تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803900507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهميت سفرهای ظريف به اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اهميت سفرهای ظريف به اروپا




اهميت مساله سفر دوره‌اي اروپا در روابط خارجي ايران مي‌تواند از اين منظر باشد كه به طور خاص وزير امور خارجه و به ويژه رئيس جهمور تمركز شان را در صدر مذاكرات هسته‌اي قرار داده و سرانجام به برنامه جامع اقدام مشترك موسوم به برجام رسيدند.





روزنامه آرمان - سيد جلال ساداتيان: اهميت مساله سفر دوره‌اي اروپا در روابط خارجي ايران مي‌تواند از اين منظر باشد كه به طور خاص وزير امور خارجه و به ويژه رئيس جهمور تمركز شان را در صدر مذاكرات هسته‌اي قرار داده و سرانجام به برنامه جامع اقدام مشترك موسوم به برجام رسيدند.

برجام اقدامي بسيار حياتي و تاثيرگذار در مسائل مربوط به ايران و روابط مان با جهان امروز بود؛ چراكه در پي تصويب شش قطعنامه جدي عليه ايران و اجراي چهار قطعنامه آن، كشورهاي جهان به اراده خود يا تحت الزاماتي اين امر را در دستور كار خود قرار داده كه تحت تاثير تحريم‌ها بخشي از ارتباطات بانكي و بيمه‌اي از سوي كشورهاي اتحاديه اروپا يا به اجرا درنمي آمد يا بانك‌هاي اروپايي در صورت اجرا از سوي بانك‌هاي آمريكايي جريمه مي‌شدند.

در نتيجه ايران به طور كامل در محاصره قرار گرفته و شرايط اقتصادي بسيار دشواري را پشت سر مي‌گذراند. تحريم‌ها حتي روابط مان را با برخي از كشورها چون لهستان و سوئد به عنوان دو كشور اتحاديه اروپا كه روابط تاريخي‌اي با ايران داشتند نيز تحت تاثير قرار داد. بنابراين عملا در سه سال گذشته مشاهده شد به اندازه‌اي كه برجام و حل و فصل مسائل ناشي از آن در دستور كار دولت قرار داشت به مسائل ديگري توجه نمي‌شد.

اكنون پس از پيگيري اجراي مطلوب برنامه جامع اقدام مشترك از سوي وزير امور خارجه و رئيس‌جمهور به جنبه‌هاي ديگر برجام نيز توجه مي‌شود. پيش از اين وزير امور خارجه دو سفر دوره‌اي ديگر هم داشت كه آخرين سفر محمد‌جواد ظريف برای شركت در اجلاس غير متعهدها در اندونزي صورت گرفت كه پس از جاكارتا به چند كشور آسيايي ديگري هم رفت.

اما اكنون وزير امور خارجه ايران سفر دوره‌اي خود را به سمت اروپاي شرقي و شمال اروپا آغاز كرده است، بدين‌ترتيب سفرهاي ديگر نيز در دستور كار دستگاه ديپلماسي ايران قرار دارد. از اين رو در دوران پسا‌برجام همان طور كه اشاره شد بايد به جنبه‌هاي ديگر برجام پرداخته شود. به اين ترتيب ظريف براي گفت‌وگو و رايزني در ابعاد مختلف تجاري، اقتصادي و منطقه‌اي به چهار كشور اروپایی لهستان، سوئد، فنلاند و لتوني به همراه هيات بزرگ تجاري از اتاق بارزگاني ايران سفر مي‌كند، چراكه كشورهاي مختلف توانمندي‌هاي گوناگوني دارند كه مي‌توان از بازار آنها و متقابلا سرمايه‌گذاري‌هايشان در ايران بهره برد و بعضا شايد اين سفرها در بازار رقابتي ورود تكنولوژي به كشور موثر باشد در نتيجه در روابط بين‌الملل و آراي آنها در محافل بين‌المللي و نيز در روابط دو جانبه با اين كشورها اثر گذار است، زیرا هر چقدر ايران روابط گسترده‌تري با اين كشورها داشته باشد به طور قطع در پيشبرد اهداف سياست خارجي مطلوب‌تر عمل خواهد كرد.

در نتيجه برجام تنها محدود به قدرت‌هاي صنعتي جهان « ۱+۵» نمي‌شود و كشورهاي ديگري علاوه بر اين قدرت‌ها وجود دارند كه با آنها مي‌توان مراودات خود را توسعه ببخشيم. ايران به دنبال توسعه روابط با همه كشورهاي جهان است و اكنون فراغتي نيز پس از حل و فصل مساله هسته‌اي و در پي آن برنامه جامع اقدام مشترك نيز حاصل شده كه به نظر زمان مناسبي براي برقراري و تقويت روابط دو جانبه ايران با جهان است تا در نتيجه آن روابط ايران با جامعه بين‌المللي نيز تقويت شود و ايران بتواند از حمايت‌هاي بيشتر جامعه بين الملل برخوردار شود.






تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن