تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817279396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواظب باش ماشينت آتش نگيره


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مواظب باش ماشينت آتش نگيره


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز:پايتخت ايران، طي شبانه روز اخير شاهد 57 فقره آتش سوزي و 42 رخداد ناگوار ديگر بود.

به گزارش روز يكشنبه گروه حوادث ايسكانيوز: آژير خودورهاي آتش نشاني تهران بزرگ در طول 24 ساعت اخير 99 بار در سطح شهر 57شنيده شد و «ناجيان 125» با 17 عمليات در آسانسورها 25 شهروند گرفتار را نجات دادند.
رخدادهاي شهري اين مدت خوشبختانه تلفات نداشت اما 12 نفر زخمي شدند و 806 ميليون ريال خسارت مالي به بار آمد.
همچنين شعله‌هاي سركش، 14 خانه ، 13 خودرو ، هفت فضاي سبز، شش معبر ، شش مغازه، دو واحد صنعتي و ....را در بر گرفت.
طي شبانه روز اخير 672 آتش‌نشان پايتخت با 207 دستگاه خودرو ويژه 45 ساعت عمليات انجام دادند كه به آنان خسته نباشيد مي گوييم.
همه ساله با گرم شدن هوا ، شمار زيادي خودرو به دلايل گوناگون آتش مي گيرد كه اصلي‌ترين علت ؛ نقص فني سامانه برق و سوخت است.
بر اساس آمار سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران، در فاصله سال هاي 1384تا 1386 افزون بر 4000 فقره آتش سوزي وسيله نقليه در اين كلانشهر رقم خورد ، ده ها نفر جان سپردند و ميليونها تومان خسارت به بار آمد.
همچنين در طول سال گذشته ، دست كم 1400 دستگاه خودرو دچار آتش سوزي شد و اين درحالي است كه با گذشت سه ماه از سال 87 افزون بر 760 وسيله نقليه ، شعله ور شد.
معاون حفاظت و پيشگيري از حريق و حادثه آتش نشاني پايتخت در پاسخ به اين سووال كه چه نقايصي منجر به بروز آتش سوزي خودروها مي‌شود گفت:نقص در سيستم برق خودرو از جمله اتصالي در سيستم برق‌رساني و سيم‌كشي كه علل مختلفي دارد ؛ نظير استفاده از فيوزهاي نامناسب يا سيم‌پيچي شده با دست، شل بودن اتصالات از قبيل پيچ و مهره‌ها و ... كه دو سيم يا دو وسيله را با يكديگر ارتباط و اتصال مي‌دهند. بعنوان مثال بست‌هاي مربوط به باتري واستارت، فيش‌هاي پشت سوئيچ، چراغها، پشت آمپر و سيم‌هاي عبوري از داشبورد .
مهندس «داود براتي» ادامه داد: به هنگام استفاده از وسايل برقي خودرو ، مانند برف پاك كن ، بخاري ، چراغ جلو يا سيمهاي سوئيچ به دليل نازك و نامناسب بودن آنها كه گاه تحمل شدت جريان برق عبوري را ندارد، ممكن است آتش به پا شود.
وي مواد سوختي خودروها و تمامي لوله‌هاي ارتباطي آن را از ديگر عوامل بروز آتش سوزي در خودروها عنوان كرد:«نقص فني كاربراتور خودرو از علل مهم ايجاد آتش‌سوزي در خودروهاست. غالبا بر اثر خراب شدن شناور آن و به اصطلاح عموم، فلوت كردن كاربراتور يا خرابي واشرهاي مخزن شناور، نداشتن بست مناسب براي اتصال محكم لوله بنزين از پمپ بنزين به كاربراتور، سوراخ بودن لوله بنزين در ناحيه كاربراتور، هر يك از اين موارد در صورت داشتن نقص و ريزش بنزين بر روي اگزوز كه معمولا در كنار و يا زير كاربراتور قرار دارد و نيز داغ بودن هميشگي آن درهنگام روشن بودن موتور خودرو وبخصوص در مناطق گرم و در فصل تابستان علل اصلي بروز آتش‌سوزي در اتومبيل‌هاست.»
اين كارشناس تاكيد كرد: نگهداري سيستم سوخت‌رساني خودرو در شرايط ايمن و بدون هر گونه نشتي نقش مهمي در ارتقاي سطح ايمني خودرو دارد.گزارش ايسكانيوز مي افزايد ، معاون عمليات منطقه يك آتش‌نشاني تهران نيز درباره علل افزايش آتش سوزي خودرو در فصل گرما اظهار داشت: هر يك از فصل‌هاي سال باتوجه به شرايط آب و هوايي، ويژگي‌هاي خاص خود را دارد و همين شرايط آب و هوايي موجب مي شود كه هر كدام از فصول سال، پاره‌اي از حوادث فزوني يابد كه در اين ميان با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، نشت بنزين از خودرو، از جمله حوادث و آتش‌سوزي‌هاي ناشي از آن است كه افزايش قابل توجهي پيدا مي‌كند.
«داود درويش‌زاده» نسبت به خطرات بنزين هشدار داد و به چند ويژگي بسيار مهم اين مايع «زودسوز» اشاره كرد : با توجه به اينكه بنزين ، مايعي قابل اشتعال و بخار آن سنگين تر ار هواست ، در صورت انتشار در فضا، نزديك به سطح زمين حركت مي ‌كند. بنابر اين درصد اشتعال بخار بنزين بسيار بالاست.
وي تاكيد كرد: بخار بنزين به آساني با هوا مخلوط مي شود وتركيب قابل انفجاري ايجاد مي‌كند؛ به نحوي كه اين مواد در تابستان به سرعت تبخير مي شود وآلودگي به وجود مي آورد.
معاون عمليات منطقه يك آتش‌نشاني تهران با اشاره به افزايش رخدادهاي ناشي از نشت بنزين و آتش سوزي هاي خودروها در فصل گرما، به شهروندان توصيه كرد: از نگهداري و ذخيره بنزين در صندوق عقب بايد خودداري شود.پر بودن بيش از حد باك خودرو و پارك آن در سراشيبي بسيار خطرناك است و رسيدن كوچك ترين منبع آتش زنه مانند ته سيگار روشن مي تواند آتش به پا كند.بنابراين براي پيشگيري از نشت بنزين و بوجود آمدن حوادث احتمالي، از پر كردن كامل باك خودرو خودداري كنيد. شيلنگ‌هاي انتقال بنزين داخل موتور ، اغلب از جنس پلاستيك است و به همين خاطر در فصل تابستان بر اثر انبساطي كه به دليل دماي بالاي هوا و داغ شدن ايجاد مي‌شود، شل خواهد شد و بنزينن شت مي كند.
درويش‌زاده» توضيح داد:چون محفظه موتور خودرو نيز داغ است بنزين نشتي به سرعت مشتعل و سبب بروز آتش سوزي در وسيله نقليه مي‌ شو. پس براي جلوگيري از هر گونه حادثه احتمالي، بازديد و سرويس به موقع و محكم كردن بست شيلنگ هاي انتقال بنزين ضرورتي اجتناب ناپذير است و شهروندان مي بايست اين موضوع را جدي بگيرند.525/125
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن