تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804532289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصطفایی تاکید کرد: ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت شهری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مصطفایی تاکید کرد: ضرورت توجه به پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت شهری استان‌ها > البرز - رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به مقوله‌ فرهنگ و عناصر فرهنگی در روند تحولات جامعه توجه ویژه داشته‌اند، گفت: پیوست فرهنگی درواقع مجرایی است که از طریق آن پیشرفت، بدون آسیب رساندن به هویت فرهنگی و بومی و بدون تغییر ارزش‌های فرهنگی و دینی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید مصطفایی اظهار داشت: اگرچه جهت‌گیری پیوست فرهنگی به سمت حفظ ارزش‌ها و میراث فرهنگی است، اما در همان حال زمینه‌ساز اجرای موفق و صحیح پروژه‌های عمرانی نیز خواهد بود. اجرای پروژه‌های سازگار با فرهنگ بومی و توجه به ویژگی‌های روان‌شناختی و فرهنگی افراد جامعه از مؤلفه‌های مهم موفقیت اجرای پروژه است.

‏وی با تأکید بر لزوم پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت شهری گفت: این موضوع از مؤکدات رهبر معظم انقلاب در ترویج سبک زندگی اسلامی است.

این مسئول تصریح کرد: فرایند پيوست فرهنگي در حوزه مديريت شهري، اشاره به تأثیر فرهنگ بر زمينه هاي خدماتي، عمراني و اقتصادي شهر دارد كه اين فرایند بايد در برنامه ها و طرح هاي محله ای به اجرا گذاشته شود. در واقع برنامه ریزان شهری در هر نقطه شهر باید تا حد زیادی در کنش و واکنش با فرهنگ آن محله طرح های عمرانی، خدماتی، اقتصادی و ... را ارائه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد، گفت: رفتارهای پایدار فرهنگی در هر جامعه‌ای ریشه گرفته است و این رفتارهای پایدار گاه مثبت و سازنده و گاه منفی است که برای عبور از این رفتارهای منفی و اشکال ساز نیازمند زمان هستیم؛ چراکه عوامل فرهنگ‌ساز در جامعه ایستا هستند.

مصطفایی اذعان داشت: شناخت کافی در مورد نیازهای پایدار محلات شهری همراه با ارزیابی و آموزش‌های فرهنگی مداوم و مستمر در حوزه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی، زیباسازی و عمرانی شهر در راستای این فرایند باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی عنوان کرد: پیوست فرهنگی در راستای کاهش تضادهای فرهنگی و سیاسی شهروندان، مشارکت همه‌جانبه شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری، ارتقاء سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی تمام ساکنین شهری، پرورش استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری همراه با کارآفرینی و پویایی شهروندان اثر مثبتی بر فعالیت‌ها و اهداف حوزه مدیریت شهری جامعه ما خواهد گذاشت.

این مسئول پارلمان شهری در پایان خاطر نشان کرد: وجود نظم فرهنگی در جامعه شهری به‌عنوان یکی از اجزای اصلی پیوست فرهنگی مدیریت شهری است، شناخت واقعی فرهنگ محلات شهری برای بسترسازی طرح‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و تربیتی شهر امری لازم و ضروری است؛ بر این اساس فرهنگ و توسعه آن از طریق فرایند پیوست فرهنگی مدیریت شهری منجر به پیشرفت زندگی جامعه باهدف تحقق ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی خواهد شد.

کلید واژه ها: استان البرز -




دوشنبه 17 خرداد 1395 - 13:20:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن