تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806894733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالمندان شیرازی صاحب باغ اختصاصی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سالمندان شیرازی صاحب باغ اختصاصی می شوند استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: حس زیباشناسی همواره به عنوان یکی از ویژگی های انسان ها مطرح بوده و این موضوع به ویژه در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه بیش از همه عیان است.

در اين ميان يكي از مواردي كه همواره مدنظر مسئولان شهرها بوده توجه به زيبايي شهرهاست در اين ميان يكي از مشكلاتي كه سال هاست ذهن مسئولان شهرها را به خود مشغول كرده نابساماني در برخي ساخت و سازها و عدم توجه به معماري و طراحي شهري است كه حاصل آن آلودگي هاي بصري است كه گاه و بي گاه باعث آشفتگي روحي ساكنان شهر مي شود همين امر باعث شد تا بيش از 25 سال قبل بخشي به عنوان مديريت طراحي شهري در شهرداري برخي شهرها شكل گيرد تا شايد كمي از اين مشكلات كاسته شود.
شيراز نيز به عنوان يكي از كلانشهرهاي بزرگ كشور سالهاست كه با اين معضل مواجه است و با توجه به اين كه طراحي شهر در گذشته باعث مشكلاتي شده كه تا حال حاضر ادامه دارد مديريت طراحي شهري شيراز نيز چند سالي است كه در شهرداري شكل گرفته تا شايد حداقل در آينده شاهد تکرار آشفتگي كه هم اكنون در برخي از نقاط شهر وجود دارد نباشيم. مدير طراحي شهرداري شيراز در اين رابطه گفت: مديريت طراحي شهري يكي از بخش هاي نوپا در شهرداري كلانشهرهاست و راه اندازي آن بيشتر در واكنش به نقاط ضعف و قوت شهرسازي كشور است و اين مديريت نقش هدايتگري و كنترل كننده را در اين زمينه ايفا مي كند.
علي مصلي نژاد با اشاره به برخي از فعاليت هاي اين مديريت افزود: يكي از مباحثي كه امروزه در زندگي جوامع مختلف به ويژه در شهرنشيني مطرح است بحث انسان محوري است كه دستيابي به آن بنيان اصلي طراحي شهري است. وي اظهار داشت: با راه اندازي اين مديريت بسياري از طرح هاي مورد نياز شهر توسط اين مديريت با سرعت بيشتر و با هزينه اي بسيار كمتر انجام شده كه اين خود يكي از عرصه هاي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي است و طي چند سال اخير با اين كار توانسته ايم صرفه جويي خوبي براي شهرداري داشته باشيم.
مصلي نژاد گفت: ما از هر كس كه در زمينه طراحي شهري داراي تخصص و ايده باشد استفاده خواهيم كرد و سال گذشته نيز فراخواني براي حضور فعالان اين عرصه و مشاوران و طراحان توانمند شهري داشتيم و ما آن ها را در مناقصه هاي محدود پروژه ها معرفي كرديم.
وي اظهار داشت: مجموعه اين اقدامات مي تواند موجب معرفي چهره هاي جديد و توانمند در اين عرصه شود تا از تجربيات آنها در زمينه طراحي شهري استفاده كنيم.
مدير طراحي شهري شيراز گفت: پروژه هاي طراحي شهري به 3 دسته تقسيم مي شوند كه اولين مورد ابنيه است كه در چندين گروه تقسيم بندي مي شوند، دومين مورد بوستان ها و سايت ها هستند كه در خصوص آن ها نيز به فراخور وسعت آن ها تصميم گيري مي شود.
وي افزود: اما آخرين مورد از اين دسته بندي مربوط به محورها و تقاطع هاي سطح شهر است كه شامل معابر اصلي و محلي، محورهاي تاريخي، فرهنگي با عملكرد شهري يا فرا منطقه اي و ملي، ورودي هاي اصلي شهر، پياده راه ها و برخي ديگر از معابر از اين دست مي شود، البته هر كدام از اين دسته بندي ها از نظر اهميت پروژه در 3 دسته از پروژه هاي با اهميت و مرتبه يك آغاز و تا پروژه هاي دسته دوم ادامه دارد.
وي تصريح كرد: البته بر طبق قانون هر كدام از طرح ها با هر سطح بنا با تشخيص كارگروه ذي ربط بايد داراي پيوست فرهنگي، زيست محيطي، اقتصادي و مهندسي ارزش باشد. وي با اشاره به طراحي برخي از پروژه هاي عمراني شهر شيراز گفت: سال گذشته طراحي 75 پروژه به اين مديريت ارجاع شد و در واقع اين مديريت نقش كليدي و تعيين كننده اي در روند بررسي و تصويب طراحي پروژه هاي شهري دارد. مصلي نژاد گفت: يكي از پروژه هايي كه توسط اين مديريت در حال طراحي است پروژه محور كريمخان زند است كه با توجه به سابقه تاريخي اين محور تمامي تلاش خود را به كار مي بنديم تا بدنه سازي، مبلمان شهري، پياده رو و فضاي سبز آن به گونه اي باشد كه شاهد يك هماهنگي بصري ميان تمامي اركان تشكيل دهنده اين مسير باشيم و اين محل بار ديگر به يك جاذبه گردشگري تبديل شود البته اين نكته را بايد مدنظر قرار دهيم كه ساماندهي محورهاي گردشگري و تاريخي شهر نياز به هزينه دارد. وي از مطالعه و طراحي محورهاي عرفان و سيبويه خبر داد و گفت: يكي ديگر از پروژه هاي مدنظر ما در سال جاري طراحي 10 مسجد در 10 منطقه شهرداري است كه طرح هاي مطالعاتي خاص در اين زمينه در نظر گرفته شده است. وي از طراحي اولين باغ سالمندان شيراز خبر داد و افزود: اين باغ كه در بولوار فرهنگ شهر قرار دارد هم اكنون مراحل نهايي ساخت خود را طي مي كند و تا چندي ديگر نيز به بهره برداري مي رسد.

کلید واژه ها: استان فارس -




چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 06:25:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن