تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819900624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۵۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان قزوین رسیدگی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین:
۵۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان قزوین رسیدگی شد

قزوین


شناسهٔ خبر: 3693879 - پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: بیش از ۵۰ هزار پرونده شامل معاینات سرپایی، ضرب و جرح، همسرآزاری، مجروحان سوانح و حوادث ناشی از کار در پزشکی قانونی استان رسیدگی شد. به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد تائبی عصر پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در این اداره اظهارداشت: پزشکی قانونی با داشتن ۳۵۰ مرکز فعال در سراسر کشور با افزایش توان علمی و تخصصی خود و استفاده از نیروهای با تجربه و متخصص تلاش کرده است خدمات موثری به مراجعان و گروههای مختلف جامعه ارائه دهد. تائبی تصریح کرد: بیش از ۵۱ درصد نیروهای شاغل در پزشکی قانونی استان قزوین نیروهایی با مدارک بالای دانشگاهی و پزشک هستند و علیرغم کمبود نیرو و اعتبارات با تعهد و وجدان کاری خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند و در صدد جلب رضایت عمومی هستند. مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین یادآورشد: ۸۰ درصد معاینات و خدمات پزشکی قانونی بالینی و سرپایی است و ۱۵ درصد مربوط به خدمات آزمایشگاهی و ۵ درصد نیز معاینه اجساد است.

وی اضافه کرد: معاینات سرپایی ضرب و جرح، سوانح رانندگی، حوادث شغلی، معاینات کیفری تحمل شلاق، تعیین سن ازکار افتادگی، تشخیص سن و سلامت روانی افراد، بررسی سقط جنین، مرگ مغزی، کالبد گشایی، آموزش دانشجویان پزشکی، همکاری با سازمان نظام پزشکی از مهمترین فعالیتهای پزشکی قانونی است. میانگین رسیدگی به پرونده ها ۴۲ دقیقه مدیرکل پزشکی قانونی تصریح کرد: میانگین متوسط رسیدگی به پرونده ها در پزشکی قانونی در کشور ۵۰ دقیقه و در استان ۴۲ دقیقه است که در قزوین پایین تر از میانگین کشوری است. وی اضافه کرد: میانگین اعلام نتایج علت فوت در اجسادی که نیازمند آسیب شناسی، سم شناسی و کالبد گشایی هستند در کشور ۹۰ روز و در استان قزوین حدود ۸۵ روز است و میانگین زمان آزمایش پاتولوژی و کمیسیون های پزشکی در کشور ۲۳ روز و استان ۲۲ روز است. تائبی بیان کرد: برای تسریع در پرونده های ارجاع شغلی در سال گذشته یک نفر متخصص طب کار جذب شد و ضمن برگزاری دوره بازآموزی با همکاری دانشگاه پزشکی در موضوعات سقط جنین، چک و قانون، کلاس آموزشی برای ۱۵۰ دانشجوی پزشکی نیز دایر شد. امضاء تفاهم نامه برای ارائه خدمات رایگان به نیازمندان تائبی اظهارداشت: در حمایت از اقشار آسیب پذیر در سال گذشته دو تفاهم نامه با بهزیستی و کمیته امداد امضا شد تاخدمات رایگان به افراد کم درآمد ارائه شود. وی از اجرای طرح دادپزشک در استان هم خبرداد و اظهارداشت: طرح دادپزشک از سال گذشته در قزوین آغاز شده تا از ارجاع بی مورد اجساد به سیستم دستگاه قضایی و ایجاد نارضایتی در بین بستگان متوفی جلوگیری شود و امسال این طرح در بویین زهرا و تاکستان هم اجرایی می شود.

۳۳ هزار و ۱۵۷ معاینه سرپایی تائبی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۱۵۷ نفر تحت معاینات سرپایی قرار گرفتند که با یک درصد افزایش مواجه شدیم. وی بیان کرد: مراجعات ضرب و جرح با ۹ هزار و ۹۴۴ نفر با یک درصد کاهش و مراجعات همسرآزاری با ۱۵۴۹ نفر با هشت درصد افزایش روبرو شد. مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین اظهارداشت: همچنین در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۲ نفر در تصادفات منجر به جرح به این اداره مراجعه کردند که شاهد افزایش دو درصدی مجروحان بودیم و در حوادث ناشی از کار هم ۶۲۵ نفر مراجعه کردند که ۱۰ درصد کاهش داشتیم. صدور ۸۹ مجوز قانونی سقط جنین تائبی در ادامه درخصوص صدور مجوز برای سقط جنین هم گفت:در سال ۹۳ تعداد ۹۵ مورد و سال گذشته ۸۹ فقره مجوز سقط جنین صادر شد که این اجازه برای جنین کمتر از چهار ماه صادر شده است. وی اظهارداشت: در کمیسیون های تخصصی در سال ۹۳ تعداد ۱۲۳ پرونده و سال گذشته ۱۱۰ پرونده رسیدگی شد و ۵۸ پرونده نیز برای بررسی شکایات به پزشک ارجاع شد که ۳۳ مورد تبرئه و ۲۵ مورد تایید شد. مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین یادآورشد: در سال گذشته معاینات اجساد ۹۶۷ نفر ارجاع شد که تصادفات منجر به فوت ۳۷۳ نفر بود که روزانه یک نفر در جاده های استان جان باختند.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ تعداد ۳۹۱ تصادف منجر به فوت در استان ثبت شد که سال گذشته این تعداد به ۳۷۳ نفر کاهش یافت و در ایام نوروز هم شاهد کاهش سوانح بودیم. تائبی تصریح کرد: در سال قبل ۲۴ فوت ناشی از تصادف در استان ثبت شده و در نوروز امسال هم ۱۷ مورد فوت ناشی از تصادفات بوده است. مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: در اثر مسمومیت ناشی از گازگرفتگی در سال ۹۳ تعداد ۱۲ نفر فوت شدند که در سال گذشته این تعداد به چهار نفر رسید که شاهد ۶۷ درصد کاهش بودیم. وی اضافه کرد: رسانه های گروهی در اطلاع رسانی و کاهش کشته های ناشی از منواکسید کربین بسیار موثر بودند و امیدواریم با تداوم این همکاری شاهد مرگ هیچ فردی در اثر گازگرفتگی در استان نباشیم.

کاهش فوت ناشی از مصرف مواد مخدر تائبی همچنین اظهارداشت: در سال ۹۳ تعداد ۴۱ نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان باختند که این آمار در سال قبل به ۳۷ نفر کاهش یافت که علت عمده آن فعال شدن مراکز ترک اعتیاد بود. وی اضافه کرد: در فوت مشکوک به قتل نیز شاهد کاهش ۲۹۹ درصدی در سال گذشته بودیم و در آزمایشگاهها نیز جمعا ۴ هزار مورد آزمایش شامل دو هزار و ۴۷۷ مورد آزمایش سم شناسی و یک هزار و ۷۳۶ مورد آزمایش سلولوژی صورت گرفته است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن