تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

متن قرآن

اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت های جهادی سبکی مدیریتی بر اساس گفتمان انقلاب هستند - پایگاه خبری ذاکرنیوز

واضح آرشیو وب فارسی:ذاکرنیوز: مدیر قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج) گفت: کار جهادی یک گفتمان انقلابی و سبک مدیریتی است و مسئولین باید بدانند که امروزه جهادگران ما به طور تخصصی وارد میدان شده اند.به گزارش ذاکرنیوز، دوازدهمین برنامه «ماه نشان» شب گذشته با موضوع گروه های جهادی و با حضور وحید کمر روستا مدیر قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج)، حجت الاسلام سیداحمد موسوی وعبدالله دارایی مسوول هماهنگ کننده اردوی جهادی قرارگاه صاحب الامر(عج) روی آنتن شبکه افق رفت. در ابتدای این برنامه وحید کمرروستا مدیر قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج) صحبت های خود را شروع کرد و گفت: فعالیت های جهادی از سال 84 و در فضای دانشجویی و با سفر به استان های محرومی از جمله لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان آغاز شد و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و برگرفته از معارف دینی و اسلامی که همان تکیه بر خدمت به مردم بوده است فعالیت های خود را ادامه دادیم. وی افزود: در این راه ابتدا با انجام اقدامات عمرانی در استان های البرز و ایلام کارهای جهادی را با هدف آبادانی مناطق محروم شروع کردیم و با این پشتوانه توانستیم برنامه اصلی خود را از سال 87 و در استان خوزستان و به برکت خون پاک شهید علم الهدی و تشکیل یک قرارگاه مردمی آغاز کنیم. کمرروستا با بیان اینکه در این طرح استان هایی همچون سوسنگرد تحت پوشش خدمات عمرانی قرار گرفت، اضافه کرد: از سال 89 به این نتیجه رسیدیم که با راه اندازی گروه های بومی و استانی در جهت توسعه مناطق هر استان گام های محکم تری برداشته شود تا طرحهای رفاهی با سرعت بیشتر به ثمر برسد. مدیر قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج) تصریح کرد: گروه های جهادی در جایی که مردم نیاز دارند و مسئولین نیستند حضور پیدا می کنند، در سال های ابتدایی این حرکت و با توجه به نیاز منطقه نهضت مدرسه سازی مدنظر قرار گرفت و برای وضعیت بهداشت و درمان، اعزام پزشک، فعالیت های آموزشی، فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی متناسب با هر منطقه، برنامه های مجزایی را تعریف کردیم. وی گفت: منطقه کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری با 3500 نفرجمعیت 15 روستا دارد و منطقه "سرآقاسید کوهرنگ" که مقام معظم رهبری هم از آن بازدید کرده بودند در این زمینه مورد توجه قرار گرفتند و آنها را تحت پوشش قرار دادیم و مسایل مربوط به بهداشت، عمران و آموزش مناطق را تکمیل کردیم. کمرروستا در ادامه به بیان خاطره ای از سفر مردم مناطق محروم به مشهد مقدس پرداخت و گفت: یکی از مردم روستا پیش از این سفر به من گفت من از خدا هیچ حاجتی ندارم اما شما بدانید که اگر بعد از زیارت امام رضا(ع) از دنیا رفتم به آرزویم رسیده ام. وی افزود: در کارهای جهادی باید به بازتعریفی از فعالیت ها برسیم زیرا بزرگترین ظلم این است که کارهای جهادی نادیده گرفته می شود. مدیر قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج) خاطر نشان کرد: کار جهادی یک گفتمان انقلابی و سبک مدیریتی است و مسئولین باید بدانند که انسجام در کار تخصصی جهادی الزامی است و امروزه جهادگران ما به طور تخصصی وارد میدان شده اند. از بازگشایی جاده برای سفر به مشهد مقدس تا حاجت روایی گروه جهادی عبدالله دارایی مسوول هماهنگ کننده اردوی جهادی قرارگاه صاحب الامر(عج) در ادامه برنامه با بیان اینکه ما کارهای جهادی را پس از سفر به راهیان نور آغاز کردیم گفت: با سفر به مناطق محروم خوزستان و بررسی مشکلات آنها در کنار گروه های جهادی دیگر فعالیت های عمرانی در مناطق محروم را شروع کردیم. وی در ادامه به بیان خاطره سفر مردم مناطق محروم به مشهد پرداخت و گفت: در زمان سفر به مشهد مقدس در حالیکه تمام هماهنگی ها برای اعزام مردم منطقه انجام شده بود اما شب قبل از سفر به دلیل بارندگی و برف سنگین راه بسته شد ولی به لطف خداوند و با هماهنگی وزارت راه استان و همت مردم این مسیر بازگشایی و زیارت امام رضا(ع) برای مردم این منطقه به سرانجام رسید. دارایی در رابطه با برکات انجام کارهای جهادی گفت: در خوزستان برای انجام فعالیت های عمرانی در حالی که کلیه کارها انجام شده بود و گروه های دیگر هم به ما اضافه شده بودند عدم مصالح و امکانات کار ما را به تاخیر انداخته بود که به سراغ شهید علم الهدی رفتیم و دست به دامان شهید شدیم که صبح فردای آن روز در تماسی با ما اعلام کردند که امکانات اولیه شما آماده است. در پایان این گفت وگوی صمیمی و ساده، هدیه ای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به وحید کمر روستا مدیر قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج) تقدیم شد تا یک روز به صورت خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند.

یکشنبه ، ۳۰خرداد۱۳۹۵

پربازدیدترینها
طراحی وب>

صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید