تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814997357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسرو معتضد: ایرانیان برای حفظ کرامت شان در دوران پهلوی 5 سال به حج نرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خسرو معتضد: ایرانیان برای حفظ کرامت شان در دوران پهلوی 5 سال به حج نرفتند
کارشناس مسائل تاریخ گفت: دشمنی عربستانی‌ها با ما به زمان شاه‌عباس برمی‌گردد و آن‌ها از آن دوران با ایران اسلامی دشمن بودند.
آفتاب : به گزارش فارس، خسرو معتضد، در واکنش به عدم اعزام زائران ایرانی به حج در سال 95 اظهار داشت: این اقدامات عربستانی‌ها در قبال ایران، پیشینه تاریخی دارد.

کارشناس مسائل تاریخی کشورمان افزود: در زمان شاه‌عباس هم بنا به دلایلی رابطه ما قطع شد و 10 سال ایرانی‌ها به حج نرفتند.

معتضد با تأکید بر اینکه در زمان محمدرضا شاه هم یک حاجی ایرانی را کشتند، تصریح کرد: ایرانیان هم در آن دوران غیرت به خرج دادند و پنج سال به حج نرفتند، بهترین کار تحریم حج با فتوای مراجع تقلید مانند حضرات آیات نوری‌همدانی و مکارم‌شیرازی در کنار مسؤولان کشور بود.

این کارشناس مسائل تاریخی با اشاره به اینکه ثواب اخروی به‌جای سفر حج باید در رفتن به زیارت امام رضا(ع) تعریف شود، اضافه کرد: 999 نفر از علمای دوران شاه‌عباس در زمان تحریم حج، زیارت امام رضا(ع) را هم‌ردیف با سفر حج برشمردند.

معتضد با بیان این نکته که با کشته شدن 450 نفر و تعرض پلیس سعودی به دو جوان ایرانی متأسفانه وزارت امور خارجه در این رابطه کم‌کاری کرد، اظهار داشت: باید تور سیاحتی و زیارتی برای حاجیان گذاشته شود که به بهترین هتل‌ها بروند و مدتی بمانند و میهمان آستان قدس و استان‌های خراسان رضوی، فارس و قم باشند.

کارشناس مسائل تاریخی کشورمان با تأکید بر اینکه خارجی‌ها در طول قرون عاشق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، شاه‌چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) بودند، تصریح کرد: هتل‌هایی در مشهد است که دست‌کمی از هتل‌های اروپا ندارد.

معتضد تأکید کرد: تاریخ دریانوردی و نیروی دریایی در ایران کتابی است که بنده نوشته‌ام و جلد دوم آن چاپ شده است و در آن آمده، سربازان پرتغالی حجاج را در اقیانوس هند کشتند و یک کشتی را با هزار نفر آتش زدند و علما در آن دوران حج را تحریم کردند.



تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن