تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوانین سازمان دامپزشکی مانع بخش خصوصی است/ نداشتن تفاهم نامه بهداشتی با چین صادرات به این کشور را با مشکل مواجه کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خدایی با انتقاد از روح کلی آیین نامه اجرایی برخی مواد قانون سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از این مواد باعث مانع تراشی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی بوده و از زمان تصویب این آیین نامه فرآیند صدور هر گونه گواهی غذایی و دارو در کنار هم قرار گرفته است.

به گزارش تراز ،علی اکبر خدایی دبیر کل اتحادیه آبزیان درباره حمایت های صندوق ضمانت صادرات ایران از صادرکنندگان ایرانی فعال در روسیه به خبرنگار تراز گفت: اقدام به تدوین سیاست پوششی منعطف نسبت به این کشور و تحت پوشش بیمه ای قراردادن ریسک عدم پرداخت مطالبات ناشی از قراردادهای منعقده فی مابین صادرکنندگان ایرانی و شرکت های روس از جمله اقدامات این صندوق است. وی در ادامه افزود: همچنین موافقتنامه همکاری استراتژیک صندوق ضمانت صادرات روسیه، امکان ویژه ای برای دسترسی به بانک اطلاعات شرکت های روس فراهم نموده تا اطلاعات کاملی برای اعتبار سنجی شرکت های روس در اختیار داشته باشیم.
خدایی با انتقاد از روح کلی آیین نامه اجرایی برخی مواد قانون سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از این مواد باعث مانع تراشی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی بوده و از زمان تصویب این آیین نامه فرآیند صدور هر گونه گواهی غذایی و دارو در کنار هم قرار گرفته است. مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در ادامه گفت: این آیین نامه ها طولانی شدن فرآیند ثبت و افزایش هزینه ها را در پی داشته است.
وی با اشاره به ماده 7 این آیین نامه تصریح کرد: به عنوان مثال با اینکه صادرات آبزیان ایرانی به کشور چین زیاد است اما در حال حاضر به دلیل نداشتن تفاهم نامه های بهداشتی  صادرات ما با مشکل مواجه شده است. دبیرکل اتحادیه صادر کنندگان آبزیان ایران درباره تامین مالی این صنعت نیز عنوان کرد: به هر حال نقدینگی یک بخش از کار است که همیشه نیز وجود دارد اما برای اینکه ما بتوانیم در سال 95 رشد داشته باشیم، حرکت‌هایی صورت گرفته است.
خدایی درباره مشکلات موجود بر سر راه تولید خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات تولید بحث محدودیت منابع مالی و عدم توسعه زیرساخت‌ها است به عنوان مثال فرض کنید، برق در خیلی از سایت‌های ما وجود ندارد یا بحث حمل و نقل دچار مشکل است. وی ادامه داد: اینها مواردی است که به نظر می‌رسد باید در طول زمان حل شود و نیازمند سرمایه‌گذاری ملی بوده و از دست تولیدکننده و صادرکننده خارج است.
وي با اشاره به بالاتر بودن میزان صادرات از ارقام اعلام شده به تراز گفت: تصميم دولت در سال 91 مبني بر اينکه صادرکنندگان بايد حتما ارز حاصل از صادرات خود را به اتاق مبادله تسليم کنند، باعث شده تا برخي از صادرکنندگان ارزش صادرات خود را کمتر از میزان واقعی اعلام کنند.









زمانبندی انتشار: 16 خرداد 1395 - 09:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن