تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816011993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنهایی که دوست داشتند «یوهان کرویف» باشند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: فالوئرهای دوران
آنهایی که دوست داشتند «یوهان کرویف» باشند




یوهان کرویف با درگذشتش جهان فوتبال را شوکه کرد. یکی از سلاطین فوتبال جهان که مدت ها با سرطان ریه دست و پنجه نرم می کرد، درگذشت تا آن هایی که به خصوص طرفدار تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا بودند، مغموم شوند.





هفته نامه چلچراغ - چیا فوادی: یوهان کرویف با درگذشتش جهان فوتبال را شوکه کرد. یکی از سلاطین فوتبال جهان که مدت ها با سرطان ریه دست و پنجه نرم می کرد، درگذشت تا آن هایی که به خصوص طرفدار تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا بودند، مغموم شوند.


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



 در هر حال در این مطلب به آن هایی پرداخته ایم که به نوعی وارثان و رهروان مکتب فوتبال یوهان کرویف بوده اند. کسانی که سعی کردند مثل او باشند. حالا یا توانستند مثل او باشند یا نتوانستند. یا توانستند رگه هایی از یوهان بزرگ را داشته باشند، یا نتوانستند. اما کرویف بزرگ الگویشان بود.

تکسیکی بگریستین


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



بگریستین از جمله بازیکنانی بود که در تیم روایی یوهان کرویف به عنوان بال چپ توپ می زد. این بازیکن سابق بارسا پس از آن که فوتبال را کنار گذاشت، در عرصه مدیریت ورزشی در باشگاه های مطرحی فعالیت خود را دنبال کرد و تمایل چندانی به مربی گری نداشت. در زمان فرانک رایکارد و و گواردیولا مدیر ورزشی بارسا بود و در شکل گیری بارسای نوین و توسعه و پرورش بازیکنان در کمپ لاماسیا نقش مهمی ایفا کرد. او از سال 2012 به منچستر سیتی نقل مکان کرد. اما عملکرد موفقی در نقل و انتقالات این تیم متمول نداشت. البته تکسیکی بگریستین نقش بسزایی در انتقال پپ گواردیولا به من سیتی ایفا کرد و همین انتقال سبب شده تا حدود زیادی عملکرد ضعیف او در خرید بازیکنان متوسط با ارقام نجومی یا ستارگانی که فروغ چندانی در من سیتی نداشتند، خیلی به چشم نیاید.


یان فان شیپ


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



بازیکن سابق آژاکس و تیم ملی هلند از جمله بازیکنان مورد علاقه کریوف در طی دوران حضور در سمت مربی گری در آژاکس بود و او را مارکو فان باستن شماره دو خطاب می کرد. فان شیپ اکنون هدایت تیم ملبورن سیتی استرالیا را بر عهده دارد. زمانی که کرویوف فقید به عنوان مشاور باشگاه مکزیزیک گوادالاخارا فعالیت داشت، فان شیپ را به عنوان سرمربی به این تیم برد. یان فان شیپ در زمره بازیکنان و سرمربیانی قرار داشت که شیفته فلسفه کرویوف بود و تلاش های بسیاری کرد تا فلسفه نوین کرویف را در تیم هایش پیاده کند.


اوزه بیو ساکریستین


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



یکی دیگر از بازیکنان تیم رویایی کرویف در بارسلونا، اوزه بیو ساکریستین بود که همراه با این تیم چهار عنوان قهرمانی متوالی در لالیگا و قهرمانی جام باشگاه های اروپا را تصاحب کرد. او پنج سال به عنوان دستیار در تیم بارسا کار کرد و سپس به سلتا ویگو و رئال سوسیه داد رفت تا به عنوان سرمربی کار خود را ادامه دهد. او درباره کرویف می گوید: او پدر فوتبال است، کسی که به بازیکنانش مانند فرزندانش نگاه می کرد و به آن ها می آموخت چگونه زندگی کنند و در زندگی هم چگونه پیروز و موفق باشند.


هریستواستویچکوف


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



برترین بازیکن تاریخ فوتبال بلغارستان در زمان حضور در بارسا در کنار روماریو برزیلی، یکی از بهترین زوج های خط حمله در تاریخ لالیگا را تشکیل داده بود. کرویوف همیشه هوش تاکتیکی و تکنیک ذاتی هریستو استویچکوف را تحسین می کرد. او که در دوران مربی گری توفیق چندانی به دست نیاورد، کرویف را یک دوست، مربی و معلم بزرگ توصیف می کند. استویچکوف از جمله بازیکنانی بود که با شیوه کرویف به همه عناوین دست یافت و بدون او هم هیچ کاری از پیش نبرد.


دنیس برگ کمپ


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



اسطوره باشگاه آرسنال در 17 سالگی در آژاکس زیر نظر کرویف بازی می کرد و دو فصل شاگرد او بود. کرویف در اواخر دوران بازی خود استعداد پسربچه 12 ساله ای به نام دنیس برگ کمپ را کشف کرد و 15 سال بعد همه به انتخاب این مربی افسانه ای هلندی آفرین گفتند. برگ کمپ که اکنون به عنوان دستیار در آژاکس هلند کار می کند، سرلوحه کاری خود را فلسفه فوتبال کرویفی معرفی کرده است.


دنی بلیند


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



در سال 1986 با وجود فشارهای مسئولان آژاکس برای استخدام بازیکنی سرشناس، اما کرویف بر تصمیم خود مبنی بر به خدمت گرفتن دنی بلیند مدافع اسپارتا روتردام پاشاری کرد و سرانجام هم حرف خود را به کرسی نشاند. بلیند در سال 1995 به عنوان کاپیتان آژاکس و با هدایت لویس فان خال، به مقام قهرمانی جام باشگاه های اروپا دست یافت. این قهرمانی پس از 22 سال برای باشگاه هلندی به دست آمد؛ یعنی 22 سال بعد از هت تریک کاپیتان کرویف در کسب سه قهرمانی متوالی در جام باشگاه های اروپا به سال 1973- 1972.

دنی بلیند کار خود را به عنوان دستیار مربی در آژاکس و تیم ملی هلند آغاز کرد و تاستان گذشته به عنوان مربی هلند انتخاب و جانشین گاس هیدینگ شد. او که خود را شاگرد کوچک مکتب کرویف می داند، پس از مرگ مربی خود با حالتی اندوهگین گفت، همه ما وامدار این مرد بزرگ هستیم؛ به شخصه بسیار مدیون خوبی های او هستم.


مایکل لادروپ


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



کرویف قهرمان دوران کودکی مایکل لادروپ بود. این بازیکن دانمارکی که فصل ناامیدکننده ای را با یوونتوس سپری کرده بود، وقتی با پیشنهاد بارسا، آن هم با هدایت کرویف بزرگ، رو به رو شد، درنگ را جایز ندانست و فورا قراردادش را با بارسلونا امضا کرد. او همراه با بارسلونا چهار سال متوالی قهرمانی لالیگا را جشن گرفت و یک بار هم قهرمان جام باشگاه های اروپا شد. علاوه بر این دو بار عنوان برترین بازیکن سال اسپانیا را هم از آن خود کرد. او در سال 2013 به عنوان سرمربی سوانسی سیتی موفق شد این تیم را به تنها افتخار کل تاریخ باشگاه برساند و با سوانسی قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلستان شد. لادروپ پس از این موفقیت اظهار داشت: چیزهای زیادی در مربی گری از کرویف یاد گرفتم که هنوز هم از آن ها استفاده می کنم.


فان باستن


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



فان باستن یکی از مهاجمان افسانه ای هلند بود که دو فصل در آژاکس با یوهان کرویف هم بازی بود و تجربیات زیادی را از او کسب کرد تا به عنوان یک مهاجم نوک تمام عیار نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. تکنیک ناب و هنرنمایی های این مهاجم تند و تیز زمانی زبانزد خاص و عام شد که بار دیگر کرویف را در کنار خود می دید، اما این بار نه به عنوان بازیکن، بلکه به عنوان مربی و معلم فان باستن.

درخشش فوق العاده فان باستن راه را برای پیوستن به جمع بزرگان فوتبال باز کرده بود و او توانست مهاجم اول تیم ملی هلند شود و البته نامش در بین بازیکنان میلان افسانه ای دهه 90 بدرخشد. او چهار سال سرمربی تیم ملی هلند بود و اکنون هم به عنوان دستیار دنی بلیند در تیم ملی فعالیت می کند. بسیاری او را بازیکن خلف یوهان کرویف می دانند.


رود گولیت


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



گولیت در سن 21 ساگلی به فاینورد پیوست و با این تیم به کسب دوگانه لیگ و جام حذفی هلند شد. اما آن چه بیش از عناوین قهرمانی اهمیت داشت، این بود که رود گولیت زیر نظر کرویف به یک بازیکن بزرگ تبدیل شد، بازیکنی که توانایی بازی در اکثر نقاط زمین با تاثیرگذاری بالا را داشت. در سال 1987، گولیت به شش سال سلطه مارادونا به عنوان برتری بازیکن فوتبال جهان خاتمه داد و نام خود را به عنوان یکی از برترین هافبک های اروپا بر سر زبان ها انداخت. گولیت که داماد برادر یوهان کرویف است، در تمجید و سپاس از یوهان کرویف نوشت: از این که افتخار شاگردی نزد خودت را به من دادی، بی نهایت سپاس گزارم.


فرانک رایکارد


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



بازیکنی با قابلیت های فوق العاده دفاعی که به خوبی فضای جلوی سه مدافع میانی آژاکس در زمان هدایت کرویف را پوشش می داد. فرانک رایکارد یکی از ارکان موفقیت تیم ملی هلند در راه قهرمانی یورو 88 و دو قهرمانی متوالی آ ث میلان ایتالیا در سال های 1989 و 1990 به شمار می رفت.

او بازگشت پرفروغی به آژاکس هلند داشت و با این تیم موفق به کسب سه گانه شد. بسیاری او را پایه گذار و پیش رو در موفقیت های پرشمار در چند سال اخیر بارسلونا می دانند. البته خود رایکارد هم، که از حامیان مکتب کرویف بود، در زمان هدایت بارسا در سال 2006 فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده بود.


رونالد کومان


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



ملی پوش سابق هلند تنها یک سال زیر نظر کرویف کار کرد و در سال 1986 به دلیل نارضایتی از آژاکس جدا شد و به پی اس وی آیندهوون نقل مکان کرد. پس از آن رونالد کومان به تیم رویایی خود یعنی بارسا پیوست و دوران اوج خود را در این تیم سپری کرد. کنترل فوق العاده توپ و فضا، قدرت حمل توپ و شوت زنی بالا و دقت بسیار زیاد در ارسال پاس و شوت زنی از او بازیکنی بی نظیر در ترکیب ساخته بود. مربی فعلی ساوتهمپتون که رابطه بسیار خوبی با کرویف داشت، در ستایش این مربی بزرگ نوشت: به خاطر همه چیز از تو سپاس گزارم، تا ابد در قلب من می مانی.


پپ گواردیولا


نگاهی به بزرگ ترین وارثان و رهروان مکتب یوهان کرویف



پپ گواردیولا ادامه دهنده راه فرانک رایکارد در بارسلونا بود و همان اصول کرویف را به عنوان پای و زیربنای کار خود قرار داد. او با توسعه و پرورش هرچه بیشتر تاکتیک های رایکارد، فلسفه «حمله بهترین دفاع» را در دستور کار خود قرار داد و این فلسفه را در بارسا پیاده کرد که با حفظ توپ و گردش آن بین بازیکنان خودی، سرانجام راهی برای نفوذ به دروازه حریف پیدا خواهدشد و به این ترتیب تیکی تاکا را به فوتبال جهان معرفی کرد.

هافبک سابق بارسا در سال 1992 با هدایت کرویف هلندی قهرمان جام باشگاه های اروپا شد؛ و البته خود پپ هم در جایگاه مربی بارسا دو بار دیگر به این افتخار دست یافت. او در پایان فصل راهی انگلیس شده و در اندیشه آن است تا برنامه های خود را در لیگ برتر جزیره به بوته آزمایش بگذارد. درواقع، پپ گواردیولا را می توان بزرگ ترین وارث و حامی فلسفه فوتبال یوهان کرویف بزرگ دانست.







تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن