تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805173560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت بهداشت: افزایش 10 درصدی قیمت دارو


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزارت بهداشت: افزایش 10 درصدی قیمت دارو
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام رشد 10 درصدی قیمت دارو در سال 95 گفت: رشد 10 درصدی تعرفه های پزشکی کافی نیست و پیشنهاد وزارت بهداشت رشد حداقل 15 درصدی تعرفه ها بوده است اما اکنون وزارت بهداشت مصوبه رشد 10 درصدی تعرفه ها در دولت را اجرا می کند.
آفتاب : به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری دو هفتگی خود در وزارت بهداشت و در پاسخ پرسش خبرنگار ایرنا افزود: سیاست کلی وزارت بهداشت در مورد تعرفه های پزشکی حرکت به سمت واقعی شدن تعرفه های پزشکی و افزایش نیافتن سهم پرداختی مردم است.

وی ادامه داد: با این سیاست پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعرفه های پزشکی سال 95 رشد 15 درصدی بود، پیشنهاد سازمان نظام پزشکی نیز افزایش 20 درصدی تعرفه ها بود، برخی بیمه ها نیز خواهان رشد صفر درصد تعرفه های پزشکی بودند، پیشنهاد رشد 10 درصدی تعرفه های پزشکی نیز در شورای عالی بیمه وجود داشت که در نهایت رشد 10 درصدی تعرفه ها در دولت تصویب شد.

وی اضافه کرد: نگرانی وزارت بهداشت این است که با این سبد رشد کلی 10 درصدی آیا چرخ بیمارستان ها می چرخد یا نه، زیرا در شرایطی هستیم که حداقل 70 درصد هزینه های وزارت بهداشت، هزینه های پرسنلی است که شاهد رشد 12 تا 15 درصدی حقوق کارکنان هستیم، علاوه بر آن تورم در بخش سلامت بیش از تورم عمومی است بنابراین رشد 10 درصدی تعرفه های پزشکی را کافی نمی دانیم.

وی گفت: پس از مصوبه دولت، شورای عالی بیمه چهارشنبه هفته گذشته در مورد رشد تک تک اجزای تعرفه های سلامت تصمیم گیری کرد، بیشترین رشد مربوط به ویزیت پزشک عمومی و پزشک خانواده و بعد از آن ویزیت پزشکان متخصص بود که بیش از میانگین 10 درصد افزایش یافت و کمترین رشد مربوط به حق العمل جراحی بود که از میانگین رشد 10 درصدی پایین تر بود.

وی اضافه کرد: در مورد رشد قیمت داروها نیز با تصمیم گیری شورای عالی بیمه برای سبد کلی داروهای کشور رشد قیمت 10 درصدی نسبت به سال گذشته پیش بینی شده است البته در مورد قیمت داروهای خارجی رشد صفر درصدی را در سال 95 خواهیم داشت.

وی گفت: یکی دیگر از اجزای تعرفه های پزشکی هزینه تخت روز ( هتلینگ) بیمارستان ها است که رشد تعرفه های این بخش نیز بیش از 10 درصد پیش بینی شده است البته قیمت اجزای تعرفه های پزشکی هنوز به امضای مسئولان دولت نرسیده است و بهمین علت رقم دقیق این تعرفه ها را علام نمی کنیم.

حریرچی اضافه کرد: نگرانی اصلی وزارت بهداشت این است که هنوز تعرفه خدمات پزشکی با قیمت واقعی این خدمات فاصله زیادی دارد، بعنوان مثال تعرفه هتلینگ یا تخت روز یک تخت بیمارستان درجه یک هم اکنون 108 هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده خدمات بیمارستانی یک تخت درجه یک که شامل مراقبت های بیمارستانی، خدمات غذا و .... می شود 203 هزار تومان است بنابراین فاصله قیمت تمام شده و تعرفه هتلینگ بیمارستانی حدود دو برابر است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تعرفه‌گذاری ابزار سیاستگذاری وزارت بهداشت در بازار سلامت است. سیاستگذاران سلامت می‌توانند با اعمال تعرفه‌های منطقی بازار سلامت را اقتصادی و سودآور کنند که لازمه این سیاست،واقعی شدن تعرفه خدمات پزشکی است.

وی ادامه داد: اکنون وزارت بهداشت با کمبود بیش از 100هزار تخت بیمارستانی مواجه است، بسیاری از مردم به علت کمبود زیرساختهای درمانی مدتها در انتظار می مانند، بیماران در اورژانس بیمارستانها باید ظرف 6 ساعت به بخش منتقل شوند اما به علت کمبود تخت بیمارستانی، بسیاری از بیماران در اورژانس بیمارستانها معطل می شوند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: علت کمبود تختهای بیمارستانی سودآور نبودن بخش سلامت و نبود زمینه و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در این بخش است که علت آن واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی است.




تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن