تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811485043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري يادواره ‌شهدا موتور محركه جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برگزاري يادواره ‌شهدا موتور محركه جامعه است
جمعي از جوانان منطقه 14 تهران در حركتي خودجوش 31 خردادماه براي سومين بار يادواره شهداي محله‌شان (محله تاكسيراني) را برگزار كردند. توجه به ياد و خاطره شهدا از منويات مكرر مقام معظم رهبري است كه ما را بر آن داشت ...
نویسنده : احمد محمدتبريزي 
جمعي از جوانان منطقه 14 تهران در حركتي خودجوش 31 خردادماه براي سومين بار يادواره شهداي محله‌شان (محله تاكسيراني) را برگزار كردند. توجه به ياد و خاطره شهدا از منويات مكرر مقام معظم رهبري است كه ما را بر آن داشت تا در گفت‌وگو با مهدي شيري، رئيس ستاد يادواره شهداي محله تاكسيراني از چند و چون اين يادواره و همينطور فعاليت‌هاي مردمي در خصوص بزرگداشت شهدا بيشتر بدانيم.
براي شروع از يادواره‌تان بگوييد، چرا 31 خرداد را به عنوان روز برگزاري‌اش انتخاب كرديد؟
اين يادواره مربوط به شهداي محله تاكسيراني در منطقه 14 است. خانواده شهداي منطقه و اقشار مختلف جامعه در يادواره حضور داشتند. دغدغه‌مان از اولين دوره يادواره اين بود حدالامكان روز برگزاري را 31 خرداد همزمان با شهادت دكتر چمران برگزار كنيم تا در مراسممان يادي هم از اين انسان بزرگ كرده باشيم.
دست‌اندركاران يادواره‌هاي مردمي قاعدتاً بايد خود مردم باشند، درست است؟
بله، قطعاً همينطور است. در يادواره ما نيز خانواده شهدا، مردم محل و اعضاي پايگاه بسيج محله برگزار‌كننده اصلي بودند و ارگان‌هايي چون مديريت شوراياري محل، شهرداري ناحيه و بنياد شهيد كمكشان معنوي بود. امسال به كار وسعت بيشتري داديم و از سردار طلايي از اعضاي شوراي شهر دعوت كرديم تا سخنران اصلي مراسم باشند.
محله تاكسيراني چند شهيد دارد؟
چيزي كه برآورد كرديم 25 شهيد در محله تاكسيراني و چند شهيد هم در يك پايگاه ديگر هستند كه با ما همكاري مي‌كنند، مجموعاً در اين يادواره ياد و خاطره 40 شهيد گرامي داشته شد.
فقط شهيدان دفاع مقدس هستند يا شهيدان مدافع حرم هم سهمي دارند؟
ما در اين منطقه شهيد مدافع حرم نداريم ولي خانواده شهدايي كه دعوت كرديم از خانواده شهداي منطقه هستند. خانواده سلماني و نوايي دو شهيد دارند. يكي از شهدا به نام رمضاني پدر و پسر شهيد هستند. شهيد هادي ذوالفقاري، شجري طوسي، شيري، اقتداري، انتظاري، زارعي و خندان و خانواده‌شان كساني بودند كه از آنها تقدير كرديم. از شهداي پايگاه ديگر محله هم شهيد امويي و شهيد سلماني ماهيني تقدير شدند.
اولين سالي كه اين يادواره را راه‌انداختيد چه هدفي را دنبال مي‌كرديد؟
ما از لحاظ بحث مذهبي مي‌خواستيم كششي ايجاد شود تا بتوانيم هم‌محله‌اي‌ها را درگير كنيم و بگوييم چه كساني براي حفاظت از وطن و هويت انقلاب اسلامي و نظام جانشان را فدا كردند و حتماً اين كار آنقدر ارزش داشته كه اين كار را كرده‌اند. مي‌خواهيم يادي از آنها بكنيم. حضرت آقا مي‌فرمايند ياد شهدا را زنده نگه داشتن كمتر از شهادت نيست و در يكي از تازه‌ترين سخنراني‌‌هايشان مي‌فرمايند بايد ياد و خاطره شهيدان در مقابله با توفان تبليغات دشمن زنده نگه داشته شود. مسئله شهيد و ايثارگري كهنه شدني نيست. برگزاري اين يادواره‌ها موتور حركت جامعه است و برخي از اين نكته غفلت مي‌كنند. همين زنده نگهداشتن خيلي كارها را پيش مي‌برد و این ياد شهدا و حماسه‌ها و كارهايشان در وجود شهداي مدافع حرم ديده مي‌شود.
فكر مي‌كنيد برگزاري يادواره‌هاي محلي در آشنايي مردم منطقه با فرهنگ ايثار و شهادت تا چه اندازه مي‌تواند مفيد باشد؟
از ديد خودمان عرض مي‌كنم اين سومين يادواره‌اي است كه برگزار مي‌كنيم. براي اينكه ميزان تأثيرگذاري را متوجه شويد از تاريخچه يادواره مي‌گويم. چندين سال پيش كه يادواره را برگزار كرديم مراسم خيلي جمع و جور و كوچك بود ولي خانواده‌هاي زيادي پاي كار آمدند و توجه زيادي به اين مسئله شد و بازخورد خوبي در محله داشت. سال 93 كه اولين يادواره برگزار شد به اسم شهيد چمران و شهداي محله گذاشتيم تا بيشتر مردم را درگير كنيم و پاي كار بياوريم. تأثيرگذاري‌اش آنقدر بود كه جمعيت زيادي از اهالي محل عهده‌دار اصلي يادواره و از پايگاه بسيج جمعيت زيادي جذب اين كار شدند. مي‌شود گفت از لحاظ فرهنگي خيلي بچه‌ها قوي كار مي‌كنند و تاثيرگذاري‌اش خيلي خوب بوده است. تا به حال كار ميداني و تحقيقي انجام نداده‌ايم و چيزي كه شنيده‌ام اين بوده كه اعضاي محلي‌ خيلي از برگزاري اين يادواره ابراز خوشحالي مي‌كنند و براي برگزاري آن هم كمك‌هاي مادي و معنوي زيادي مي‌كنند. خيلي‌ها بي‌دريغ كمك كردند و نخواستند اسمي از آنها برده شود. خانواده شهدا  هم زحمت زيادي مي‌كشند و همه با جان و دل كار مي‌كنند. البته امسال يك حسني داشت كه با شب ولادت امام حسن مجتبي(ع) همزمان شد و نام هيئت هم مكتب‌الحسن(ع) است و اين يك شور و شوق مضاعفي به همه داد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن