تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816935536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اولين مجمع شركت بورس كالا مطرح شد: *تقسيم سود 15 توماني به ازاي هر سهم *انجـام معامـلات آتـي از ابتـداي تيـر مـاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در اولين مجمع شركت بورس كالا مطرح شد: *تقسيم سود 15 توماني به ازاي هر سهم *انجـام معامـلات آتـي از ابتـداي تيـر مـاه


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بورس

امروز اولين مجمع عمومي ساليانه شركت بورس كالاي ايران در راستاي تصويب صورت‌هاي مالي و تعيين درصد تقسيم سود، با حضور مديرعامل، نماينده سازمان بورس و 60.88 درصد از سهامداران حقيقي و حقوقي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتداي اين جلسه حسين ملاحسين آقا ـ رييس هيات مديره شركت بورس كالا ـ ويژگي‌هاي بورس را مورد بررسي قرار داد و گفت: بورس مجموعه متتشكل سازمان يافته‌اي است كه همه چيز بايد به صورت شفاف اتفاق بيفتد، همچنين فضا بايد فضاي رقابتي بوده و بازاري كه قرار است معاملات انجام شود بايد بازار عادلانه باشد.

وي مشخص شدن تضمين‌ها را از ويژگي‌هاي بورس كالا برشمرد و ادامه داد: مقاديري كه معامله مي‌شود بايد تضميني بوده و قابل دست كاري نباشد همچنين بايد مبلغ معامله مورد تضمين قرار گيرد. فضاي كسب و كار هم بايد طوري باشد كه همه علاقمندان را در خود جاي دهد.

ملاحسين آقا به وجود برخي دغدغه‌ها، نگراني‌ها و حمايت‌ها در بورس كالا اشاره كرد و گفت: اگر با تمام اين اتفاقات امروز بورس سر پا ايستاده لازم است كه اين بخش توسعه يافته زيرا با اين وجود زمينه‌هاي سياست‌هاي دولت و اصل 44 فراهم مي‌شود.

از تشكيل بورس نقره‌اي تا تشكيل بورس كالا

وي بورس كالا را ابزار نظام يافتگي بازار معاملات كشور عنوان كرد و افزود: از سال 80 كشور تصميم گرفت فضا را در معاملات كشور فراهم كند كه در آن زمان بحث مربوط به بورس فلزات مطرح شده كه در نهايت در سال 82 اين بورس تشكيل شده و در سال 83 نيز ما راه‌اندازي بورس كالاي كشاورزي را داشتيم و در نهايت در مهرماه سال 86 بورس كالا متشكل از بورس فلزات و كالا كار خود را آغاز كرد.

اعلام آمادگي براي ورود سيمان

در ادامه علي ‌اكبر هاشميان ـ مدير عامل شركت بورس كالا ـ به اعلام آمادگي براي ورود سيمان به بورس كالا اشاره كرد و گفت: هر زمان كه دولت تصميم به خروج سيمان از سبد حمايتي گرفت ما آمادگي ورود اين محصول به بورس را داريم.

وي با اشاره به اينكه 95 درصد كالاهاي اساسي در قالب بورس شكل گرفته گفت: در بهمن ماه نيز تشكيل بورس نفت به تصويب دولت رسيد كه در نهايت در 29 بهمن ماه معاملات پتروشيمي در فاز اول بورس نفت مورد معامله قرار گرفت و اين معاملات نيز به شدت در حال رشد است در يك ماهه سال گذشته دو درصد معاملات رشد داشته و در حال حاضر ارزش معاملات به 35 درصد رسيده است، دومين فاز نيز به كارگروه ديگري محول شده كه از سوي شركت فضا براي معامله نفت آماده شده است.

ريسك سلف را به صفر مي‌رسانيم

مديرعامل شركت بورس كالا به برنامه‌هاي بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت شركت اشاره كرد و گفت: بيش از نيمي از معاملات در دنيا سلف است اما چون در ايران ريسك‌هاي اضافي داريم متغييرهايي داريم كه در بازار تاثيرمي‌گذارد اما در نظر داريم كه مدت سلف را كاهش دهيم و اگر بتوانيم مجوز را از شورا بگيريم ريسك سلف را به صفر مي‌رسانيم.

برنامه‌هاي كوتاه‌مدت شركت

هاشميان به تشريح برخي برنامه‌هاي شركت در كوتاه مدت پرداخت و گفت: تهيه اهداف و چشم انداز براي شركت، اجراي ماده 57 قانون بازار اوراق بهادار، پيگيري و ايجاد هيات داوري مستقل، ادامه مطالعات تطبيقي با بورس‌هاي جهان، بازنگري در مقررات و آئين نامه‌هاي موجود، تعامل با دولت به ويژه وزارت خانه‌هاي صنايع و معادن، بازرگاني، جهاد كشاورزي، شوراي عالي بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، فعال كردن واحد بازاريابي، افزايش انگيزه حضور بخش خصوصي در بورس، مقابله با تهديدات و چالشهاي بورس، پذيرش كارگزاران جديد، تشكيل ميز كار مشترك با وزارت بازرگاني، حل مسئله اخذ و پرداخت همزمان جرايم متقابل، بررسي ملاكهاي دستكاري در قيمتها در بورس كالا و تطبيق وضع جاري با مقررات مربوطه، اعمال نظارت بر تحويل كالا، انجام آموزش‌هاي مربوط به معاملات آتي، پيگيري اصلاح آيين نامه در شوراي بورس و اجراي معاملات صلح سلف و سلف مجدد، راه اندازي معاملات صلح سلف، انتخاب آرم جديد و اصلاح سرنامه‌ها از جمله برنامه‌هاي كوتاه مدت شركت تا 29 اسفند 86 بوده است.

برنامه‌هاي ميان مدت شركت

وي اجراي اوراق معاملات متحد الشكل سلف، اعمال تشويق‌ها و ماليات 5 /0 درصد اوراق در معاملات بورس كالا، تفكيك و تحويل قسمتي از وظايف اتاق پاياپاي به شركت CDS، كاهش هزينه‌هاي بورس به منظور جلب بيشتر مشتريان، تنوع بخشي به كالاهاي پذيرش شده به ويژه سيمان، طلا، سنگ آهن و پتروشيمي، حل مسئله تضمين‌ها، فعال كردن رينگ صادراتي با كمك واحدهاي مربوط ، تسويه كامل سازمان‌هاي كارگزاران بورس فلزات و كشاورزي، تحقق امكان حراج مداوم، پيگيري ساختمان و تالار جديد، حل مسئله امضاء الكترونيك، اجراي معاملات آتي، بررسي و كشف راههاي درآمد زايي جديد را نيز از برنامه‌هاي ميان مدت شركت تا 31 شهريور 87 عنوان كرد.

برنامه‌هاي بلند مدت شركت

مديرعامل شركت بورس كالا همچنين تبديل بورس كالا به اوراق، الكترونيكي كردن كامل معاملات و حذف تالار، اجراي كامل سيستم نرم افزاري آتوس يورونكست،اجراي معاملات اختيار را نيز از جمله برنامه‌هاي بلند مدت شركت تا شهريور سال 88 عنوان كرد و افزود: فاز اول معاملات الكترونيكي را با موبايل تريدينگ شروع كرديم و در فاز دوم صداگذاري مي‌كنيم و در فاز سوم نيز دستور خريد و فروش به كارگزار دريافت و پرداخت از طريق سيستم انجام خواهد شد كه با اين وجود بحث تالارهاي منطقه و حضور فيزيكي و زمان حل مي‌شود.

وي در ادامه اشاره كرد: معاملات اختيار آپشن بعد از معاملات فويچر را خواهيم داشت كه هزينه آن از فيوچر كمتر است.

مديرعامل شركت بورس كالا با ذكر اين مطلب كه 11 ميليون تن كالا در بورس فلزات معامله شده گفت: در حال حاضر 105 ميليون تن توليد داخل در بخش كشاورزي داريم كه 50 ميليون تن قابليت بورسي شدن را دارند اما تا الان مغفول مانده است.

موافقت اصولي دولت با عرضه اوليه اقلام وارداتي در بورس

هاشيمان همچنين موافقت اصولي دولت با درخواست ما در راستاي عرضه‌ اوليه تجار در بورس را مورد توجه قرار داد و افزود: از دولت درخواست كرده‌ايم كه اقلام وارداتي كشاورزي از جمله ذرت، كنجاله و جو را كه از خارج وارد مي‌شود عرضه‌ اول آن از سوي تجار در بورس انجام شود كه اگر تفاهم با گمرك و وزارت اقتصاد صورت گيرد مشكلي در اين زمينه وجود نخواهد داشت.

وي در ادامه در راستاي صحبت با پنج بانك براي اعتباردهي به مشتريان كه جزو برنامه‌هاي شركت بود اشاره كرد و گفت: اينكه با مشتريان اعتبار داده شود موافقت اصولي آن انجام شده و شعبه نيز در بورس زده شده است همچنين بانك ملت قبول كرده در ضمانت به نفع معامله گران 50 درصد و به تاجران 30 درصد تخفيف ارائه دهد.

وي افزايش تعداد كارگزاران را مورد توجه قرار داد و گفت: دراين زمينه اقدامات زيادي انجام شده 16 گارگزار جديد اضافه كه شده كه در حال حاضر تعداد آنها به 40 كارگزار رسيده است.

گله نماينده سازمان بورس از كند بودن روند معاملات قراردادهاي آتي

در ادامه دكتر علي حسيني ـ معاون سازمان بورس ـ در اين مجمع گفت: دوره زماني سه ساله براي معاملات قرار دادهاي آتي تعريف شده است كه از ابتداي تيرماه مي توانيم انجام اين معاملات را در بورس كالا آغاز كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه كارگزاران در بورس فلزات جديت بيشتري در جذب سرمايه گذاري داشته باشند، اظهار كرد: تاكيد ما بر اين است كه در معاملات فيزيكي در بورس و كارگزاري بلند مدت حساب نكنيم و كارگزاران تلاش كنند تا منابع درآمدي خود را از محل معاملات اوراق دربورس كالا متنوع كنند.

وي همچنين به تاخير در ارايه گزارش هيات مديره به سازمان بورس اشاره كرد و گفت: به نظر مي‌رسد موارد فرم گزارش خيلي متنوع است

و حداقل انتظار اين است كه برنامه‌هاي سال گذشته و برنامه در سال آينده را داشته باشيم.

در ادامه عباس هشي ـ حسابرس مستقل و بازرسي قانوني ـ به ارايه گزارش حسابرسي پرداخت كه در نهاين اين گزارش از سوي حاضران تصويب شد.

سود 15 توماني، پاداش 50 ميليون توماني

مجمع عادي سالانه شركت بورس كالا حضور 88/60 درصد از سهامداران حقيقي و حقوقي برگزار شد.

حسين ملا حسين آقا رييس هيات مديره شركت بورس كالا به عنوان رياست مجمع، هاشيمان مديرعامل شركت بورس كالا، سيد علي حسيني معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران به عنوان نماينده سازمان بورس، هشي به عنوان بازرس شركت، عسگري ماراني مدير عامل شركت سرمايه گذاري ملي به عنوان ناظر اول، آذرخش مدير عامل شركت كارگزاري مفيد به عنوان ناظر دوم و يعقوبي به عنوان منشي اين جلسه در جايگاه قرار گرفتند.

دراين جلسه سهامداران نسبت به پاداش هفت عضو هيات مديره انتقاد كردند كه در نهايت با عليرضا عسگري ماراني پيشنهاد كاهش پاداش هيات مديره را از70 ميليون تومان به 50 ميليون تومان داد كه مورد تصويب سهامداران قرار گرفت.

همچنين مجمع تقسيم سود 15 توماني به ازاي هر سهم را تصويب كرد. حق الزحمه بازرس شركت بورس در سال 86 ، 14ميليون تومان و امسال 18 ميليون تومان در نظر گرفته و تصويب شد.

و در نهايت نيز مقرر شد 50 درصد افزايش سرمايه تنها با حضور نفتي‌ها و به روش سلب حق تقدم اعمال شود.

همچنين روزنامه‌هاي اطلاعات و سرمايه به عنوان روزنامه رسمي و موسسه هوشيار بهمند به عنوان حسابرس انتخاب شدند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن