این گزارش خبری مبنی بر ارائه گزارش وزیر بهداشت درباره اقدامات و آخرین وضعیت مصدومان  این حادثه به رئیس‌جمهور منتشر شد. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در این گزارش درباره اعزام 26 آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس به محل حادثه در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه و انتقال مصدومان به بیمارستان‌های شهدای نی‌ریز، استهبان، نمازی و شهید رجایی شیراز  توضیحاتی ارائه کرد. در بخش دیگری از این گزارش، اقدامات درمانی تخصصی به‌وسیله متخصصان رشته‌های گوناگون مقیم، پرستاران و پیراپزشکان در بیمارستان‌ها به آگاهی روحانی رسید. وزیر بهداشت همچنین به اعزام تیمی از وزارت بهداشت به شیراز در ساعت‌های اولیه پس از وقوع سانحه به سرپرستی قائم‌مقام وزارت بهداشت، رئیس اورژانس کشور و مدیران معاونت درمان به منظور بررسی وضعیت مصدومان به شیراز اشاره و از تلاش‌های بی‌وقفه مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اورژانس 115، متخصصان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های شهید رجایی، نمازی  شیراز، نی‌ریز و استهبان نیز تقدیر کرد. هاشمی در پایان این گزارش بر لزوم توجه جدی به کاهش مرگ و میر سوانح و حوادث جاده‌ای به عنوان سومین عامل مرگ و میر مردم ایران تاکید کرد.






۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن