تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804674921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت‌اوباما،هیلار‌ی‌را رئیس‌جمهورمیکند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سی‌ان‌ان در مطلبی به ارزیابی نقش اوباما در پیروزی احتمالی هیلاری کلینتون پرداخت.

به گزارش تراز ، سی‌ان‌ان در مطلبی با اشاره به حمایت اوباما از نامزدی کلینتون نوشت: باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، حمایت رسمی خود را از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد و طبق معمول، دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواهان – در شبکه اجتماعی توییتر به این مسئله واکنش نشان داد.

ترامپ در یک پست توییتری بلافاصله پس از اعلام حمایت رسمی اوباما از کلینتون نوشت: "اوباما از کلینتونِ شیاد حمایت کرد. او ‌[اوباما] می‌خواهد ریاست جمهوری‌اش ۴ سال دیگر ادامه داشته باشد؛ اما هیچ کس دیگری این را نمی‌خواهد!"

اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست آمریکا با حمایت از کلینتون به نخستین رئیس‌جمهوری تبدیل شد که از ریاست جمهوری اولین نامزد زن جدی حاضر در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا حمایت کرده است. اما فارغ از این مسئله، حمایت اوباما از کلینتون در واقع حمایت رئیس جمهوری است که در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری خود از محبوبیت نسبتاً خوبی در جامعه آمریکا برخوردار شده است.

حمایت رسمی اوباما از کلینتون در شرایطی صورت می‌گیرد که محبوبیت او در میان رای‌دهندگان آمریکایی حدود ۶ درصد نسبت به ابتدای سال افزایش یافته است و اکنون با محوبیت تقریبا ۵۰ درصدی خود می‌تواند مسیر کلینتون برای رسیدن به کاخ سفید را هموار کند.

این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم پس از جنگ جهانی دوم، جز در موارد معدود، رئیس جمهوری که در نظرسنجی‌ها محبوب بوده است، توانسته است به راهیابی هم‌حزبی خود به کاخ سفید کمک کند.

به عنوان مثال، زمانی که جرج بوش پدر در سال ۱۹۸۸ مبارزات انتخاباتی خود را برای جانشینی رونالد ریگان – رئیس جمهور وقت آمریکا - آغاز کرد، ریگان از یک محبوبیت ۶۰ درصدی در نظرسنجی‌ها برخوردار بود که همین مسئله به پیروزی بوش در انتخابات کمک کرد.

بیل کلینتون – رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا – نیز در دسامبر ۲۰۰۰ در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری خود از محبوبیت فوق‌العاده ۶۶ درصدی در نظرسنجی‌ها برخوردار بود؛ اما «ال گور» – نامزد دموکرات‌ها که قرار بود جانشین او شود - به دلیل رسوایی اخلاقی کلینتون از وی اعلام برائت کرد و به همین دلیل در انتخابات در برابر جرج بوش پسر شکست خورد.

در تاریخ انتخابات آمریکا عکس این قضیه نیز صادق بوده است؛ یعنی همانگونه که روسای جمهور محبوب به پیروزی حزب خود در دور بعدی انتخابات کمک کرده‌اند،‌ روسای جمهور منفور نیز بخت حزب خود برای پیروزی مجدد در انتخابات را کاهش داده‌اند.

به عنوان مثال، محبوبیت «هری ترومن» در سال ۱۹۵۲ در اواخر دوران ریاست جمهوری‌اش خود تنها ۲۲ درصد بود و به همین دلیل، «دوایت آیزنهاور» - نامزد جمهوری‌خواهان - به راحتی در برابر «آدلای استیونسون» - نامزد دموکرات‌ مورد حمایت او - پیروز شد و اگر بخواهیم به زمان نزدیکتری برگردیم، باید «جان مک کین» - نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا – را مثال بزنیم که قربانی محبوبیت پایین جرج بوش پسر در نظرسنجی‌ها شد. در این انتخابات مک کین نهایت تلاش خود را برای فاصله گرفتن از بوش به کار گرفت؛ اما نارضایتی از عملکرد دولت بوش به حدی بود که او نتیجه انتخابات را به اوباما واگذار کرد.

بر همین اساس، می‌توان گفت که محبوبیت اوباما در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری او بویژه در میان اقلیت‌ها (سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها) می‌تواند برگ برنده کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ باشد. حمایت اوباما از کلینتون در ایالت‌هایی مانند اوهایو، ویرجینیا و کارولینای شمالی که کلینتون در آنها از حاشیه امنیت خوبی برخوردار نیست نیز می‌تواند رای‌دهندگان سیاه‌پوست بیشتری را به حمایت از او تشویق کند. اینها امتیازاتی هستند که رقیب کلینتون یعنی ترامپ از آنها برخوردار نیست. 
 
 



منبع: باشگاه خبرنگاران







زمانبندی انتشار: 22 خرداد 1395 - 17:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن