تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820157659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوك شهادت طلبانه فلسطينيان به سازش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شوك شهادت طلبانه فلسطينيان به سازش
در شرايطي كه همه توجهات بين‌المللي به مقابله با تكفيري‌ها معطوف شده بود، عمليات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطيني در قلب تل‌آويو، بار ديگر توجهات را به مسئله اشغالگري فلسطين جلب كرد.


در شرايطي كه همه توجهات بين‌المللي به مقابله با تكفيري‌ها معطوف شده بود، عمليات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطيني در قلب تل‌آويو، بار ديگر توجهات را به مسئله اشغالگري فلسطين جلب كرد. در اين عمليات مسلحانه چهار صهيونيست كشته و 10 نفر ديگر زخمي شدند. وزير جنگ رژيم صهيونيستي در واكنش به اين اقدام دستور داد نظاميان اين رژيم كرانه باختري را محاصره كنند.

همزمان با فشار مقامات صهيونيستي براي مهار انتفاضه در سرزمين‌هاي اشغالي، دو جوان مبارز فلسطيني طي عملياتي شهادت‌طلبانه در مقابل وزارت جنگ رژيم صهيونيستي در مركز تل‌آويو چهار صهيونيست را به هلاكت رسانده و 10 نفر ديگر را مجروح كردند. حال پنج نفر از زخمي‌ها وخيم گزارش شده است. «خالد موسى محمد شحاده مخامره» و «محمد أحمد موسى شحاده مخامره» دو جوان فلسطيني بودند كه شامگاه چهارشنبه با حمله مسلحانه در جنوب الخليل ترس و وحشت را در قلب تل‌آويو ايجاد كردند. به گزارش روزنامه صهيونيستي «هاآرتص»، يكي از عاملان تيراندازي به بيمارستان منتقل شده و عامل ديگر نيز دستگير شده است. دو فرد بازداشت شده عامل اين عمليات فلسطيني و از اهالي جنوب الخليل و هر دو از يك خانواده هستند. اين عمليات مسلحانه در شرايطي انجام شده است كه تلاش‌ها براي سازش بين فلسطيني‌ها و رژيم صهيونيستي افزايش يافته است. انتفاضه فلسطيني‌ها طي ماه‌هاي اخير با ابزار چاقو صهيونيست‌ها را به وحشت انداخته بودند،  الان وارد فاز مسلحانه شده و نگراني را در سرزمين‌هاي اشغالي افزايش داده است.

تحليلگران معتقدند عمليات تل‌آويو بزرگ‌ترين ضربه به محافل سياسي، امنيتي و داخلي رژيم صهيونيستي بود و انتفاضه قدس را وارد مرحله تازه‌اي كرد. عبدالباري عطوان، تحليلگر جهان عرب در گفت‌وگو با تلويزيون الميادين گفت: «اين عمليات بيانگر تحولي در انتفاضه است به طوري كه فلسطينيان از انتفاضه حمل چاقو وارد فاز مقاومت مسلحانه شده‌اند. اين عمليات ثابت كرد كه مقاومت فلسطيني همچنان روي خاكستر است و حالت آسودگي خاطر امنيتي اسرائيلي‌ها طي پنج سال گذشته به دليل مشغول شدن به آنچه «انقلاب‌هاي بهار عربي» ناميده مي‌شود ساختگي و موقت بود. در اصل مقاومت بود و همچنان مي‌ماند.»  هرچند عمليات تل‌آويو اولين عمليات فلسطيني‌ها در قلب اسرائيل نيست اما همزماني آن با روي كار آمدن راستگرايان در كابينه رژيم صهيونيستي بازتاب گسترده‌اي داشته است. به ويژه، اين عمليات به ‌مثابه نخستين چالش‌ براي آويگدور ليبرمن پس از تصدي پست وزارت جنگ است؛ كسي كه به مواضع افراطي شهرت دارد و پيشتر سياست مبتني بر توسل به افزايش زور براي فرونشاندن مقاومت فلسطين را در پيش گرفته و گفته بود در صورت تصدي پست وزارت جنگ حملات به مردم فلسطين و رهبران مقاومت اسلامي را ادامه خواهد داد. از سوي ديگر، وزارت خارجه امريكا نيز خواستار پاسخ فوري اين رژيم به اين عمليات مقاومتي فلسطينيان شده است.
  
خشم مقامات صهيونيستي
عمليات شهادت‌طالبانه در قلب تل‌آويو خشم مقامات صهيونيستي را در پي داشته و نخست وزير رژيم صهيونيستي بلافاصله پس از اين عمليات نشست اضطراري تشكيل داد. بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي خشم خود را از عمليات شهادت‌طلبانه دو جوان فلسطيني ابراز و آنها را به انتقام‌گيري تهديد كرد. به گزارش روزنامه فلسطين اليوم، نتانياهو گفت: «نيروهاي نظامي و دستگاه‌هاي امنيتي نه تنها افرادي را كه با عاملان اين عمليات همكاري داشتند بازداشت مي‌كنند بلكه مانع تكرار اينگونه حوادث نيز  مي‌شوند.» ليبرمن نيز گفت: «نظاميان اين رژيم به قاطعيت و سرعت اين عمليات را از لحظه وقوع تاكنون بررسي و اقدامات لازمه را به عمل مي‌آورند زيرا الان وقت حرف زدن نيست.» همچنين ارتش رژيم صهيونيستي روز جمعه اعلام كرد به صورت موقت ورود همه فلسطيني‌ها را به فلسطين اشغالي ممنوع كرده است. سخنگوي ارتش صهيونيستي گفت: «بر اساس دستورالعمل‌هاي مقامات اسرائيل و ارزيابي شرايط كنوني، از روز جمعه عبور فلسطيني‌ها از نقاط مرزي نوار غزه و كرانه باختري تنها به موارد پزشكي و انساندوستانه محدود خواهد شد.» همچنين به دستور وزير جنگ رژيم صهيونيستي نظاميان اسرائيلي به طور كامل كرانه باختري را تا اطلاع ثانوي به محاصره خود درآوردند.
  
حمايت حزب‌الله و گروه‌هاي مقاومت
گروه‌هاي مقاومت از عمليات استشهادي فلسطيني‌ها استقبال كردند. به گزارش العالم، حزب‌الله لبنان روز پنج‌شنبه عمليات قهرمانانه مجاهدان فلسطيني در قلب تل‌آويو در فلسطين اشغالي را ستود و گفت: «ملت فلسطين با اين عمليات بر پايبندي به مقاومت به عنوان گزينه ثابت براي آزادي تمام مناطق اشغالي از دست اشغالگران صهيونيستي تأكيد كرد.» از سوي ديگر، جبهه مردمي براي آزادي فلسطين عمليات تل‌آويو را مايه افتخار مردم فلسطين و چالشي براي وزير جنگ رژيم صهيونيستي برشمرد. اين جبهه اعلام كرد كه عمليات تل‌آويو پيامي مبني بر مخالفت با تمام طرح‌هاي سياسي شبهه‌انگيز است. «حسام بدران» سخنگوي جنبش حماس نيز با تمجيد از اين عمليات، آن را شكست حلقه امنيتي رژيم صهيونيستي و ضربه زدن به اين رژيم در داخل عمق آن برشمرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن