تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833176481
آیا ابومسلم دشمن امام رضا (ع) بوده است ؟ - پایگاه خبری تحلیلی شهیدنیوز
واضح آرشیو وب فارسی:شهیدنیوز: شهیدخبر(شهیدنیوز): شگفت آورترین بخش نامه مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی، انکار احادیث صحیح درباره شخصیت منفی ابومسلم خراسانی و انکار دیدگاه امام صادق در عدم همراهی شیعیان با قیام مسلحانه می باشدمصطفی امیری: ابومسلم خراسانی در ماه شعبان سال137 ه. ق به دستور منصور (136 – 158 ق )، خلیفه عباسی به قتل رسید. وی یکی از فرماندهان نظامی ایران و رهبر جنبش سیاه جامگان بود که توانست با براندازی حکومت بنی امیه، حکومت بنی عباس را پایه گذاری کند. اکنون و به دنبال نامه آقای مهاجرانی به امام جمعه مشهد و دفاع قاطع مهاجرانی از شخصیت ابومسلم خراسانی و تایید مطلق وی، به دیدگاه های مختلف درباه ابومسلم خراسانی، اشاره خواهد شد و چنین بنظر می رسد که تاریخ درباره این شخصیت، مبهم و البته تا حدودی دیدگاه مخالفین ابومسلم، به واقع نزدیک تر است و حداقل علوی بودن ابومسلم خراسانی، تشیع وی و محبت خاندان اهل بیت، مورد تردید است. موید این دیدگاه؛ احادیث اسلامی در منابع شیعی نیز از ابومسلم به خوبی یاد نمی کند بویژه امام صادق، با قیام مسلحانه ابومسلم خراسانی همراهی نکرد و شیعیان را از شرکت در قیام مسلحانه وی به انگیزه رضایت آل محمد و خونخواهی اهل بیت، منع فرمود. قیام بنی عباس و ابومسلم خراسانی عوامل پیروزی ابومسلم و بنی عباس هر چند در دوره بنی امیه این خاندان موفق شدند از حیث کشور گشایی و گسترش قدرت سیاسی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یابند، اما در مجموع، حکومت بنی امیه به واسطه جنایات و اقدامات خلافی که مرتکب شده است، چهره ای منفی از خود به جای گذاشته است، برخی از اقدامات منفی این حکومت عبارتند از: سخت گیری نسبت به شیعیان سیاست معاویه و اکثر خلفای اموی نسبت به شیعیان بسیار سخت گیرانه بود. شیعیان در این دوره عموماً در نهایت سختی روزگار می گذراندند. امنیت آن ها همه جا مورد تهدید بود. قتل عام و غارت اموال شیعیان در این دوره امری رایج بود. ائمه شیعه در این دوره در فشار و سختی بیشتری بودند. شهادت امام حسن، امام حسین، امام سجاد و امام باقر(علیهم السلام) در این دوره و توسط حاکمان سفاک اموی صورت گرفت. بدون شک شهادت این ائمه بزرگوار، خصوصاً به شهادت رساندن امام حسین(ع)، به همراه 72 تن از یاران باوفایش در صحرای کربلا سال 61 هجری و به دستور یزید، از بزرگترین جنایات بشری در طول تاریخ است. در دوره بنی امیه، لعن امام علی(ع) خصوصاً تا زمان به حکومت رسیدن «عمر بن عبدالعزیز» به شدت رواج داشت و به صورت یک سنت درآمده بود. موروثی کردن خلافت یکی دیگر از اقدامات امویان، استبدادی و موروثی کردن خلافت است. معاویه فرزندش یزید را به عنوان جانشین خویش معرفی کرد و با این کار خلافت را موروثی کرد. این روند تا پایان دوره حکومت بنی امیه ادامه داشت. گسترش اندیشه جبرگرایی از دیگر جنایات امویان می توان به گسترش جبرگرایی اشاره کرد. این اندیشه که در حقیقت در راستای تثبیت خلافت امویان صورت می گرفت، این عقیده را در مردم القا می کرد که خواست الهی این است که بنی امیه به عنوان خلیفه در جامعه اسلامی حکومت کنند و کسی حق مخالفت و اعتراض بر این خواست الهی را ندارد. رفتار ناشایست با موالی و ایرانی ها (غیر عرب ها) در این دوره مساوات که یکی از ارکان مهم نظام اسلامی بود از میان رفت. امویان نژاد عرب را نژاد برتر و والاتر شمردند و گفتند؛ چون پیامبر اسلام از عرب برخاسته است پس عرب بر دیگران برتری دارد. و عوامل دیگر همچون: تأویل قرآن و جعل حدیث؛ صرف درآمدهای دولت در مسائل تجملاتی و خوشگذرانی؛ میگساری و زن بارگی و ... . مجموعه ایت عوامل، به نظر می رسد نارضایتی مردم در اثر چنین دلایل موجب بروز قیام های مردمی، نزاع های قبیله ای، درگیری های داخلی و در نتیجه ضعف داخلی و سقوط بنی امیه می باشند. علاوه بر آن باید به ظلم و ستم بنی امیه بر اهل بیت (ع) و درگیری آنان با علویان به عنوان یکی از عوامل مهم سقوط آنان اشاره کرد. دیدگاه های مختلف درباره ابومسلم خراسانی ابومسلم یکی از افراد مبهم تاریه اسلام است که تعابیرضدونقیضی از وی در دوره های تاریخی و حکومتهای مختلف منتشر شده است. در این نوشتار، به بررسی اجمالی دیدگاه موافقین و مخالفین خواهیم پرداخت. دیدگاه موافقین موافقین با استناد به منابع تاریخی، ابومسلم خراسانی را امین آل محمد می نامند. و سردار نام آور ایرانی که بیشترین نقش را در برافتادن امویان و برآمدن عباسیان برعهده داشت. ذکر می کنند. چراکه افراد زیادی سعی در نابودی دولت اموی داشتند و در این راه، سپاهیان زیادی جمع آوری کردند، ولی موفق به این کار نشدند و در نهایت، شکست خوردند. ابن زبیر، ابن اشعث، یزید بن مُهلّب و حارث بن سریج از جمله شخصیت هایی بودند که در این زمینه گام برداشتند و تا حدی در اوایل نهضتشان موفقیت هایی داشتند، ولی سرانجام شکست خوردند و کشته شدند. ولی ابومسلم امپراطوری بزرگ اموی و بنی امیه را، که از اسپانیا تا مرزهای چین وسعت داشت، برانداخت. موافقین وی معتقدند: آنچه مهم است و در اکثر منابع تاریخی قید شده است انگیزه قیام وی برای سرنگونی امویان و قاتلان اباعبدالله"ع" و خونخواهی از بنی امیه، می باشد. البته در ابتدای قیام، بنی عباس که قصد داشتند به قدرت برسند با او همراهی کردند ولی در ادامه به محض پیروزی، او را با فجیع ترین شکل به شهادت رساندند. این دسته، معتقدند اگر وی با عباسیان همراهی میکرد، پس چرا وی به دست منصور عباسی به قتل رسید؟ موافقان وی، اقدام ابومسلم خراسانی، به بستن مسجد ربض مرو، بدان خاطر که بر منبر آن علی (ع) را لعن کرده بودند، از دیگر دلایل تشیع وی برمی شمرند. ساختن مسجد در مرو و نیشابور و سفر به حج در وقتی که ابومسلم در اوج قدرت بود واگر می خواست می توانست انگیزه خویش را آشکار سازد، همه گواه آن است که وی اعتقادات دینی اسلامی داشته است. همچنین از نگاه ایرانی و تعصب ملی گرایی، نیز موافقان ابومسلم، معتقدند: ابومسلم خراسانی، میهن پرستی بزرگ و ایرانی واقعی بود که با استفاده از فضای آن روز و ضدیت با حاکمیت اموی به حمایت از عباسیان برخاست تا استقلال ایران را اعاده کند. همچنین، حرکت ابومسلم و تاثیرش بر شرایط سیاسی آن زمان، به مثابه اولین حضور ایرانیان بود و نهایتا مقدمه ای شد بر حضور مقتدر ایرانیان در نظام سیاسی آن زمان. دیدگاه مخالفین مخالفین تقدیس شخصیت ابومسلم خراسانی، معتقدند: وی از ایرانیانی است که در عصر امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) با اهداف قدرت طلبانه و با وجود مخالفت ائمه معصومین زمان خود اقدام به قیام علیه بنی امیه نمود و با سپاهی به نام سیاه جامگان علیه بنی امیه شورید که نهایتا منجر به پدید آمدن حکامی به مراتب خونریز تر و ظالم تر به نام حکومت بنی العباس شد که تا سالها شیعیان اهل بیت پیامبر را در هر گوشه و کنار ، در شکنجه گاه ها و گوشه ی زندان ها و یا در بیابانها و جنگل ها ، یا آواره بودند و یا زندانی و به جرم حب اهل بیت پیامبر کشته می شدند. حتی برخی از کارشناسان تاریخ اسلام ، پا را از این هم فراتر گذاشته و معتقدند: ابومسلم به رغم آن که یک شخصیت بزرگ تاریخی است اما هرگز حتی یک ایرانی وطن دوست نبوده است. تا چه رسد به مسلمان معتقدبه تشیع. ابومسلم با اینکه شخصیتی مهم در تاریخ است و حرکت او موجب شد تا دولت اموی و حکومت بنی امیه از میان برود اما دو مشکل اساسی داشت: نخست این که او هیچ گاه یک ایرانی وطن دوست نبود و تنها عاملی در دست شماری از قبایل عربی خراسان بود که دوست داشتند امویان و بنی امیه سرنگون شده و حکومت دست گروه دیگری قرار گیرد. دوم آن که ابومسلم هیچ گاه یک شیعه علوی نبود بلکه شیعه عباسی بود که به امامان معصوم خیانت ورزید و جانب عباسیان را گرفت، عباسیانی که اندکی بعد پس از تسلط بر امور هم او را کشتند و هم امامان معصوم را. ابومسلم و قتل مردم خراسان و علوی ها همچنین، مخالفین ابومسلم خراسانی با استناد به منابع تاریخی، معتقدند که: بر اساس منابع متقن تاریخی، ابومسلم خراسانی، شمار زیادی از مردم خراسان و نواحی دیگر را به قتل رسانید. او حتی قیام شیعی شریک بن شیخ را هم سرکوب کرد و او و یارانش را به قتل رساند. همچنین وی یکی از نوادگان جعفر بن ابی طالب به نام عبدالله بن معاویه را به سبب اینکه رقیب عباسیان بود، به قتل رساند. هرچند وی جسد یحیی بن زید علوی را که امویان کشته و بر دار کرده بودند، به زیر آورد و احترام کرد و بسیاری از کسانی را که در قتل او دست داشتند،کشت. اما با اینهمه، در ایام دعوت نیز اگر مردی علوی بر ضدّ امویان قیام می کرد و پیروزی هایی به دست می آورد و برای داعیان عباسی یا آیندة عباسیان خطری به شمار می آمد، ابومسلم در سرکوب او درنگ نمی کرد، به عنوان نمونه، همانطور که ذکر گردید، عبدالله بن معاویة علوی که در اواخر ایام امویان قیام کرد و برخی از شهرهای جبال و فارس را گرفت، چون به هرات رفت، به دستور ابومسلم گرفتار و مقتول شد، یا در زندان او درگذشت (ر. ک دائره المعارف بزرگ اسلامی). بنابراین علوی بودن ابومسلم خراسانی، تشیع وی و محبت خاندان اهل بیت، مورد تردید است. دیدگاه شهید مطهری درباره ابومسلم خراسانی شهید مطهرى متفکر بزرگ اسلامی، نیز به عنوان مخالفین تقدیس شخصیت ابومسلم خراسان در کتاب سیری در سیره ائمه اطهار، چنین مى نویسد: "البته ابومسلم سردار خیلى لایقى است, به مفهوم سیاسى, ولى فوق العاده آدم بدى بوده، یعنى آدمى بوده که اساسا بویى از انسانیت نبرده بوده است. ابومسلم نظیر حجاج بن یوسف است... ابومسلم را مى گویند: ششصد هزار نفر آدم کشته. به اندک بهانه اى همان دوست بسیار صمیمى خودش را مى کشت و هیچ این حرفها سرش نمى شد که این ایرانى است یا عرب که بگوییم تعصب ملى در او بوده است". امام صادق و قیام ابومسلم خراسانی و اما شگفت آورترین بخش نامه مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی، انکار احادیث صحیح درباره شخصیت منفی ابومسلم خراسانی و انکار دیدگاه امام صادق در عدم همراهی شیعیان با قیام مسلحانه ابومسلم خراسانی با عنوان رضا آل محمد، می توان عنوان کرد. مهاجرانی، چنین عنوان می کند: «بسیاری از نسبت های ناروا و ناسزا که در باره ابومسلم منتشر شده است از طریق حکومت عباسی از زمان منصور به بعد ترویج شده است؛ تا بتوانند قتل ابومسلم را توجیه کنند». در حالیکه در احادیث و منابع حدیثی شیعه، صحت مورد تاکید است، امام صادق، شیعیان را از همراهی و شرکت در قیام ابومسلم خراسانی، نهی می کند و به صراحت عنوان می فرمایند که ابومسلم خراسانی از شیعه اهل بیت محسوب نمیشود. ابومسلم حداقل دو نامه به حضور آن حضرت مى فرستد و در نامه دوم به صراحت مى نویسد: "هزار جنگجو در اختیار من است. به انتظار فرمانت هستیم. مضمون یکی از دیگر از نامه ها چنین است: من مردم را به دوستى اهل بیت پیامبر(ص) دعوت مى کنم. کسى براى خلافت بهتر از شما نیست. و اما امام صادق(ع) در پاسخ بخ ابومسلم در بخشی از جواب به وی، چنین عنوان می کنند: ما انت من رجالى و لا الزمان زمانى؛ نه تو از یاران من هستى و نه این زمان, زمان من است. کاملا آشکار است که امام صادق(ع) به او پاسخى نمى دهد. اکنون، این پرسش مطرح می شود که چرا امام صادق(ع) به این پیشنهادها جواب مثبت نداد و از زمینه هاى خلافت و نیروها برای تشکیل حکومت اسلامی، استفاده نکرد؟ عومال و دلایل متعددی مطرح است و از حوصله این نوشتار، خارج؛ لکن امام صادق(ع) بدین وسیله، عدم صداقت ابومسلم خراسانی و پیروان وی، را یه شیعیان، گوشزد نمودند و بى اعتمادى خود را نسبت به قیام مسلحانه ابومسلم اعلام داشتند. در سخن دیگرى از آن حضرت نیز همین مطلب ذکر شده است. معلى ابن خنیس مى گوید: در زمانى که پرچم هاى سیاه ابومسلم خراسانی بر افراشته شده بود و هنوز بنى عباس به خلافت نرسیده بود, نامه هایى از عبدالسلام ابن نعیم, سریر و تعداد دیگرى خدمت امام صادق(ع) بردم. آن ها نوشته بودند: (قد قدرنا ان یول هذا الامر الیک فما ترى قال فضرب بالکتب الى الارض ثم قال اف اف ما انا لهولإ بامام) ; ما موقعیت را براى خلافت شما مساعد مى بینیم. نظر شما چیست؟ امام صادق(ع) نامه ها را به زمین کوبید و فرمود: زهى تإسف و افسوس! من امام و پیشواى آنها (ابومسل و پیروان وی) نیستم. چناچه، ابوسلمه از سردمداران قیام بنی عباس، که در ادماه حرکت بنی عباس از امام صادق(ع) ناامید شده بود، طبق دستور به خانه عبدالله محض از فرزندان اهل بیت، مى رود و نامه دوم را به او مى رساند. عبدالله خوشحال مى شود و صبحگاهان به خانه امام صادق(ع) مى رود. عبدالله به امام صادق(ع) مى گوید: ابوسلمه نوشته است که همه شیعیان ما در خراسان آماده قیام هستند و از من خواسته است که خلافت را بپذیرم. امام به عبدالله فرمود: (متى کان اهل خراسان شیعه لک انت بعثت ابامسلم الى خراسان و انت امرته بلبس السواد و هولإ الذین قدموا العراق انت کنت سبب قدومهم... و هل تعرف منهم احدا)، چه زمانى اهل خراسان شیعه تو بودند؟ آیا تو ابو مسلم را به آن جا فرستادى؟ آیا تو به آن ها دستور دادى لباس سیاه بپوشند؟ آیا این ها که براى حمایت از بنى العباس از خراسان آمده اند تو آن ها را به این جا آورده اى؟ آیا کسى از آنان را مى شناسى؟ بنابراین، احادیث اسلامی در منابع شیعی، نیز از ابومسلم خراسانی به خوبی یاد نمی کند بویژه امام صادق، با قیام ابومسلم همراهی نکرد و شیعیان را از شرکت در قیام مسلحانه وی به انگیزه رضایت آل محمد و خونخواهی اهل بیت، منع فرمود. حال جای شگفتی و تعجب است که جناب آقای مهاجرانی که خود نیز روزگاری در فضای حوزه های علیمه بوده و اکنون مقیم انگلیس می باشند، چنین احادیثی را در منابع حدیثی شیعه، مطالعه نفرمودند؟ انتقاد به مسولین ورزش کشور و اما در این 30 سال گذشته آیا هیچ یک از مسئولان فرهنگی فوتبال، تورقی در تاریخ اسلام نداشته تا بداند ابومسلم خراسانی چه شخصیتی بوده است؟ چرا اکنون؟ کم کاری فرهنگی و به راستی تبعات این کوتاهی و کشمکش، چگونه خاتمه خواهد یافت؟ نکته پایانی دیدگاه ها درباره هدف ابومسلم در قیام عباسیان و مبارزه با حکومت بنی امیه، متفاوت است. برخی ادعا می کنند که او آرزو داشت یک حکومت ملی ایرانی برقرار سازد و اینکه او با ملبس کردن خود به لباس طغیان دینی، با بنی امیه جنگید تا به این ترتیب خلافت را در دست گیرد. برخی دیگر انگیزه او را مذهبیِ ناب و خالی از فحواهای قومی ایرانی، می دانند. لکن در واقع، چنین بنظر می رسد که تاریخ درباره شخصیت ابومسلم خراسانی، مبهم و تا حدودی دیدگاه مخالفین وی، به واقع نزدیک تر است. احادیث اسلامی در منابع شیعی، نیز از ابومسلم به خوبی یاد نمی کند بویژه امام صادق، با قیام ابومسلم همراهی نکرد و شیعیان را از شرکت در قیام مسلحانه وی به انگیزه رضایت آل محمد و خونخواهی اهل بیت، منع فرمود.و البته خراسانیان می توانند نامی را برگزییند که سمبل خراسان بزرگ و یادآور ادب و فرهیختگی باشد. همچون: رودکی، فردوسی و ... که خراسان با نام آنان شناخته می شود. ............................................................... پانوشت: . ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج 4، ص 57. . کوفی، احمد بن اعثم؛ الفتوح، ترجمه هروی، ص 813. . مسعودی، مروج الذهب، ترجمه پاینده، ج 2، ص 275. . حجه الاسلام رسول جعفریان، استاد تاریخ اسلام. . ابن اثیر ،الکامل فی التاریخ، ج 5، ص373. . شهید مطهری، سیرى در سیره أمه اطهار، ص 122. . مسعودی، مروج الذهب، ترجمه پاینده، ج 3، ص 268. . اسد حیدر, الامام الصادق و المذاهب الاربعه، ج 1, ص 43. . حر عاملی، وسائل الشیعه, ج 11, ص 37. . مسعودی، مروج الذهب، ترجمه پاینده، ج 3، ص 269.
یکشنبه ، ۲۳خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شهیدنیوز]
[مشاهده در: www.shahidnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]
صفحات پیشنهادی
امام، امام انقلاب بود/ مشکل دشمنان انقلابی گری امام(ره) است/ تبیین ۵ شاخص انقلابی گری/ دولت و ملت باید همه در
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه قدرتها از کلمه انقلاب و انقلابی گری ملت ایران به شدت هراس دارند افزودند علت اصلی فشارهایی که در طول سالهای متمادی با بهانه های مختلف از جمله موضوع هسته ای و حقوق بشر به ملت وارد شده است خصوصیت انقلابی گری ملت ایران و نظام اسلامی است بهمشکل دشمنان انقلابی گری امام(ره) است/ تبیین ۵ شاخص انقلابی گری - پایگاه خبری تحلیلی افق
در همین مذاکراتی که با ۵ ۱ داشتیم درسی بود که اشتباه است فکر کنیم اگر ما تنازل نکنیم آمریکا تنازل نخواهد کرد متن خبر نداردجمعه ۱۴خرداد۱۳۹۵مشکل دشمنان امام(ره) انقلابی گری ایشان است - پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره تصریح کردند چندوقت پیش یک سیاستمدار آمریکایی گفت ایران بخاطر انقلاب اسلامی تحریم است اصل تحریم برای انقلاب1979است این یک حقیقت است سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مراسم بیسروایت همسر امام از روز ۱۴ خرداد ۶۸ - پایگاه خبری تحلیلی شهیدنیوز
شهیدخبر شهیدنیوز بانو خدیجه ثقفی درباره روز رحلت امام راحل ره چنین می گفت غم انگیزترین لحظات عمر من مفارقت آقا از میان ما بود خیلی سخت گذشت بانوی انقلاب عنوان یکی از آثار منتشر شده درباره زندگی همسر امام ره بانو خدیجه ثقفی است که به قلم علی ثقفی نوشته و از سوی مؤسسه۳ نتیجه حرکت امام خمینی - پایگاه خبری تحلیلی شهیدنیوز
شهیدخبر شهیدنیوز مشاور بین الملل رهبرانقلاب با تاکید بر اینکه فراز و فرودهای بیداری اسلامی تا پیروزی نهایی ادامه داردگفت بعضی از آنها به نتایج نسبی رسید و بعضی دیگر هنوز نتیجه نداده اما از بین هم نرفته است علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در گفتگو با مهر پتصویری از حضور محمدعلی کلی در حرم امام رضا(ع) - پایگاه خبری تحلیلی خرداد
قهرمان درگذشته بوکس دنیا 23سال قبل در حرم مطهر امام رضا ع حاضر شد به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی در این تصویر وی با آیت الله مدنی دیدار کرده است شنبه ۱۵خرداد۱۳۹۵سردار شریف:جعل سند از سوی بی بی سی، نشانه دشمنی عمیق با امام و انقلاب است - پایگاه خبری و تحلیلی ایران راوی
سردار رمضان شریف در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در مصلی بزرگ امام خمینی ره ایلام اظهار کرد چنین مناسبت هایی بهترین فرصت برای بررسی دلایل وقوع انقلاب اسلامی دستاوردها و آرمان ها و پرداختن به نقشه راه آن است منش و رفتار امام راحل و روح معنوی و استکبارستیزی آن حضرت الهام بخشدبه آمریکایی ها در مذاکرات تجربه شد/ هر کسی به آمریکا اعتماد کند سیلی می خورد /مشکل دشمنان انقلابی گری امام(ره
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره تصریح کردند در همین مذاکراتی که با 5 1 داشتیم درسی بود که اشتباه است فکر کنیم اگر ما تنازل نکنیم آمریکا تنازل نخواهد کرد جمهوری اسلامی تعهدهای خود را انجام داده ولی طرف مقابل دبه می کند این یک تجربه است به گزارسخن امام کاظم(ع) درباره قیام افرادی از قم به صلابت پاره های فولاد - پایگاه خبری تحلیلی شهیدنیوز
شهیدخبر شهیدنیوز مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می کند و قومی گرداگرد او جمع می شوند به صلابت پاره های فولادعلی بن عیسی از ایوب بن یحیی از امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت می کند که آن حضرت فرمودند مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می کند و قومی گرداگرد او جمع میغم نامه علیرضا افتخاری در سوگ امام راحل(ره)+ دانلود - پایگاه خبری تحلیلی کمال مهر
به گزارش گروه فرهنگیکمال مهر غم نامه یکی از قطعاتی است که توسط هنرمندان موسیقی در سوگ امام خمینی ره منتشر شده که این قطعه را علیرضا افتخاری از چهره های مطرح موسیقی ایرانی تقدیم به روح ملکوتی حضرت امام خمینی ره کرده است قطعه غم نامه از آلبوم دریغا است انتهای پیام اسجمعه ۱-
گوناگون
پربازدیدترینها