تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند توصیه کوچک برای غلبه بر بی‌حوصلگی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 چند توصیه کوچک برای غلبه بر بی‌حوصلگی
چند توصیه کوچک برای غلبه بر بی‌حوصلگی بی‌حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزش در زندگی است‎.


به گزارش فرهنگ نیوز، بی‌حوصلگی هنگامی روی می‌دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای پیرامون خود و فعالیت‌های روزمره خود علاقه‌مند نبوده و از آن‌ها لذت نمی‌بریم. بی‌حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزش در زندگی است...

یکی از خصوصیات انسان، تنوع‌طلبی و نیاز به تغییر مداوم در شکل و نوع محرکات بیرونی است. سازگاری حسی سبب می‌شود ما از فعالیت‌های تکراری به ستوه آییم. سازگاری حسی یعنی: کاهش حساسیت حواس، زمانی که در معرض مداوم یک عامل محرک ثابت و تغییرناپذیر قرار می‌گیرند. مثلا پس از خرید یک تلفن همراه نو شوق و ذوق فراوانی داریم اما پس از گذشت یکی دو ماه همان تلفن همراه برایمان تکراری و ملال‌آور می‌شود.

برای غلبه بر بی‌حوصلگی در زندگی از این راهکارها سود برید:
1- سعی کنید هر از چند گاهی در زندگی خود تغییراتی هر چند جزیی ایجاد کنید.

2- بیکاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی‌حوصلگی است. دست به کار شوید، با نشستن و به نقطه‌ای خیره شدن چیزی عوض نمی‌شود. برخیزید و خودتان را با کاری مشغول سازید.

3- حس پوچی و این باور که زندگی، شغل و فعالیت‌های شما بی‌معنی هستند، می‌تواند شما را تا مرز خودکشی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یک دایره بی‌پایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شماست که به زندگی خود معنا بخشید.

4- هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید و به علم خود بیفزایید.

راه حل های موثر برای رفع کسالت و بی حوصلگی

بیکاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی‌حوصلگی است

 

5- خود را به چالش بکشانید. به فعالیتی دست بزنید که در شما استرس ملایمی ایجاد می‌کند. مانند برد و باخت (در بازی، ورزش) و یا پذیرش ایده‌های جدید.

6- به یاد داشته باشید که هیچ چیز کسالت‌بار و خسته‌کننده نیست، بلکه این ذهن بی‌حوصله شماست که همه چیز را کسل‌کننده می‌بیند. بی‌حوصلگی یک امر نسبی و درونی است. افکار خود را تغییر دهید تا احساسات شما نیز تغییر یابند.

7- حس کنجکاوی خود را برانگیزید. نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت نباشید. سعی کنید از همه چیز سر در بیاورید. البته به غیر از مسایل شخصی دیگران.

8- خیال‌پردازی کنید. خیال‌پردازی بیش از حد سبب دور افتادن شما از واقعیت‌ها و حقایق می‌شود، اما از تخیل خود می‌توانید در رفع بی‌حوصلگی کمک بگیرید. خیال‌پردازی کنید و به آرزوهای خود دست یابید.

9- تکرار فعالیت‌های روزمره و یا از روی عادت، بسیار خسته‌کننده است. بنابراین دیگر ایده‌ها، گزینه‌ها و احتمالات را هم انتخاب کنید. مثلا هر روز برای صبحانه چای شیرین نخورید، یک روز هم قهوه و یا شیر بخورید و یا هر روز سر یک ساعت فعالیت خاصی را انجام ندهید. هر از گاهی طرز لباس پوشیدن و یا مدل موی خود را تغییر دهید.

10- تکراری نباشید.
 

منبع: تسنیم


95/3/31 - 07:27 - 2016-6-20 07:27:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن