تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826991709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای علیرضا قربانی در کنسرتی عجیب! + تصاویر - اتاق نیوز


واضح آرشیو وب فارسی:اتاق نیوز: چند شبی می شود که علاقه مندان به موسیقی ایرانی در تالار وحدت مهمان آوازعلیرضا قربانی و شنونده ی آثاری به آهنگسازی مهیار علیزاده هستند. اجرایی که هنرمندان در آن تلاش کرده اند، کاری متفاوت نسبت به اجراهای متداول ارائه دهند.به گزارش اتاق خبر، علیرضا قربانی آخرین اجرای بهاری «دخت پری وار» را در تالار وحدت روی صحنه برد. این در حالی بود که این اجرا توسط رضا موسوی کارگردانی شده بود تا اجرای این هنرمند حال و هوای متفاوتی داشته باشد. قربانی در این اجرا علاوه بر قطعات آلبوم «دخت پری وار» قطعاتی را نیز از آلبوم پرطرفدار «حریق خزان» اجرا کرد. کنسرت، با قطعه ی «پرده نشین» آغاز شد و نحوه ی کارگردانی طوری بود که مخاطب نه خواننده و نه نوازندگان را روی صحنه نمی دید و صرفا افکت های تصویری رابط مخاطب و موسیقی زنده بودند. قطعه ی «آخرین جرعه جام» نیز در حالی اجرا شد که فقط علیرضا قربانی از پس پرده ای آواز می خواند و باز هم نوازنده ای روی صحنه نبود. این در حالی است که بسیاری از مخاطبان به کنسرت می آیند تا با هنر نوازندگان مواجه شوند و بتوانند شیوه ی ساز زدن آن ها را روی صحنه ببیند؛ اما رضا موسوی با این نحوه ی کارگردانی در بخش زیادی از این کنسرت، مخاطب را از دیدن با نوازنده محروم کرد و بیشتر به دنبال جلب کردن توجه نسبت به خواننده بود. این موضوع حتی در نورپردازی ها هم دیده می شد، به گونه ای که نوازنده باید در تاریکی ساز می زد و نورپردازی فقط متوجه خواننده بود. مثلا در یک قطعه ی ساز و آواز، سامان صمیمی در گوشه ای از صحنه کمانچه می زد، بدون این که مخاطب با ساز او ارتباط بصری برقرار کند و تمام نورپردازی ها در ساز و آواز روی چهره ی علیرضا قربانی متمرکز شده بود. شیوه کارگردانی این کنسرت، مخاطب را به یاد برخورد صداوسیما با موسیقی می انداخت که با تمرکز بر خواننده، از نمایش دادن ساز اجتناب می کند. این نحوه ی اجرا باعث شده بود، حس تماشای یک اجرای زنده تا حد زیادی از مخاطب حاضر در سالن گرفته شود و این موضوع کمی عجیب به نظر می رسید. با این حال، نحوه ی اجرای قربانی تفاوتی با سایر اجراهای زنده اش نداشت و قطعاتش را یکی پس از دیگری برای مخاطبان اجرا کرد. او در بخشی از این کنسرت نیز گفت: زبانم قاصر است از این که مراتب خوشحالی و خوشبختی ام را ابراز کنم. فقط برای این روی صحنه صحبت می کنم تا شما بدانید افراد زیادی برای این اجرا زحمت کشیده اند تا ما بتوانیم کاری متفاوت به شما ارائه دهیم. من هم از همه ی این دوستان سپاسگزارم. قربانی درباره ی اجراهایش در این چند شب در تالار وحدت اظهار کرد: ما در شب های ماه مبارک رمضان این اجرا را روی صحنه بردیم و شاید برخی از شما به خاطر این موضوع به سختی و زحمت افتاده باشید؛ اما دلیلش این بود که می خواستیم حداقل اجرای موسیقی جدی را در این ایام رواج دهیم. این هنرمند در پایان صحبت هایش از همکاری دفتر موسیقی وزارت ارشاد و بنیاد رودکی هم قدردانی کرد. بخش دوم کنسرت، با حضور یک پرفومر روی صحنه همراه بود؛ سروش کریمی هنگام اجرای قطعات موسیقی، حرکاتی نمایشی را روی صحنه اجرا کرد. «ارغوان» آخرین قطعه ای بود که در میان تشویق های پیاپی مخاطبان اجرا شد و قربانی با تشویق مخاطبان، قطعه ی «مدار صفر درجه» را به عنوان بیز کنسرت اجرا کرد. میثم مروستی، کنسرت مایستر اجرا بود و نیلوفر محبی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، سایوری شفیعی (کلارینت)، حسام صدفی نژاد (ابوا)، میلاد عباسی (هورن)، امیر دارابی (پیانو)، آرین کشیشی (گیتارباس)، همایون نصیری (پرکاشن)، پیمان حاتمی (سازهای الکترونیک)، رکسانا صرافی، مهدیه صفدری و بهرخ شورورزی (همخوان) در این اجرا روی صحنه رفتند. منبع: ایسنا


دوشنبه ، ۳۱خرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اتاق نیوز]
[مشاهده در: www.otaghnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن