تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816172175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای عالی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شورای عالی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود
نماینده مردم تهران با انتقاد از نبود مدیریت واحد و متولی مشخص در تهران برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: سازمان های ذی ربط باید درجهت مقابله با آلودگی هوا، یک شورای عالی با فرماندهی واحد ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۹۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 11 June 2016


محمد جواد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی توجهی دولت ها به معضل آلودگی هوا در کلان شهرها، گفت: آلودگی هوا در کلان شهرها معلول عوامل متعددی بوده و صرفا یک عامل در آن دخیل نیست؛ به عنوان مثال بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا و شرایط نابهنجار زیست محیطی در تهران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود متولی و مدیریت واحد مشخص درخصوص مقابله با آلودگی هوا در پایتخت، افزود: همچنین مشکل دیگر در این حوزه بی توجهی به فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بوده و متاسفانه این فرهنگ، معلول است.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل شهری زیرزمینی یا مترو باید با سرعت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: از سوی دیگر، یکی از مهم ترین علت های افزایش آلودگی هوا در تهران، فعالیت کارخانه های مستهلک و دودزا است که تا کنون برای خروج آنها به مناطق دورتر از پایتخت هیچ اقدامی ازسوی مسئولان ذی ربط صورت نگرفته است.

فتحی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل آلودگی هوا در تهران باید به همه عوامل مربوطه توجه کرد، افزود: به طورحتم توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به تنهایی در حل مشکل آلودگی هوا موثر نخواهد بود، بنابراین دولت و شهرداری تهران باید به همه این عوامل توجه ویژه ای داشته باشند.

این نماینده مردم درمجلس با یادآوری اینکه افزایش ترافیک در تهران یکی دیگر از دلایل مهم افزایش آلودگی هوا است، گفت: متاسفانه تا زمانی که وسایل نقلیه عمومی درکلان شهرها دود تولید می کنند، هیچ رغبتی به استفاده از آنها توسط مردم وجود ندارد؛ بنابراین باید با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ورود وسایل نقلیه شهری به سطح خیابان ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر ایجاد یک متولی واحد و مدیریت مشخص درجهت مقابله با آلودگی هوا در کلان شهرها، تصریح کرد: به طورحتم اصلاح شرایط ترافیکی و مقابله با آلودگی هوا تنها باایجاد یک مدیریت واحد امکان پذیر است؛ البته منظور، تشکیل یک سازمان و نهاد مجزا نیست زیرا درحال حاضر تعدد مراجع تصمیم‌گیر در این باره وجود دارد.

فتحی با اشاره به اینکه سازمان های ذی ربط باید درجهت مقابله با آلودگی هوا، شورای عالی ایجاد کنند، تصریح کرد: این شورای عالی می تواند با وجود فرماندهی واحد وظایف هر نهاد و دستگاه ها را درحوزه کاهش آلودگی هوا مشخص کند؛ البته این موضوع می تواند بر عهده شهرداری، سازمان محیط زیست و یا نیروی انتظامی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس درخصوص مصوبه اخیر دولت مبنی بر اختصاص 2200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی درکلان شهرها، گفت: این مبلغ شاید برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کافی نباشد، اما به همان میزان که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیات وزیران در جلسه هفته پیش خود ضمن بررسی گزارش معاونت اجرایی رئیس جمهور درخصوص برنامه های کاهش آلودگی هوای کلان شهرها، برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای حل این معضل تصویب کرد. همچنین هیات دولت بانک مرکزی را موظف به تامین مبلغ 2200 میلیارد تومان تسهیلات  با نرخ بیست درصد از طریق بانک های عامل  جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار ومسافر کلانشهرها کرد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن