تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805175687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعرا و نویسندگان شرق گیلان میهمان کتابخانه عمومی شمس لنگرودی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شعرا و نویسندگان شرق گیلان میهمان کتابخانه عمومی شمس لنگرودی استان‌ها > گیلان - به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود نشست کتاب خوان ویژه شعرا و نویسندگان شرق گیلان در کتابخانه عمومی شمس لنگرودی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، هشتاد و سومین نشست کتابخوان از سلسله نشست‌های طرح ملی«کتا‍‌ب‌خوان» روز گذشته( چهارشنبه19 خرداد)با حضور نویسندگان، پژوهشگران، شعرا، کتابداران، مدیران اجرایی شهرستان ، اعضای کتابخوان ،اهالی رسانه وفعالین حوزه کتاب با معرفی 7 اثر از نویسندگان برجسته شهرستان های: لنگرود، لاهیجان، رودسر، آستانه اشرفیه و املش در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شمس لنگرودی برگزار شد.
در ابتدای این نشست فاطمه اسماعیل پور رییس ادارة کتابخانه های عمـومی شهرستان لنگرود ضمن بیان اهداف برگزاری نشست کتابخوان، نشست اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده را یک حرکت بزرگ فرهنگی با هدف معرفی کتاب های مفید و کاربردی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید عنوان کرد.
در ادامه نشست نویسندگان به ارائه 7 عنوان کتاب پیرامون موضوعات متعدد پرداختند:

کتاب مشاهیر گیلان ، تالیف رضا مظفری ارائه دهنده: حجة الاسلام والمسلمین دکتر رضا مظفری( محقق و پژوهشگر و نویسنده بنام گیلان)
این کتاب شرح حال 61تن از علما، شعرا، مشایخ منتسب به تالش از زمان‌های قدیم تا دوران معاصر، به استناد منابع و متون تاریخی، ادبی و دینی گرد آمده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از : اشرف کرگانرودی، اشجع‌الدوله اسالمی، بابا روشندهی، جمال‌الدین گیلانی، شیخ زاهدگیلانی، سلمان پاشا ساسانی، شرفشاه دولایی، صارم‌السلطنه، عبدالقادر گیلانی، فتحعلی‌خان فومنی، کمال‌الدین نقشبندی، محمدباقر شفتی، میرمصطفی‌خان، میرزا ابراهیم و یونس‌خان .صفحات پایانی کتاب به فهرست منابع و ماخذ اختصاص دارد و توسط انتشارات مشهور قم منتشر شده است.

مجموعه شعر دلم را بخشیدم به دریا، اثر فرامرز محمدی پور لنگرودی، ارائه دهنده: فرامرز محمدی پور لنگرودی( نویسنده، شاعر و روزنامه نگار )
مجموعه شعر " دلم را بخشیدم به دریا " شامل ‪۳۹قطعه شعر آزاد و در تیراژ ‪۱۰هزار نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده که غالب اشعار با موضوع دفاع مقدس است.

ردپای اسطوره در گیلان، تالیف عباس مهری آتیه شاعر ، ارائه دهنده: عباس مهری آتیه( نویسنده و پژوهشگر گیلانی)
این کتاب مروری است بر پیشینه‌ی هم‌روزگاری اساطیر ایرانی با مفاهیم مشابه آن در فرهنگ گیلان، این اثر می‌کوشد دریچه‌ای باشد به شناخت بهتر سررشته‌های پیوند با روزگاران کهن که توسط انتشارات ایلیا به چاپ رسیده است.

یوزپلنگانی که با من دویده اند، تالیف بیژن نجدی، انتشارات مرکز ، ارائه دهنده: امیر نقدی لنگرودی( فعال ادبی و عضو کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود)
وسواس حیرت انگیزی در بیان جملات و کلمه های این کتاب وجود دارد. ده داستان کوتاه متفاوت اما با آدم های مشترک. یوزپلنگانی که با من دویده اند مجموعه ای از ده داستان کوتاه است. داستان هایی ساده که انگار بارها از پیش خوانده ایم. داستان هایی بی عیب و نقص با قلمی خلاقانه و عاطفی. این کتاب پس از انتشار برنده قلم زرین بهترین داستان کوتاه از جایزه ی ادبی گردون شد و همین چنین در سال ۱۳۸۹ به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
مجموعه شعر گیلکی بهار سروند «هنگام بهار» تالیف حبیب اسماعیلی، ارائه دهنده: سید حبیب اسماعیلی( شاعر)
بهار سروَند شامل: 90 دوبیتی؛ 7 مثنوی و 22 شعر است. این کتاب در 1000 نسخه به تازگی توسط انتشارات رستم و سهراب روانه ی بازار کتاب گردیده است. از ویژگی های کتاب، برگردان فارسی هر اثر در کنار آن می باشد.
دیلمیان، تالیف رضا فندرسکی، انتشارات ایلیا، ارائه دهنده: سید رضا میرفندرسکی( نویسنده، محقق)
در این کتاب به تاریخ و جغرافیای تاریخیسرزمین دیلم پیش از اسلام چگونگی مسلمان شدن دیلمیان ، مذهبآن ها، حکمرانان دیلمو نقش دیلمیان در حکومتطبرستان از مسائلی است که در این کتاب آمده است در این بخشپایانی کتاب با توجه به اطلاعات محدود منابع قدیمی، به زبان دیلمی، چند رسم دیلمیو کشاورزیدر دیلم اشاراتیشده است .

ایستگاه آخر، پریوش آتش دامن، ارائه دهنده: پریوش آتش دامن(نویسنده کتاب)
کتاب ایستگاه آخر مجموعه ای از اشعار سپید می باشد از سوی انتشارات حرف نو و با حروف چینی انتشارات ایلیا در 71 صفحه به چاپ رسیده است.
در ادامه این نشست هوشنگ حقیقت طلب هنرمنـد توانای آواز گیـلان و با هنرمندی جواد فرج زاده نوازنده نام آشنای گیلانی قطعاتی را برای حضار اجرا کردند.
برگزاری نمایشگاه کتاب یاد یار در حاشیه این نشست نیز از دیگر برنامه های جنبی هشتاد و سومین نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی شمس لنگرودی بود.
در پایان نشست به رسم یادبود هدایایی از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود به ارائه دهندگان اهداء شد.

کلید واژه ها: استان گیلان -




پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 19:05:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن