تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803014207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برخی‌ها با هزینه کردن در ورزش مخالف هستند؟/ مشکل جوانان با حذف فوتبال درست نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا برخی‌ها با هزینه کردن در ورزش مخالف هستند؟/ مشکل جوانان با حذف فوتبال درست نمی‌شود
بخشی از حوزه علمیه با هزینه در ورزش مخالف هستند و بر این باوراند که باید هزینه‌هایی که برای ورزش می‌شود در نهادهای دیگر خرج کرد.
به گزارش نامه نیوز، این روزها هم‌زمان با برگزاری مسابقات فوتبال در اروپا و آمریکا برخی از روحانیون در ایران در سخنان خود از بیهوده بودن تماشای مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال و یا ورزش کردن بانوان می‌گویند و آن را تقبیح می‌کنند و حتی کاری بیهوده می‌نامند.

آیت‌الله مصباح یزدی در سخنان خود می‌گوید:« گاهی انسان از اینکه عمرش می‌گذرد و کاری انجام نمی‌دهد، ناراحت است، برای همین به سراغ سرگرمی‌‌ها می‌رود تا گذشت زمان را احساس نکند، درحالی‌که چیزی هم با این سرگرمی‌‌ها گیر انسان نمی‌آید، از جمله این کارها می‌توان به تماشاکردن فوتبال اشاره کرد.»

از سوی دیگر حجت السلام قرائتی در مورد ورزش بانوان و فرستادن آنها به کشورهای خارجی می‌گوید:« اگر من قدرت داشته باشم، دست به یک کارهایی می‌زنم.یک سال بودجه‌ ورزش را حذف می‌کنم، همه‌ جوان‌های عزب را زن می‌دهم. جوان نان ندارد، خانه ندارد، زن ندارد، بچه ندارد، کلی خرجش می‌کنیم برود آن طرف دنیا بازی کند و برگردد. دختر از اینجا می‌رود ایتالیا کشتی بگیرد و برگردد. همینجا در کوچه‌ خودت با دختربچه‌ها کشتی بگیر.»

این سخنان نشان می‌دهد بخشی از حوزه علمیه با هزینه در ورزش مخالف هستند و بر این باوراند که باید هزینه‌هایی که برای ورزش می‌شود در نهادهای دیگر خرج کرد. سوالی که این در این مطرح است این مسئله است که اگر جوانان ورزش نکنند یا فوتبال تماشا نکنند، چه کار کنند؟ آیا در این سال‌ها توانسته‌ایم تفریحی به غیر از ورزش برای جوانان این کشور ایجاد کنیم؟

هیچ می‌دانید چقدر از جوانان ما اگر فوتبال نگاه نکنند یا بازی نکنند، وقت خود را کجا خرج می‌کنند؟ بهتر است سری به قهوه خانه‌ها یا پارک‌ها بزنید و مشاهده کنید که چقدر جوانان این روزها درگیر قلیان و سیگار هستند. قلیان کشیدن تبدیل به تفریح برخی از جوانان شده است. همین جوانان اگر امکانات ورزشی برایشان به خوبی تدارک دیده می‌شد، قطعا ترجیح می‌دادند به جای حضور در قهوه‌خانه‌ها وقت خود را در باشگاه‌های ورزشی سپری کنند.

جوان اگر نتواند انرژی خود را خالی کند قطعا در فضاهای دیگر این کار را خواهد کرد. چرا سعی می‌کنیم تفریحی که هیچ زحمتی برایش نکشیده‌ایم و جوانان به واسطه خطوط ماهواره مسابقاتی که آن سوی آب ها برگزار می‌شود را مشاهده می‌کنند. قرار نیست همه آدم‌ها دانشمند و یا عالم باشند گاهی لازم است برخی از انسان‌ها برای سپری کردن زمان خود احتیاج به سرگرمی دارند.

از آن سو جناب قرائتی اشاره می‌کند «جوان نان ندارد بعد می‌رود ورزش می‌کند.» جوان نان ندارد آیا برای جبران این کار باید ورزش را حذف کنیم؟ بهتر نیست به جای آن بودجه‌هایی که صرف همایش‌های مختلف می‌شود یا در جهت ساختمان‌های بانک‌های می‌شود را برای ازدواج جوانان هزینه کنید.

مشخص نیست چرا برای حل برخی مسائل می‎خواهیم صورت مسئله نهادهایی مانند ورزش را پاک کنیم. بسیاری از کشورهای جهان برای حل مشکلات جوانان خود به سراغ ورزش رفته‌اند. شاید فراموش کرده‌اید در اوج مشکلات سیاسی ایران و آمریکا تمام کارهایی که در زمینه دیپلماسی نتوانسته بودیم انجام دهیم، در زمین فوتبال و در جام جهانی فرانسه انجام دادیم. اگر یادتان باشند بسیاری از مادران شهدا بعد از آن پیروزی دستان خود را برای دعا به آسمان بردند تا شکر گذار این اتفاق باشند.

یا وقتی در بغداد، عراق را شکست دادیم گویی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بغداد را فتح کرده بودند.

ورزش به ویژه فوتبال راه حلی است برای بسیاری از مشکلات کشور پس خواهش می کنیم که سعی نکیند آن را از مردم بگیرید.




۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن