تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایدئولوژی داعشی و بربریت در یورو 2016 + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ایدئولوژی "داعشی" و "بربریت" در "یورو 2016" + تصاویر
پس از بازی دو تیم انگلیس و فدراسیون روسیه، "آس اسپانیا" با انتخاب تیتر "بازگشت بربریت" آن را تاسف بار خواند.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرفداران دو تیم  انگلیس  و فدراسیون روسیه پس از بازی دیشب که به تساوی انجامید ؛ ادامه مسابقه را به  اردوکشی خیابانی موکول کردند و ده ها تن در این نزاع زخمی شدند.

برای "مارسی" که یکی از شهرهای مهم فرانسه هم به حساب می آید ؛ بنا به گفته منابع رسانه ای پس از بازی دو تیم انگلیس و فدراسیون روسیه، دیگر نیازی نبود که داعش به این شهر حمله کند؛ بلکه مردم خود به جان هم افتادند و شهر را ملتهب کردند.


اندیشه



اندیشه



اندیشه




**پلیس فرانسه هشدارهای وزیر ورزش را جدی نگرفتند

"پاتریک کانه"، وزیر ورزش فرانسه قبل از بازی دو تیم هشدار داده بود که بازی روسیه و انگلیس یکی از پنج دیدار ریسکی مسابقات یورو 2016 است و با توجه به هوادارانی که هر دو تیم دارند، احتمال درگیری بین آنها وجود دارد.

البته منشا درگیری دو روز قبل از بازی بود. یک روز پیش از شروع بازی دو تیم، حدود 100 هوادار انگلیسی با 50 جوان فرانسوی در منطقه بندر قدیمی  "مارسی"  درگیر شده بودند و به نظر می رسد اولین درگیری ها به هواداران انگلیسی اختصاص داشت.



اندیشه



جالب است که پلیس فرانسه به هشدارهای وزارت ورزش این کشور توجه نکرد و نتیجه آن درگیری سنگین در "مارسی" بود که توانایی نیروهای امنیتی فرانسوی را در تامین امنیت "مارسی" کشور زیر سوال برد.

البته روزنامه های اروپایی هم به این موضوع واکنش نشان دادند و آن را تاسف بار خواندند. رسانه‌های معتبر اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی حوادث اخیر "مارسی" را زیر ذره بین گرفته و این اتفاق تلخ را شرم آور و تاسف بار توصیف کردند.

"آس اسپانیا" با انتخاب تیتر "بازگشت بربریت" شاید کوتاهترین اما عمیق‌ترین نگاه را به سیاهی‌های شب گذشته داشت. "گازتا دلواسپورت" ایتالیا نیز با انتخاب تیتر "هیولای یورو" گزارشی مفصل از این حوادث منتشر کرد. "لاپروونس فرانسه" نیز این اتفاقات را مایه تاسف فرانسه و شرم آور توصیف کرد و امنیت ناقص خیابان‌ها را زیر تیغ نقد گرفت. البته گفته می شود برخورد خشن پلیس هم اعتراضات را افزایش داد.



اندیشه




اندیشه




نکته جالب توجه این بود که همسر "جیمی واردی" مهاجم  تیم ملی انگلیس پس از بازی به سراغ  صفحه اجتماعی خود  رفت تا نارضایتی خود را از نوع رفتار پلیس ضد شورش فرانسه نشان دهد.

او نوشت: این بدترین تجربه‌ای بود که در یک بازی خارج از خانه داشتم. بدون هیچ دلیلی به میان ما گاز اشک‌آور پرتاب کردند، ما را در بخشی از ورزشگاه حبس کرده و مانند حیوانات با ما برخورد کردند، واقعاً تکان دهنده بود.  من خودم با چشمان خودم این اتفاقات را دیدم. نمی‌توانم درباره چیزهایی که ندیدم نظر بدهم، اما چیزهایی که درگیر آن بودم، وحشتناک بود.


**اندیشه داعشی اروپایی ها در "یورو 2016"

اتفاقات اخیر در "مارسی" نشان داد که اندیشه داعشی در "یورو 2016" و تعصبات افراطی در این کشور جریان دارد و درگیری های ادامه داری در  جام ملت های اروپا در سال 2016  وجود خواهد داشت که نیروهای امنیتی توانایی دفع آن را ندارند.

در روزهای اخیر و با اعتصاب شرکت های خدمات مسافربری هوایی در فرانسه و به آتش کشیده شدن خودروها و درگیری های "مارسی" سوال که برای مسئولان اروپایی مطرح می شود اینکه آیا فرانسه توانایی حفظ  امنیت ملی خود و تامین امنیت مسابقات را دارد؟

در اتفاقات تروریستی سال گذشته "پاریس"،  پلیس نشان داد که توانایی تامین امنیت را در پایتخت ندارد و این موضوع اخیر ثابت کرد که هر بحران امنیتی در فرانسه به راحتی می تواند تبدیل به یک موج شود.

گزارش از محمد زرچینی




۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن