تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805025299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد روابط عمومی های استان گیلان زیر ذره بین خبرآنلاین


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


عملکرد روابط عمومی های استان گیلان زیر ذره بین خبرآنلاین استان‌ها > گیلان - امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد. صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در اینصورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.

حجت بقایی - خبرآنلاین : برای تهیه گزارش به اداره کل ... استان گیلان رفتم ، به همکاری روابط عمومی آن مجموعه جهت دسترسی به بانک اطلاعات نیاز شدید داشتم مدیر روابط عمومی تشریف نداشتند و حدود دو هفته من هر دو روز یکبار می رفتم و آخرایشان راندیدم.
1.کس دیگری حق پاسخگویی نداشت.2.بانک اطلاعاتی نداشتند که حداقل ازآن منبع برای تکمیل گزارشم استفاده کنم... مراجعه بعدی من به روابط عمومی یکی از شهرداری های استان بود و بنابه دلایلی نمی توانم هرروز به ایشان سربزنم قرارشد اخبار را برایم ارسال کنند. چندی گذشت و خبری نشد به سایت شهرداری مراجعه کردم دیدم چندماه است که به روزرسانی نشده است .
برای تهیه خبری در مورد یکی از باشگاههای ورزشی به سایتی مراجعه کردم که سایت سازمانی منبع بود ، حدود دوسالی بود که سایت مورد نظر به روز نشده بود .
و چندین و چندبار دیگر این مشکل پیش آمد. این موارد و امثال آن باعث می شود هزینه تولید خبر و گزارش برای خبرنگاران گران تمام شود و خبرنگار یا ازتهیه خبر منصرف می شود و یا یک نفر هزینه تولید را بردوش می کشد و این سوال مطرح می شود که اگر روابط عمومی آیبنه فعالیت یک سازمان است در نتیجه فعالیتی که ارزش خبری داشته باشد در آن سازمان مربوطه انجام نمی شود 

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین ، در این متن با استفاده از تجارب اساتید ارتباطات و همچنین مشاهدات شخصی در روابط عمومی های استان گیلان سعی کردیم برخی مشکلات عمده در روابط عمومی های استان را دسته بندی کنیم و سعی می کنیم در گزارشات بعدی با مصاحبه از کارشناسان ارتباطات و روابط عمومی مشکلات را از نظر کارشناسان بررسی نماییم .
مشکل اول و اصلی ترین مشکل : در ایران روابط عمومی ها اکثرا در شرکتها ، بانکها و مراکز خصوصی بابازده مالی بالا شکل می گیرند ، در سازمانها ، نهادها و شرکتهایی که شدیدا وابسته به نفت و منابع مالی دولتی هستند روابط عمومی ها به شدت ضعیف عمل می کنند و یا اصلا عمل نمی کنند . در استان گیلان هم اکثر روابط عمومی ها به دلیل عدم بازدهی مالی و عدم انگیزه برای پویایی غیرفعالند  به جز موارد نادری که خلاقیت مدیران روابط عمومی و برخی کارشناسان باعث پویایی شان شده است.
مشکل دوم : اکثرمواقع روابط عمومی ها تنها برای رزومه کاری مدیران فعالند و گاهی حواسشان نیست که خبرهایی در سازمان مرتبط صورت می گیرد و صرفا اخباری منتشر می شود که مدیر مربوطه درآن نقشی داشته باشد.
مشکل سوم:کارکنان روابط عمومی درگیلان فراموش کرده اند که روابط عمومی صنعتی است بسیار پرسود و می تواند ویترینی باشد از کارکردها و عملکردهای سازمان و همچنین معرفی توانمندیهای سازمان در جهت جذب سرمایه و نیروی کار .
مشکل سوم:یک مشکل اساسی که علاوه برگیلان در روابط عمومی های کشور هم صادق است این است که بدون متخصصان و کارشناسان دارای مدرک دانشگاهی معتبر ، واحد روابط عمومی نمی تواند به وظیفه خود آنطور که باید عمل کند .
مشکل چهارم: استقلال در روابط عمومی بسیار مهم است بزرگترین سد در مقابل فعالیت و پیشرفت روابط عمومی وابستگی شدید روابط عمومی ها به نظرات مدیران و اعمال نظر مدیران در کار ایشان است .
مشکل پنجم : عدم آموزش و به روزرسانی در روابط عمومی های گیلان باعث عدم شناخت از نیازها واقتضائات روز شده و نیاز به منابع آموزشی درگیلان شدیدا احساس می شود .
مشکل ششم : نشریات و پایگاههای اطلاع رسانی در گیلان به شدت کم کارند و یا به تعریف و تمجید پرمی شوند . که صد البته این امر در بعد ملی هم وجود دارد .
مشکل هفتم : گرایش های فردی، جناحی و انتفاعی به شدت در روابط عمومیهای استان گیلان تاثیرگذاشته و متاسفانه آن تعداد روابط عمومیهای فعال هم رسالت اصلی شان را فراموش می کنند .
مشکل هشتم : بی توجهی به خلاقیت و نوآوری در روابط عمومیهای استان گیلان و عدم استفاده ازتکنولوژی جدید با وجود گسترش فراوان اینترنت در کشور هنوز شاهد آن هستیم که سازمان های بسیاری سایت اینترنتی خود را فعال نکردند تا از طریق آن نسبت به معرفی سازمان خود و عملکردهایش و همچنین ارائه اخبار مربوط به سازمان اقدام کنند.وبرخی سازمانها که سایتشان فعال است به روزرسانی نمی شوند و یا تنها در صورتی به روزرسانی می شوند که بخواهند شخصی یا پیامی را تبلیغ نمایند .
مشکل نهم : نگاه امنیتی به روابط عمومی باعث کندشدن فعالیت آنها می شود . معمولا مديراني كه احساس مي كنند در كارشان نقطه ضعف وجود دارد و يا آمار و اطلاعات درستي در مورد اداره خود ندارند از منتشر شدن عملكرد شان و فاش شدن اطلاعات درون سازمانی می ترسند.اينگونه مديران به دلیل اینکه روابط عمومي ها به رسانه ها دسترسي دارند همواره مراقب آنها هستند که اطلاعات را به بيرون ندهند.
مشکل دهم: در برخی ادارات ، سازمانها و شرکتهای استان گیلان يك باور غلط در ادارات جا افتاده كه روابط عمومي فقط مسئول نصب پلاكارد ، تسليت، تهيه دسته گل ، نصب روزنامه در تابلو اعلانات و خلاصه هر كاري كه هر كس قادر به انجام آن است، مي باشد و براي درست انجام شدن اينگونه کارها به روابط عمومي كه معمولاً به نظر آنها بي‌كارترين فرد اداره است واگذار مي شود.
مشکل یازدهم: یکی از مشکلات روابط عمومی ها در استان گیلان (که در برخی ادارات و سازمانهای بزرگ هم دیده می شود) ، محدود كردن و دامن زدن به بروكراسي و کاغذ بازی وجود كاغد بازي و بروكراسي اداري ، همكاري نكردن مدير و قسمتهاي مختلف ، دادن اطلاعات غلط و بعضاً به صورت قطره چكاني به روابط عمومي موجب مي شود روابط عمومي ها يا از دريافت اطلاعات خسته شده و دنبال اين كار را نگيرد و يا اطلاعات بسيار كم و محدودي در اختيار او قرار گرفته تا از كار سازمان سردر نياورد و مشكلات را نتواند به مقام مافوق به صورت آماري و نظر سنجي ارائه دهد.
و در پایان گوشه ای از مشکلات روابط عمومی ها و خبرنگاران : برخورد با خبرنگاراني كه بر خلاف سازمان يا مؤسسه اطلاعات تهيه كرده اند و عدم اطلاع رسانی و ارائه خبر به ایشان و همچنین جلوگیری از ورود خبرنگاران و گزارشگران به سازمان و واحدهاي تابعه و ندادن اطلاعات اینگونه روابط عموميها از انتشار نقاط ضعف واهمه دارند و به همین دلیل خبرنگاران را به درون سيستم راه نمي دهند و در نتيجه ارتباط آنها با مخاطبين خود به صورت يك سويه نامتناسب بوده و باز خورد اطلاعاتي كه به رسانه ها مي دهند نيز بسيار كم و غير كاربردي است و در هنگام مصاحبه ، کنترل مصاحبه خبرنگاران با مدير قبل از مصاحبه : بررسي سئوالهاي خبرنگاران پيش از مصاحبه و ياد دادن سئوالهاي مورد نظر تا نتوانند هر سئوالي را از مديران مؤسسه و يا سازمان بپرسند که اين روش باز هم به ترس مديران و عدم تخصص روابط عمومي ها بر مي گردد چون اگر بدانند خبرنگاران رسانه ها با سئوالات فني و به چالش كشيدن پاسخها مي توانند به بهبود امور كمك كنند هرگز جلوي سئوالهاي خبرنگاران را نمي گيرند.
در پایان امیدواریم روابط عمومی های استان عزیزمان گیلان با برطرف کردن موانع و مشکلات کار از جمله توجيه و آموزش مديران سازمانها در زمينه علوم ارتباطات و روابط عمومي ، بالا رفتن علم مديران روابط عمومي و بکار گيري تکنولوژی جدید ارتباطات و اطلاعات و نيروهاي متخصص اين رشته در سازمانها و همکاري رسانه ها به عنوان چشمان بيدار مردم و مخاطبين بتوان روابط عمومی پویا و اثرگذار را در دستگاهها و سازمانها نهادينه و جایگاه واقعی و علمي خودرا باز یابد. در گزارش های آتی با نظر متخصصان روابط عمومی و صاحب نظران ارتباطات به بررسی وضعیت روابط عمومی های ارگان های دولتی  استان گیلان می پردازیم .

کلید واژه ها: استان گیلان - روابط عمومی -




پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 06:46:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن