واضح آرشیو وب فارسی:نهبندان خبر: به گفته یک کارشناس فضای مجازی، بازی های آنلاین روزانه ۱۴۴ دقیقه از وقت کاربران ایرانی را می گیرد و هر روز ۵۰۰ میلیون تومان ارز از کشور خارج می کند.به گزارش نهبندان خبر ،هر ایرانی روزانه 144 دقیقه زمان خود را صرف بازی های آنلاین می کند و در این میان بازی «کلش آف کلنز» بیشترین سهم را داراست. مومن نسب کارشناس فضای مجازی در این ارتباط می گوید: 20 میلیون ایرانی روزانه 144 دقیقه وقت خود را صرف بازی های آنلاین می کنند. وی معتقد است که هر چقدر تحریم ها بیشتر شد، سرعت اینترنت و کاربران آن افزایش یافتند و واردات گوشی های هوشمند نیز آسانتر شد و همه این موارد به موضوع جنگ نرم و تغییر فرهنگ باز می گردد. این روزها بازی کلش آف کلنز تبدیل به بازی محبوبی در میان مونث و مذکر، پیر و جوان شده است و تقریبا همه یک نسخه از این بازی آنلاین را در گوشی خود نصب کرده اند. این بازی علاوه بر وقتی که از مخاطبان خود می گیرد، با ترفند «پیشرفت سریع» اقدام به فروش «جم» به کاربران می کند. کاربرانی که می خواهند به سرعت پیشرفت کرده و قبیله خود را به یک ابرقدرت تبدیل کنند، با پرداخت هزینه ای، اقدام به خرید «جم» می کنند. به گفته این کارشناس فضای مجازی این روزها روزانه حداقل 50 و حداکثر 500 میلیون تومان «جم» به فروش می رسد و همه این پول های مجازی، سرمایه ای هستند که غربی ها از ایران خارج می کنند. خرید گیفت کارت های گوگل برای بدست آوردن «جم» موجب می شود که ارز فراوانی از کشور خارج شود و جالبتر اینکه اکنون این اقدام در این تسهیل نیز شده است. خرید ایرانی ها از کلش آوکلنز با کارت شتاب تسهیل شد برای سهولت کاربران ایرانی، خرید ریالی در بازی کلش ممکن شد. کلاهبرداری از گیمرها، جریان خرید و فروش های این بازی و خروج ارز از کشور از جمله مشکلات خریدهای درون برنامه ای چنین بازی هایی است. برای سهولت کاربران ایرانی، خرید ریالی در بازی کلش آو کلنز با کارت های شتاب ممکن شده است. پس از آمریکا و هند، ایران بیشترین بازدید از سایت این بازی و بیشترین گیمرها در این بازی را دارد. پیش از این خرید جم در بازی «نبرد قبایل» (Clash of Clans) با واسطه و به صورت ارزی انجام می شد. کلاهبرداری از طرفداران این بازی و خروج ارز از کشور از جمله مشکلات خریدهای درون برنامه ای این بازی بوده است. این امکان هم اکنون تنها از طریق بازار فروشگاه برنامه های اندرویدی کافه بازار فراهم است. اکنون که مشکلات سوء استفاده های احتمالی برطرف شده، مشکل خروج ارز همچنان به قوت خود باقی است. تجربه مشابه بازی کلش 3 سال پیش در جریان بازی تراوین در ایران رخ داد که به مسدود شدن این بازی انجامید. در جریان مسدود شدن بازی آنلاین تراوین اعلام شد که در دلیل نبود نظارت مقادیر هنگفتی ارز از مملکت خارج می شود، پولی که در ایران به آن مالیات و عوارضی تعلق نمی گیرد. در آن زمان سازندگان بازی های رایانه ای معترض شدند که میلیاردها تومان پولی که تنها تعداد اندک و انگشت شماری از بازی های آنلاین خارجی طی پنج سال گذشته از ایران خارج کرده اند چندین برابر بودجه ای است که به بازی سازی های ایران طی 10 سال گذشته تخصیص یافته است. اکنون این سوال مطرح است که از طریق همکاری سازندگان این بازی با یک مارکت ایرانی، آیا ابهامات خروج بی ضابطه ارز از کشور برطرف شده است؟ انتهای پیام/
شنبه ، ۱۵خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نهبندان خبر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]