محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829513954
برای ساخت فیلمم به کسی باج ندادم - آرتنا
واضح آرشیو وب فارسی:آرتنا: آرتنا: یک کارگردان هنر و تجربه معتقد است، برای فیلمسازی در دولت قبل یا باید با تفکرات افراد آن زمان کنار می آمدند و با باج دادن به آنها فیلم خود را می ساختند و یا باید مانند وی گوشه نشین می شدند. او می گوید: من به این شیوه فیلمسازیِ خودم که بابتش به کسی باج ندادم، افتخار می کنم.به گزارش «آرتنا»،امیر توده روستا، کارگردان فیلم «پات» درباره این فیلم گفت: این فیلم را می توان جزو کم هزینه ترین فیلم های سینمای ایران دانست؛ با وجود اینکه عنوان فیلم اولی را به دوش می کشد و در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده، به جرات می توان گفت که بودجه ی ساخت آن از بسیاری از فیلم های اول دیگر کمتر بوده است. «پات» به لحاظ هزینه ، فیلم کوتاهی است که بلند شده است. این اولین فیلم بلند من است که مجوز ساخت و نمایش آن هر دو ویدیویی بوده اند. او با اشاره به مشکلات فیلمسازی در ایران گفت: برای ساختن فیلم اول در این کشور باید پیش افراد زیادی خم و راست شویم و باج های زیادی بدهیم تا بتوانیم فیلم بسازیم. ولی من این باج را به کسی ندادم و تصمیم گرفتم با انتخاب یکی از کم هزینه ترین فیلم نامه هایم، فیلم اول خود را بدون حمایت کسی بسازم. این کارگردان اضافه کرد: در سال های پیش برای ساخت یک فیلم بلند، وقت و انرژی خود را صَرف افرادی در سینما کردم که فقط من را سرگردان کردند. افرادی که برای راضی کردن آنها جوانیِ خود را گذاشتم و چهار سال تمام درگیر این افراد و شرایط بودم. کسانی که من را ملعبه ی دست خود کرده بودند و نمی خواستند که من در نهایت فیلمی بسازم. بعد از نگارش سه چهار فیلمنامه، به جایی رسیدم که احساس کردم باید یک عملیات انتحاری انجام دهم که منجر به ساخت این فیلم شد! مقدار زیادی از انرژی جوانی من در دولت قبل گرفته شد. تمام هم سن ها و هم دوره های من در زمان دولت گذشته یا باید با تفکرات مدیران آن زمان کنار می آمدند و با باج دادن به آن ها فیلم خود را می ساختند و یا باید مانند من گوشه نشین می شدند. من به این شیوه فیلمسازی خود که بابتش به کسی باج ندادم، افتخار می کنم. «توده روستا» در مورد سوژه ی متفاوت این فیلم خاطرنشان کرد: ایده ی اینکه فیلمی بسازم که کاراکتر اصلی آن یک حیوان باشد، از مدت ها پیش، شاید از روزهای اول کارم در ذهنم ایجاد شده بود ولی تا سال 89 نتوانستم آن را منسجم بنویسم. او با اشاره به شیوه ی ساخت فیلم در نشان دادن یک حیوان به عنوان نقش اول و تفاوتش با فیلم مستند گفت: استایل کارگردانی و قاب بندی تصاویر زمانی که نقش اول فیلم یک حیوان باشد، ما را کمی به سمت تصاویری مستندگونه پیش می برد. زمانی که از یک حیوان برای پیشبرد داستان استفاده می شود به سینمای مستند نزدیک می شویم، ولی ما تمام سعی خود را کردیم تا با نوع دکوپاژ، فیلمبرداری و... مرزبندی های بین فیلم داستانی و مستند را رعایت کنیم. فیلم «پات» به موضوعات اجتماعی و همچنین زنان و مشکلات آنان در جامعه می پردازد و داستانک هایی را به نشان دادن زندگی زنان اختصاص می دهد. در همین راستا، این کارگردان در پاسخ به این سؤال که آیا در مراحل ساخت و اکران فیلم دچار حذف یا سانسور نشده است، گفت: باید در نظر گرفت که این فیلم در دولت قبل ساخته شده؛ دولتی که تمام خلاقیات مردم ما را تغییر داد. اگر کسی بخواهد موضوع و مشکلات نشان داده شده در فیلم را محکوم کند باید تفکر دولت قبل را محکوم کند. شرایط وحشتناکی که ما در سال های پیش داشتیم و حال همه ما را بد کرده بود، هرچند که امروز خوشحالیم که حالمان بهتر است. باید بدانیم که هر فیلم مانند هر انسانی فرزند زمانه خود و به نوعی بازتاب مسائل زمانه ی خود است. توده روستا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل تکنیکی فیلم به بیان دلیل فاصله ی نه چندان کوتاه بین تغییر هر سکانس پرداخت و اظهار کرد: این ایده از همان چیزهایی بود که از ابتدای کارم دوست داشتم در یکی از فیلم هایم آن را داشته باشم. نوعی نگاه فرمالیستی به داستان که مانند سکوت تصویری و یا همان پلک زدن می تواند به مخاطب اجازه ی مرور تصاویر گذشته را بدهد. مطمئناً در سبکی که این فیلم را ساختیم، استفاده از این شیوه مشکلی نداشت و فضای فیلم این اجازه را به من داد تا آن ایده را پیاده کنم. می توان گفت که این فیلم محصول تمام ایده هایی است که به صورت پراکنده در دوره های مختلف زمانی به ذهن من رسیده بود. این کارگردان با اشاره به مدت زمان فیلمبرداری این اثر گفت: پروسه ی ساخت این فیلم دو ماه به طول انجامید که از این مدت یک ماه را صرف فیلمبرداری کردیم. اولین دغدغه ی من در ساخت فیلم این بود که بتوانم مسائل اجتماعی خودم را بیان کنم، ولی مطمئناً بعد از آن حیوانات و نحوه ی زندگی آنها در این شهر برایم اهمیت داشت. اینطور نیست که بگوییم می توان به مسائل اجتماعی بدون در نظر گرفتن مشکلات حیوانات نگاه کرد. اگر ما فکر می کنیم که در یک جامعه رو به رشد زندگی می کنیم، باید بتوانیم همه چیز را همزمان با هم پی ریزی کنیم و به جلو ببریم. در نهایت اینکه اگر در کنار بیان مشکلات اجتماعی به مسائل حیوانات توجه کنیم بسیار طبیعی است. «توده روستا» به سختی های کار کردن با یک حیوان در فیلم نیز اشاره کرد و گفت: بطور کلی ارتباط من با حیوانات به لحاظ حسی بسیار خوب است، ولی تا پیش از این فیلم ارتباط لمسی زیادی با آن ها نداشتم. زمانی که تصمیم گرفتم این فیلم را کار کنم، از آن ارتباط حسی ارتباط لمسی خوبی را برقرار کردم. از اولین باری که «بابی» -سگی که در فیلم به اسم «پات» حضور دارد- را دیدم ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کردیم. همچنین از آنجا که گروه کوچکی در تصویربرداری و کارگردانی داشتیم، حیوان مشکلی با دوربین فیلمبرداری پیدا نکرد. ما میزانسن های کار را از قبل چیده بودیم و سعی می کردیم تا حیوان را در صحنه حرکت دهیم، ولی اگر در جایی او به دلیل شرطی شدن کاری که می خواستیم را انجام نمی داد، کمی دکوپاژ را تغییر می دادیم. بابی حیوان بسیار باهوشی بود و خیلی زود دوربین را شناخت و با آن طوری ارتباط برقرار کرد که انگار می دانست در حال انجام بازیِ بخصوصی است. کاگردان فیلم کوتاه «جای منو توی اتاق بنداز» درخصوص مشکلات فیلمسازی نسل جوان در سال های اخیر هم اظهار کرد: واقعیت این است نسبت به دوره ای که من و هم نسل های من در آن فیلم می سازیم، بی انصافی زیادی شده است. جوانان مستعد زیادی در این سال ها بودند که نادیده گرفته شدند. یک هزارم آن اتفاقاتی که در دهه ی 60 در سینما اتفاق افتاد و افراد زیادی را به نفر اول دوره شان تبدیل کرد، با امکانات و شرایط دوره ما برابری نمی کند. اجازه ای که آن زمان به نسل جوانش داد به ما داده نشد. ولی جالب است که با تمام این شرایط هنوز هم نسل قبلی و بزرگ تر از ما انتظاراتی دارد و بعد از 30 سال فعالیت و استفاده از بهترین امکانات، هنوز هم دارند به جای ما دارد غُر می زند. او در پایان درباره ی اکران فیلمش در گروه سینمایی هنر و تجربه نیز گفت: از همان اوایل تشکیل گروه سینمایی هنر و تجربه ما متقاضی اکران در این گروه بودیم. همان زمان هم با ما موافقت کردند، اما متأسفانه به دلیل مشکلات اکران این فیلم به تأخیر افتاد. هرچند که فیلم جشنواره های خارجی خود را رفته بود و ما هم عجله ای برای اکران آن نداشتیم. از اکران فیلمم در این گروه بسیار راضی ام و با تمام مشکلات می دانم که این فیلم در صورت نبودن این گروه در گنجه باقی می ماند. ولی اکنون هنر و تجربه این لطف را کرده است. درست است که این فیلم تبلیغات شهری، تیزر و بیلبورد ندارد، ولی بابت فروش خوب آن خوشحالیم. فروش خوب، نه به معنای درآمد زیاد بلکه به لحاظ تعداد افراد زیادی که به تماشای این فیلم نشستند. با توجه به صحبت هایی که با افراد کرده ام متوجه شدم درصد بیشتری از کسانی که از سالن خارج می شوند از فیلم راضی اند. امیر توده روستا همچنین در مورد موضوع تبلیغات فیلم گفت: تبلیغات یک فیلم ارتباط مستقیمی با سرمایه ی آن دارد. ما بیشترین انرژی خود را روی تبلیغات مجازی گذاشته ایم، هرچند که آن هم گاهی هزینه بر است. در حقیقت هرآنچه لازم بوده که ما برای این فیلم هزینه کنیم، همان پنج سال پیش و در زمان ساخت ش انجام داده ایم. فیلم «پات» محصول سال 92 و به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی امیر توده روستا و بازی ساعد سهیلی، مصطفی ساسانی، نگار حسن زاده، سونیا سنجری، جمشید نوری، ماندانا نصرتی، فهیمه دباغی، بهنام حمیدی فرد، بهزاد اشکان از ابتدای اردیبهشت ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است. فیلم «پات»
شنبه ، ۱۵خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: آرتنا]
[مشاهده در: www.artna.org]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]
صفحات پیشنهادی
برای ساخت فیلمم به کسی باج ندادم
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰ ۳۲ یک کارگردان هنر و تجربه معتقد است برای فیلمسازی در دولت قبل یا باید با تفکرات افراد آن زمان کنار میآمدند و با باج دادن به آنها فیلم خود را میساختند و یا باید مانند وی گوشهنشین میشدند او میگوید من به این شیوه فیلمسازیِ خودم که بابتش به کسی باج ندهر کسی روش خودش را دارد - آرتنا
آرتنا برگزیده جایزه جلال آل احمد گفت برخی برای نوشتن به آموزش نیاز دارند نوشتن یک کار شخصی است و هر کسی روش خودش را دارد به گزارش آرتنا نسیم مرعشی درباره تأثیر کارگاه های داستان نویسی اظهار کرد من از شرکت در کارگاه های داستان نویسی راضی بودم و نتیجه برای من خیلی خوب بود امابرج میلاد هم روی گسل ساخته شده/ چه کسی بر ساخت و سازهای پایتخت نظارت میکند؟
برج میلاد هم روی گسل ساخته شده چه کسی بر ساخت و سازهای پایتخت نظارت میکند ساخت و سازهای بدون مطالعه در تهران به مرز هشدار رسیده و رئیس سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز بر آن تاکید میکند به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان رئیس سازمان زمینشناروسیه به دنبال ساخت تاکسی فضایی قابل استفاده مجدد
یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰ ۴۸ یک شرکت خصوصی موشکسازی در روسیه قصد دارد تاکسیهای فضایی را برای سفر به ماه طراحی کند به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از دیلیمیل این طرح بخشی از یک پروژه برای برپا کردن یک پایگاه دائمی ماه و آغاز سفر فضایی به مریخ است بجز سفر به مریخ سفر به ماهزندگیِ خصوصیِ حسین قوامی/ تو ای پری کجایی برای چه کسی ساخته شد+تصاویر
گفتوگو با همسرِ خالقِ "تو ای پری کجایی" زندگیِ خصوصیِ حسین قوامی تو ای پری کجایی برای چه کسی ساخته شد تصاویر زندهیاد حشمتالملوک مشیری همسر استاد حسین قوامی میگوید ۵۰ سال پا به پایش و در کنارش بودم یاد گوشه به گوشه خانه قدیمیمان در خیابان قلهک و تمامی خاطراتمقرارداد ساخت آزادراه با ایتالیایی ها
قرارداد ساخت آزادراه با ایتالیایی ها معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه با شرکت ایتالیایی تا روز شنبه هشتم خرداد خبر داد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امساخت اولین موتورسیکلت کاملا بیصدا
ساخت اولین موتورسیکلت کاملا بیصدا سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا دارپا اولین موتورسیکلت کاملا بیصدا را طراحی و تولید کرد آفتاب موتورسیکلت شناسایی سایلنت هاوک Silent Hawk مجهز به موتور هیبرید کاملا بیصدا است این موتور در شرایط معمولی سوخت دیزل مصرف میکنعصر امروز، جلسه مشورتی فراکسیون امیدبرای تعیین ترکیب کمیسیون ها
در باشگاه بانک سپه برگزار می شود عصر امروز جلسه مشورتی فراکسیون امیدبرای تعیین ترکیب کمیسیون ها شناسهٔ خبر 3669378 - جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶ ۱۹ سیاست > مجلس منتخب مردم تهران در مجلس از جلسه مشورتی فراکسیون امید برای تعیین ترکیب کمیسیون های مجلس خبر داد محمود صادقی در گفتگو2000 میلیارد تومان سرمایهگذاری در زیرساختهای گردشگری استان کرمان
جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵ ۳۳ اختتامیه جشنواره عکس گردشگری با حضور مدیرکل میراثفرهنگی و رئیس کمیسیون گردشگری استان و جمعی از مسئولان استانی در محل فرهنگسرای کوثر کرمان برگزار شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کویر محمود وفایی مدیرکل میراثفرهنگی صنایعقالیباف: باج دادن شهرداری به شورا آغاز سقوط بزرگ است
قالیباف باج دادن شهرداری به شورا آغاز سقوط بزرگ است شهردار تهران با معرفی شهرداری و شورا به عنوان مجموعه مدیریت شهری و یک نهاد عمومی غیردولتی گفت متاسفانه ظرفیت لازم در مدیریت شهری ایجاد نشده و یک نگاه نهایی به مدیریت شهری وجود ندارد باید قویتر از این عمل میکردیم و این با ثبا-
گوناگون
پربازدیدترینها