تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبدالرضا داوری: احمدی‌نژاد دو و نیم برابر روحانی رای دارد/ اشتباه روحانی این بود که در مقابل احمدی نژاد قرار گرفت/ احمدی نژاد درباره همه چیز حرف می زند به غیر از انتخابات!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عبدالرضا داوری: احمدی‌نژاد دو و نیم برابر روحانی رای دارد/ اشتباه روحانی این بود که در مقابل احمدی نژاد قرار گرفت/ احمدی نژاد درباره همه چیز حرف می زند به غیر از انتخابات!
آقای احمدی‌نژاد هنوز تصمیمی ‌برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 نگرفته است.
به گزارش نامه نیوز، عبدالرضا داوری با هفته نامه مثلث گفت و گویی داشته که اهم اظهارات وی در ادامه می آید:

*به نظرم جریان نزدیک به آقای لاریجانی و بخشی از طیف سنتی جناح راست در انتخابات آینده به سمت آقای روحانی گرایش خواهند داشت و از او حمایت می‌کنند ولی جمعیت ایثارگران، پایداری و رهپویان حتما با آقای روحانی در سال 96 در چالش خواهند بود.

*امروز ما دیگر عنوانی به نام اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم. اصلاح‌طلبی که در دهه‌70 بعد از دوم خرداد شکل گرفت، آن اصلاح‌طلبی مدت‌هاست مرده و حالا تعریف جدیدی تحت نام میانه‌روی و اعتدال، با ادبیات جدید تولید شده است.

*اصولگرایان در انتخابات مجلس ‌30بر هیچ باختند. به کسانی باختند که حتی در بلوک آپارتمان خودشان هم شناخته شده نبودند. به آدم‌های بسیار معمولی و غیر‌مشهور باختند.

*هردو جناح اصولگرا و اصلاح طلب از ریاست علی لاریجانی راضی هستند چون اصلاح‌طلبان می‌گویند «آقای لاریجانی کاندیدای ائتلاف امید در قم بود ما حمایت کردیم که او بتواند به مجلس راه یابد»، اصولگراها نیز می‌گویند «آقای لاریجانی کاندیدای ما برای ریاست مجلس بود»

*مردم ننشسته‌اند که ببینند آقای لاریجانی، آقای باهنر و مصباحی مقدم از آقای روحانی حمایت می‌کنند تا در ریاست‌جمهوری به او رای بدهند، بلکه موقعیت روحانی را در بدنه اجتماعی ببینیم چون آقای روحانی نهایتا باید از مردم رای بگیرد.

*آقای روحانی همواره در حلقه‌های محدود امنیتی در این 37 سال حرکت کرده است و به اعتقاد من مهارتش در سیاست‌ورزی بالا نیست که مانند علی لاریجانی حلقه های قدرت را دور خود جمع کند

*کل شبکه‌ای که آقای باهنر در حوزه توده مردم تاثیرگذار است در حد 5 هزار نفر نیست. تقریبا جبهه پیروان خط‌امام و رهبری هیچ سازمان رایی را در سطوح مختلف جامعه نمی‌تواند ایجاد کند چون اینها حزب به معنای واقعی که ریشه‌های اجتماعی و بافت اجتماعی و پایگاه اجتماعی داشته باشند نیستند اینها گروه های قدرت هستند.

*آقای جلیلی و آقای قالیباف سال 92 که آقای روحانی فقط مسئول یک مرکز تحقیقاتی در ایران بود حریف او نشدند حالا که شخص اول اجرایی کشور است و این همه منابع قدرت و ثروت و شبکه بزرگ بوروکراسی کشور در اختیارش است، در این شرایط دیگر آقای قالیباف و آقای جلیلی حریف آقای روحانی نمی‌شوند

*اصولا رقابت با رئیس‌جمهوری که بر سر کار است و خودش را برای دوره بعدی آماده می‌کند کار بسیار مشکلی است و هر کسی نمی‌تواند در این میدان وارد شود. کسی باید بیاید که خودش در تراز یک رئیس‌جمهور باشد.

*اگر آقای احمدی‌نژاد کاندیدا شود اصلا صحنه دگرگون می‌شود و قطب‌بندی‌ها شکل خاصی را می‌گیرند. در واقع یک دو‌قطبی واقعی اتفاق می‌افتد اما اگر آقای احمدی‌نژاد نیاید معتقدم طیف‌هایی مثل رهپویان، جمعیت ایثارگران و پایداری به سمت استراتژی تکثر کاندیدا می‌روند مثل اتفاقی که سال 80 مقابل آقای خاتمی افتاد و در آن انتخابات آقای خاتمی 9 رقیب داشت.

*موقعیت اجتماعی آقای خاتمی اصلا قابل قیاس با موقعیت اجتماعی آقای روحانی نیست. موقعیت اجتماعی آقای روحانی عاریه‌ای و نیابتی است، آقای روحانی به نیابت از آقای خاتمی دارد از بدنه رای بخشی از جامعه بهره‌برداری می‌کند، خودش رای مستقلی ندارد.

*حداکثر ظرفیت رأیی که از پایگاه اجتماعی‌ آقای خاتمی به سبد رای آقای روحانی منتقل کند حدود 70 درصد است و بیشتر نیست.

*تنها حالتی که احتمال شکست آقای روحانی وجود دارد کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد است. غیر از این حتما آقای روحانی دوره دوم هم رئیس‌جمهور خواهد بود.

*حرف‌های محمدرضا خاتمی برادر رئیس دولت اصلاحات که گفته بود «ما امیدواریم آقای احمدی‌نژاد سال 96 برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شود ببینیم هیچ به علاوه هیچ چند می‌شود» رجزخوانی‌های سیاسی است. به آقای محمدرضا خاتمی پیشنهاد می‌دهم او با جهاد دانشگاهی ارتباط دارد آخرین نظرسنجی ایسپا را بگیرد. همین الان نظرسنجی مهمترین مراکز معتبری که دارند نظرسنجی می‌کنند چه در وزارت اطلاعات، صداوسیما و غیره نشان می‌دهد آقای احمدی‌نژاد دو و نیم برابر آقای روحانی در کل کشور رای دارد. اگر همین امروز انتخابات برگزار شود تقریبا 35 بر 15 آقای احمدی‌نژاد پیروز است.

*هیچ بخشی از جامعه امروز از آقای روحانی راضی نیست. آقای روحانی نتوانست رضایت هیچ بخش از جامعه را تأمین کند. ما الان با متزلزل‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ پس از انقلاب مواجه هستیم. تمام روسای جمهور از سال دوم دوره دوم مسئولیت‌شان در سراشیبی قرار گرفتند اما آقای روحانی از سال سوم دوره اول مسئولیتش چنین وضعی پیدا کرده است.

*به نظر من حمایت پایداری، ایثارگران و رهپویان از احمدی نژاد در انتخابات 96، فی‌‌نفسه اهمیتی ندارد. صحنه به سمتی می‌رود که همه از آقای احمدی‌نژاد حمایت خواهند کرد. بدنه حزب‌اللهی نگاه نمی‌کند که ایثارگران از چه کسی حمایت کرده است، بدنه حزب‌اللهی جامعه در رقابت آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی، هرچقدر هم از آقای احمدی‌نژاد گله‌مند باشد ‌تردیدی نیست که به او رای می‌دهند.

*نظرسنجی‌هایی که در پایان نمازجمعه سراسر کشور در ماه‌های اخیر انجام شد نشان می‌دهد که آقای احمدی‌نژاد در بدنه حزب‌اللهی بالای 92 درصد پایگاه رای دارد. منبع قدرت بدنه حزب‌اللهی در دو‌قطبی احمدی‌نژاد-روحانی هیچ گاه به سمت آقای روحانی نمی‌رود.

*آقای احمدی‌نژاد هنوز تصمیمی ‌برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 نگرفته است. در جلساتی که آقای دکتر احمدی‌نژاد ‌حضور دارد درباره موضوعات مختلف صحبت می‌شود الا انتخابات. حتی آقای احمدی‌نژاد در جلسات خصوصی هم رغبتی ندارد که بخواهد درباره مساله انتخابات صحبت کند.

*صحنه انتخابات سال 96 فقط تابع تصمیم آقای احمدی‌نژاد است. اگر بیاید، دو‌قطبی مردمی-غیرمردمی ‌شکل می‌گیرد. اگر نیاید یک رقابت غیر‌واقعی بین آقای روحانی و لشکری از کاندیداهای اصولگرا شکل می‌گیرد و آقای روحانی با یک رای حداقلی برنده صحنه خواهد بود.

*اگر نامزد مقابل آقای روحانی در انتخابات سال 96، آقای احمدی‌نژاد باشد از قول من امروز دوشنبه 24 خرداد سال 95 بنویسید که آقای روحانی به آقای احمدی‌نژاد 25 به 75 می‌بازد.

*بخش مهمی ‌از کسانی که به آقای روحانی در سال 92 رای دادند علاقه‌مند به آقای احمدی‌نژاد بودند. بزرگترین خطای آقای روحانی و مشاورانش این بود که خودشان را قطب مقابل آقای احمدی‌نژاد قرار دادند.



مطالب مرتبط
امیر محبیان:دولت در مقابل حملات منعفل است / این روند در برابر رقبا ادامه داشته باشد، صحنه جالبی در انتظار روحانی نیست



۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن