واضح آرشیو وب فارسی:الف: تنها پیام امام (ره) که بدون نام خدا آغاز شد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰
تولیت مسجد جمکران با تأکید بر اینکه تحریف خط امام از همان آغاز انقلاب وجود داشت، گفت: ما دوران پس از امام کمترین ریزشها را داشتهایم.به گزارش تسنیم، حجت الاسلام محمدحسین رحیمیان تولیت مسجد جمکران و از یاران امام در دوران مبارزات، در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال حاج احمد قدیریان که عصر (یکشنبه) در مرکز فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: امام در آغاز نهضت هیچ عده و عدهای نداشت و نه توده مردم و نه حوزهها و طلبهها از ایشان شناختی نداشتند، در این شرایط امام نهضت را در برابر قدرتی که از ناحیه همه قدرتها پشتیبانی میشد، شروع کرد.وی افزود: آمریکا و شوروی در آن زمان بر سر جلوگیری از پیروزی امام با یکدیگر توافق داشتند و در جنگ تحمیلی نیز میگهای شوروی بر مردم ایران بمب میریختند و آمریکاییها نیز از رژیم صدا حمایت میکردند.تولیت مسجد جمکران گفت: در آن شرایط کسانی در کشور که از فضلای شاگرد امام و افرادی که در تهران در روزهای اول و بعضاً از دهه ۳۰ و پس از آن به امام ارادت پیدا کردند، بودند، در نهضت همراه ایشان شدند که یکی از آن افراد مرحوم حاج احمد قدیریان بود.رحیمیان تصریح کرد: این افراد معدود و انگشتشمار بودند و عاشقانه وارد نهضت امام شدند چراکه در آن مقطع ورود به نهضت امام با منطق سازگار نبود و هدفی جز خدا با آن همراه نبود.وی با تأکید بر اینکه آنهایی که تا آخر در این خط پایدار ماندند، عاقبت به خیر شدند، گفت: البته در همه نهضتها ریزش و رویشهایی بوده است. کسانی بودند که با نهضت امام همراه شدند اما سپس عقبنشینی کردند.تولیت مسجد جمکران در ادامه به شیطنتهای عوامل نفاق اشاره کرد و گفت: برخی عوامل نفاق میخواهند اینگونه القا کنند که بعد از رحلت امام ریزشها در سطح نخبگان جامعه افزایش پیدا کرده اما در زمان امام بیشترین و تلخترین ریزشها از مرجع تقلید تا کسانی مانند شیخ علی تهرانی را که فوقالعاده به امام عشق میورزید، داشتیم.رحیمیان تصریح کرد: بعد از فوت امام اکثر خواص وامدار به ولایت باقی ماندند و تعداد کسانی که دچار ارتداد شدند، معدود بودند، اما نظام آنها را طرد نکرد ولی آنها خودشان جدایی از نظام و تقابل با آن را برگزیدند.وی به مسئله تحریف در خط امام اشاره کرد و گفت: مسئله تحریف در خط امام و توطئههایی که علیه امام صورت گرفته، یک واقعیت است؛ این مسئله از همان ابتدای انقلاب تاکنون ادامه داشته است.تولیت مسجد جمکران در ادامه به ادعای جدید بیبیسی درباره امام اشاره کرد و گفت: اینگونه تحریفها در داخل نیز وجود دارد. در آخرین فراز از وصیتنامه امام آمده «من در طول مدت نهضت و انقلاب بهواسطه سالوسی و اسلامنمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نمودم که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شدهام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار مینمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود و میزان هر کس در حال فعلی اوست.» عدهای احکام متعددی از امام داشتند اما این که در گذشته با امام بودند و زندان رفتند و حکم از امام داشتند، ملاک نیست چراکه خود امام فرمودند میزان حال فعلی افراد است.رحیمیان به ادعای یکی از وزرای یکی از وزارتخانههای حساس در مورد امام اشاره کرد و گفت: این آقای وزیر میگوید منظور امام از این که معیار هر کس حال فعلی اوست، ساواکیها هستند یعنی دقیقاً عکس حرف امام را تعبیر میکند. اصلاً امام از ساواکیها تمجید نکرده بود که بخواهد از آن تمجیدها سوء استفاده شود. امام میفرمود من از برخی اسلامنماها تعریف کردم که امکان سوءاستفاده در آن وجود دارد.وی در ادامه یکی از شاخصهای خط امام را مبارزه با طواغیت و در رأس آن آمریکا عنوان کرد و گفت: مگر میشود کسی که مدعی خط امام است، آمریکاییها برای او کف و سوت بزنند و از او تعریف کنند. اگر کارتر و ریگان از کسی تعریف کرد، قطعاً در او اشکالی وجود دارد.تولیت مسجد جمکران ادامه داد: این روزها بیبیسی نیز دست به تحریف امام زده و میگوید امام بهصورت محرمانه با آمریکاییها ارتباط برقرار کرده بود. چهکسی حرف آنها را باور میکند؟! کدام عاقلی حرف آمریکا و انگلیس را در مورد امام میپذیرد؟!رحیمیان افزود: تنها جایی که امام پیام خود را بدون نام خداوند آغاز کرد، در مورد آمریکاییها بود که در آسمان ایران بودند و قصد داشتند وارد خاک ایران شوند. ایشان در آن پیام فرمودند نه اعضای شورای انقلاب و نه مسئولین کشور حق ندارند با آمریکاییها ملاقات کنند.وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ نیز هم آمریکا و هم انگلیس بهگونهای تبلیغ میکردند که ایران از اسرائیل تسلیحات نظامی خریداری کرده چراکه میدانستند اسرائیل و خود آنها چقدر حقیر و بیآبرو هستند و امروز هم میخواستند بگویند امام با آنها تماس گرفته است، چرا که از بیآبرویی خود خبر دارند.تولیت مسجد جمکران در ادامه سخنان خود به ذکر خاطرهای از دوران حضورش در دفتر امام پرداخت و گفت: ما تنها جایی که یک مسئله را برای امام سانسور کرده بودیم، زمانی بود که یک نویسنده سلطنتطلب کتابی را علیه امام که مملو از فحاشی علیه ایشان بود، از قول آقای پسندیده منتشر کرد و برای امام فرستاد اما ما این کتاب را به امام نشان ندادیم اما چند ماه بعد وقتی دیدیم امام این کتاب را به ما تحویل داد و گفت "آن را برای فلان آقا در قم بفرستید". ما متوجه شدیم یک آقایی در قم این کتاب را دریافت کرده بود و در یک ملاقات به امام داده بود.رحیمیان افزود: در آن زمان آقای رسولی محلاتی به امام گفت "هیچکس این حرفها را باور نمیکند ولی خوب است که دفتر شما یا شخص آقای پسندیده مطالب مندرج در این کتاب را تکذیب کند" اما امام فقط با اشاره انگشت کوچک خود این پیشنهاد را رد کرد.وی افزود: البته ما یک مصاحبهای را از قول آقای پسندیده در مورد مطالب این کتاب در مجله پاسدار اسلام منتشر کردیم و بعدها متوجه شدیم که این مصاحبهها را یکی از روزنامههای تیراژ بالای آمریکایی به چاپ رسانده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]