تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817250582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درک اسرار زمین از راه‌های شناخت خدا است/ پی بردن به عظمت خداوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نماینده ولی فقیه در لرستان:
درک اسرار زمین از راه‌های شناخت خدا است/ پی بردن به عظمت خداوند

حجت الاسلام میرعمادی


شناسهٔ خبر: 3685349 - سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
استانها > لرستان

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یکی از راه های شناخت خداوند را شناخت اسرار زمین عنوان کرد. به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه دوشنبه در ششمین جلسه تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه آیه چهارم سوره رعد به نشانه های خداوند در زمین شناسی و گیاه شناسی اشاره دارد، اظهار داشت: آنچه در آیه چهارم سوره رعد مطرح شده مسئله زمین شناسی برای کشاورزی و باغداری است و یکی از راه های شناخت خداوند شناخت اسرار زمین است. وی با اشاره به اینکه زمین تامین کننده تمام نیازهای مادی انسان است، عنوان کرد: سوخت لازم برای انسان و مواد خام موجود در معادن از زمین تامین می شود و امروزه زمین شناسی از اهمیت زیادی برخوردار بوده بطوریکه در اکتشافات و استخراج معاون، کشاورزی شهرسازی و راه سازی مطالعه زمین شناسی لازم است. روزی انسان ها در لایه های مختلف زمین قرار گرفته است این مفسر قرآن گفت: در آیه چهارم سوره رعد عبارت «و فی الارض قطع متجاورات» بدین معناست که زمین قطعه قطعه بوده که این قطعات نزدیک به هم هستند و کلمه «متجاورات» به معنای نزدیک و متصل به هم است یعنی زمین لایه لایه و متصل به هم است لذا این تعبیر نشان می دهد زمین بصورت قطعات مختلف در کنار هم قرار گرفته بطوریکه هر قطعه ای استعداد خاص و متفاوت خود را دارد. آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه روزی انسان ها در لایه های مختلف زمین قرار گرفته است، افزود: اگر زمین یکنواخت و بصورت یک لایه بود تمام نیازهای انسان و جانداران برآورده نمی شد. وی بیان داشت: از عبارت «و جنات من اعناب و زرع و نخیل» اینگونه برداشت می شود که بخشی از زمین برای زراعت، بخشی برای ایجاد تاکستان و بخشی دیگر برای ایجاد نخلستان است و خداوند در این آیه به دو میوه انگور و خرما اشاره می کند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: برخی مفسران معتقدند علت اینکه خداوند در سوره رعد به دو میوه انگور و خرما اشاره می کند این بوده که یکی از آن ها در مناطق سردسیر و دیگری در مناطق گرمسیر روییده می شود و برخی دیگر از مفسران معتقدند علت اشاره به این دو میوه این بوده که در میان میوه ها انگور و خرما دارای انواع گوناگون هستند. هر چه زمان می گذرد تفسیر قرآن روشن تر و مشخص تر می شود آیت الله میرعمادی ادامه داد: در عبارت «صنوان و غیر صنوان یسقی بماء واحد» از آیه چهارم سوره رعد «صنوان» به معنای شاخه ای که از تنه اصلی درخت روئیده می شود بوده و مطابق تفسیر این عبارت برخی از زراعت ها مانند گندم از یک پایه بوده و برخی دیگر از شاخه های متعدد ایجاد می شوند و همگی از یک آب سیراب می شوند. وی با اشاره به اینکه مقصود از عبارت «صنوان و غیر صنوان» این بوده که از یک تنه درخت با پیوند زدن ده ها میوه بدست می آید، یادآور شد: قرآن می خواهد بگوید استعدادهای گوناگون زمین و درختان و نباتات همگی از یک بذر بوده و از یک آب سیراب می شوند. این مفسر قرآن  با بیان اینکه هر چه زمان می گذرد تفسیر قرآن روشن تر و مشخص تر می شود، تصریح کرد: مطابق معنای عبارت «و نفضل بعضها علی بعض فی الاکل»  خداوند می فرماید ما بعضی از میوه های خوردنی را بر بعضی دیگر برتری دادیم که مطابق تفسیر این آیه، برتری برخی محصولات به دلیل بهره دهی بیشتر، خواص و آثار زیادتر، رنگ و زیبایی بالاتر و یا بالا بودن ارزش خوراکی آن هاست. آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مطابق آیات قرآن تنوع میوه ها با رنگ، مزه، بو و خواص مختلف همگی از نشانه های خداوند است، افزود: انسان های عاقل و متفکر با نگاه کردن به این محصولات ایمان خود را تقویت کرده و به عظمت خداوند پی می برند ولی برخی دیگر تنها شکمشان را پر می کنند. وی اضافه کرد: معنای عبارت «ان فی ذلک لایات لقوم یعقلون» این بوده که در مواردی که در ابتدای این آیه آمده است نشانه هایی وجود دارد برای گروهی که تفکر می کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن