تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805443493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواننده موسیقی ایرانی: این روزها شرایط برگزاری کنسرت دشوار شده است - آوای ایرانیان


واضح آرشیو وب فارسی:آوای ایرانیان: آوای ایرانیان: کنسرت «دخت پری وار» علیرضا قربانی و مهیار علیزاده از ۱۹ خرداد ماه با ارکستری صاحب نام و حرفه ای در اولین روزهای ماه مبارک رمضان در تالار وحدت روی صحنه رفته است. همان طور که از نام کنسرت مشخص است قطعات اجرا شده در این کنسرت قطعات آلبوم دخت پری وار به آهنگسازی «مهیار علیزاده» و با صدای «علیرضا قربانی» است. دقیقا یک سال پیش بود که «مهیار علیزاده» به همراه «صابر ابر» و «پانته آ پناهی ها» به تهیه کنندگی «محمدحسین توتونچیان» کنسرت «در شعله باتو رقصان» را به همراه بند حرفه ای خود اجرا کرد. باوجود اینکه قطعات اجرایی از کیفیت ویژه ای برخوردار بودند اما متاسفانه به هیچ وجه موفق به جذب مخاطب نشدند. موسیقی علیزاده دارای خلائی بود که این خلا باید جبران می شد. حال که در این روزها با کنسرت دخت پری وار مواجه می شویم به یقین می شود گفت که این خلا همان خواننده است. علیزاده سعی کرد؛ که با دکلمه «صابر ابر» و «پانته آ پناهی ها» جای خالی خواننده را پر کند که معتقدم در آن آلبوم باوجود پتانسیلی که موسیقی داشت این امر میسر نشد. اما این بار علیزاده باحضور «علیرضا قربانی» آلبومی را منتشر کرد که به تنهایی برای خود قربانی تجربه ای نوین و تازه است. استفاده از سازهای مدرن و کلاسیک غربی به همراه سازهای کلاسیک ایرانی به تنهایی تجربه ای است که به تعداد انگشتان دست در این چند سال تغییر و تحول موسیقی ایرانی رخ داده است. ارکستر دخت پری وار در این کنسرت قطعاتی چون «پرده نشین» محمدعلی بهمنی، «آخرین جرعه جام» فریدون مشیری، «مرثیه» بی کلام، «عتاب یار» عراقی، «دوستت دارم» قیصر امین پور، «دلی در آتش» هوشنگ ابتهاج، «دریای بی پایان» سعدی، «نگاه» علیرضا کولیایی، «راز» بی کلام، «صبح آزادی» هوشنگ ابتهاج، «دخت پری وار» محمدعلی اسلامی ندوشن و «ارغوان» هوشنگ ابتهاج را اجرا کرد. هم چنین این کنسرت در پایان به عنوان قطعه بیز «مدار صفر درجه» را براساس ترانه ای از «افشین یداللهی» به آهنگسازی «فردین خلعتبری» اجرا کرد. شب گذشته علیرضا قربانی در آغاز این کنسرت گفت: خیر مقدم خدمت خانم ها و آقایان عزیز، خیلی خوشحالم که در این شب ها در خدمت شما عزیزان هستم، شب چهارمی است که این کنسرت را ادامه می دهیم و هرشب با انرژی مضاعف در خدمت شما مردم هنردوست هستیم. وی ادامه داد: بد نیست بدانید که در این روزها شرایط برگزاری یک کنسرت اساسا شرایطی دشوار است. از همه دوستانی که برای برگزاری این کنسرت تلاش کردند کمال تشکر را دارم. از دفتر موسیقی که وظیفه ذاتی اش مجوز کنسرت است تا بنیاد رودکی و تمامی دوستانی که تلاش کردند تا موسیقی ما در تالار وحدت روی صحنه برود تشکر می کنم. ممنون که با این انرژی ما را همراهی می کنید. قربانی در تقدیر از «مهیار علیزاده» نیز عنوان کرد: جا دارد از دوست نازنین و مهربانم که با آهنگسازی این قطعات و آلبوم «حریق خزان» و کار مشترکی که با «همایون شجریان» اجرا کردیم و طی ماه های آینده منتشر می شود کمال تشکر را داشته باشم. مهیار علیزاده زحمات، ممارست و شب بیداری های زیادی برای آلبوم «دخت پری وار» کشید و جا دارد بابت تمام زحماتش از وی تشکر کنم. قطعات علاوه بر موسیقی و آواز کارگردانی «رضا موسوی» را به همراه داشت. تجربه ای که علیزاده در کنسرت «در شعله باتو رقصان» نیز به آن دست زد اما به نظر خیلی از منتقدان موسیقی، علیزاده در این تجربه موفق نبود. اما جا دارد سوال شود که آیا تجربه تصویری کنسرت دخت پری وار نیز موفق بوده یا خیر؟ از نظر نگارنده کارگردانی در موشن گرافیک ها که یک اتفاق میان رشته ای است و این روزها به یک اتفاق در موسیقی و تصویر مبدل شده و در اصل متعلق به هنر معاصر است بسیار ناموفق بوده است. این اتفاق جز در اجرای قطعه دخت پری وار که از نمادهای ایرانی برای ایران همان دخت پری وار و تایپوگرافی هایی که برای ترانه ها استفاده شده در باقی قطعات ناموفق بوده است. قطعات «مهیار علیزاده» و اشعار انتخاب شده در آلبوم دخت پری وار سرشار از تصویر است تصاویری که با کمی درایت می توانست به هم متصل باشد از همین رو معتقدم که کارگردانی چنین اجرایی نیاز کامل به فیلمنامه دارد و براساس آن کارگردان باید تصاویری را طراحی و اجرا کند. در ایرادات کارگردانی باید به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه میزانسن نوازنده ها نیز خالی از اشکال نبود که از جمله این اشکالات باید به حضور نوازنده های سازهای برنجی در مرکز و زیر نور پروژکتور اشاره کرد که بازگشت نور به چشم مخاطب موجب آزار حاضران در تالار وحدت می شد. اما جدای از این مشکلات اجرای قطعه ای چون «عتاب یار» به نوازندگی کمانچه «سامان صمیمی» تجربه ای ناب بود. پیش از این درباره کمانچه کیهان کلهر سخن بسیار آمده است اما صمیمی نیز ثابت کرد پتانسیل های بسیار بالایی در نوازندگی این ساز دارد. آوای محزون کمانچه صمیمی به همراه آواز قربانی و نوازندگی و فضاسازی سازهای الکترونیک «پیمان حاتمی» تجربه ای جذاب را برای مخاطبان به همراه داشت. در انتها باید به این نکته اشاره کنم که «علیرضا قربانی» و «مهیار علیزاده» با اجرای خود در ایام ماه مبارک رمضان ثابت کردند که این شب ها پتانسیل بسیاری در برگزاری برنامه های هنری دارد. اتفاقی که پیش از این خیلی کم افتاده و سال گذشته در این روزها با اجرای مناسبتی ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری «فرهاد فخرالدینی» این تجربه امتحان خود را پس داد. حال باید دید که آیا مسئولین فرهنگی برای شب های آتی ماه مبارک رمضان همچون سینما در حوزه موسیقی برنامه دیگری خواهند داشت. درباره سازبندی کنسرت دخت پری وار نیز به کلام «مهیار علیزاده» توجه می کنیم: دیگر زبان، سازها، رنگ ها و نواها در هنر امروز جهان نیازی به ترجمه ندارند. درست که باشند، درستند. ادبیات، موسیقی، تئاتر، سینما، نقاشی و دیگر هنرها همگی یک هدف را دنبال می کنند. ترجمان زیبایی های جهان برای نشاندن شان به کالبد آدمی. دخت پری وار را این بار، اینگونه ببینید و بشنوید. همچنین از نوازنده های ارکستر دخت پری وار باید به «میثم مروستی» کنسرت مایستر و نوازنده ویلن، «سامان صمیمی» کمانچه، «نیلوفر محبی» ویلن، «پریسا پیرزاده» ویولا، «آتنا اشتیاقی» ویلن سل، «فرشید پاتینیان» کنترباس، «سایوری شفیعی» کلارینت، «حسام صدفی نژاد» ابوآ، «میلاد عباسی» هورن، «امیر دارابی» پیانو، «آرین کشیشی» گیتارباس، «همایون نصیری» پرکاشن، «پیمان حاتمی» سازهای الکترونیک و «رکسانا صرافی»، «مهدیه صفدری» و «بهرخ شورورزی» همخوان اشاره کرد. گزارش: ایسکا نیوز


یکشنبه ، ۲۳خرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آوای ایرانیان]
[مشاهده در: www.avayeiranian.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن