تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835093453
چرا بزرگترین دشمن امام عصر اسامی مختلفی دارد؟ - پایگاه تحلیلی خبری البرزبان
واضح آرشیو وب فارسی:البرزبان: قرآن کریم از بنی امیه به عنوان الشجرة الملعونة تعبیر کرده است. طبق روایات مهدویت، سفیانی از سوی پدر به بنی امیه و از سوی مادر به قبیله بنی کلب می رسد. به عبارتی، آخرین نسل شجره ملعونه در برابر آخرین ذخیره الهی از خاندان کوثر، صف آرایی خواهد کرد.به گزارش پایگاه تحلیلی خبری البرزبان ، نشانه های ظهور از جذاب ترین و پرطرفدارترین بخش های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و در نتیجه اصل اندیشه مهدویت می شود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه مناسب برای ورود خرافات، طمع شیادان را برای جعل و تحریف روایات را، دو چندان می کند. از این رو، نظر به فقدان پژوهش های مستند در این زمینه، شایسته است با انجام تحقیقات مبتنی بر اصول و قواعد فهم حدیث و با جداسازی احادیث صحیح از ضعیف و مطالب مستند از غیرمستند، علاوه بر پالایش معارف مهدویت از خرافات، زمینه های سوءاستفاده از این موضوع نیز، از میان برداشته شود . در سلسله مقالات مباحث مهدویت ، تلاش خواهد شد که با اعتماد به روایات و احادیث اسلامی، تصویری کامل، منسجم و معقول از نشانه های حتمی ظهور و رخدادهای مرتبط، ارائه شود . کم ترین نتیجه این تلاش، این است که محققان خواهند توانست در خصوص مباحث مهدویت، مطالب مستند را از مطالب غیرمستند تمیز بدهند و در مقام قضاوت و تحلیل، از استناد به مطالب غیرمستند بپرهیزند . در مقاله شانزدهم ، به وجوب فقهی شناخت نشانه های حتمی ظهور، اشاره شد. و در مقاله هفدهم ، به این پرسش پاسخ داده شد که آیا در نشانه های ظهور و بخصوص در نشانه های حتمی ظهور از جمله یمانی، سفیانی و …، امکان بداء، تغییر و بلکه عدم وقوع، مطرح است یا نه؟ و در مقاله هجدهم به اهمیت فراوان جایگاه شورش سفیانی به عنوان بزرگترین دشمن امام عصر و اولین نشانه حتمی ظهور، که به نوعی تمام علائم حتمی ظهور با این نشانه در ارتباط هستند، پرداخته شد و به این نکته مهم، اشاره گردید که یکی از اساسی ترین اهداف قیام سفیانی، حمله به مناطق شیعه نشین، کشتار شیعیان و حمله به مراکز مقدسه شیعه در کشور عراق، است. تأثیر این رخداد عظیم در کیان تشیع و تهدیدی که از ناحیه سفیانی متوجه شیعیان جهان می شود، بررسی ابعاد این ماجرا و آگاهی از زوایای مختلف آن را ضروری می نماید. در مقاله نوزدهم ، به معرفی اولین نشانه حتمی ظهور، سفیانی و ابعاد گسترده این رخداد و ارتباط ان با حوادث کشور سوریه در آخرالزمان و منطقه شام، پرداختیم. و در مقاله بیستم ، به این پرسش، پاسخ داده خواهد شد که آیا سفیانی، نماد است یا حقیقت؟ به عبارت دیگر، می توان به سفیانی به عنوان نماد تفکر حاکم و جریان مخالف شیعه نگریست؟ و یا در عین حال اینکه در گستره جهان اسلام، یه تفکر ضد شیعی قلمداد میشود، هیچ استبعادی ندارد که رهبر این جریان، شخصی واحد و از خاندان ابوسفیان باشد. اکنون، بعد از بیان این مقدمات، به تبیین ویژگی های شخصی، جسمانی و اوصاف شخصی بزرگترین دشمن امام عصر، خواهیم پرداخت. اوصاف شخصی سفیانی نام سفیانی در روایات متعددی که از سفیانی و حوادث مربوط به او سخن به میان آمده، در مقام اشاره به این شخصیت، بیشتر از دو واژه «سفیانی» منسوب به ابوسفیان رییس سلسله بنی امیه و «ابن آکلۀالاکباد» (پسر زن جگرخوار) که به هند جگرخوار، همسر ابوسفیان اشاره دارد، استفاده شده است. واژه دوم، بدون تردید نام حقیقی شخص مورد نظر ما نیست، بلکه به نسب او اشاره دارد. واژه اوّل نیز نام حقیقی این شخص نیست؛ چرا که از یکسو، این واژه از «سفیان» و «یا»ی نسبت ترکیب شده است که اشاره به انتساب او به خاندان ابوسفیان است، و نمی توان منسوب (لفظی که برای بیان نسبت به کار میرود) را نام حقیقی شخص، دانست، و از سوی دیگر، در برخی از روایات از امام معصوم علیهم السلام درباره نام سفیانی سؤال شده است [۱] که نشان می دهد، سفیانی، نام او نیست. بلکه در لسان روایات، به این نام مشهور شده است درباره نام سفیانی در روایات، اسامی مختلفی به دست ما رسیده است: ۱٫ عثمان بن عنبسه. امام علی علیه السلام، دراین باره فرمودند: یَخْرُجُ ابْنُ آکِلَهِ الْأَکْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیَابِسِ … اسْمُهُ عُثْمَانُ وَ أَبُوهُ عَنْبَسَهُ وَ هُوَ مِنْ وُلْدِ أَبِی سُفْیَان. [۲] فرزند زن جگرخوار از سرزمین خشک (مرز بین اردن و سوریه) قیام میکند … نامش عثمان و فرزند عنبسه است و از فرزندان ابوسفیان است … . و مشهور آن است که نام سفیانی، «عثمان» و نام پدرش، «عنبسه» از نسل معاویه بن ابوسفیان می باشد. البته در برخی از منابع نام پدرش «عُیَینَه» آمده که با توجه به اتحاد طریق سند در حدیث، به نظر می رسد که آن تصحیف شده «عنبسه» باشد. امام علی علیه السلام دراین باره فرمودند: یَخْرُجُ ابْنُ آکِلَهِ الْأَکْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیَابِسِ … اسْمُهُ عُثْمَانُ وَ أَبُوهُ عُیَینَه … . [۳] فرزند زن جگرخوار از سرزمین خشک قیام میکند … نامش عثمان و فرزند عیینه است … . البته در منابع حدیثی اهل سنت، اسامی دیگری نیز برای سفیانی نقل شده است. [۴] از میان روایاتی که هشت نام را برای سفیانی برشمرده اند، پنج نام از غیرمعصوم است و تنها سه نام آن، از پیشوایان معصوم بیان شده و از میان این سه روایت، دو روایت آن از منابع اهل سنت است و تنها روایتی که نام سفیانی را عثمان می داند، در منابع حدیثی شیعه آمده است. با این توصیف، ضعف سندی برخی از این روایات از یکسو، تأیید نشدن آنها به کمک قراین و شواهد از سوی دیگر، و تعارض آنها با یکدیگر، باعث بی اعتمادی به این روایات میشود، و در نتیجه ما نمیتوانیم درباره نام سفیانی به صورت قاطعانه و قطعی، قضاوت کنیم. آیا دانستن نام سفیانی، مفید است؟ البته دانستن نام سفیانی چندان ثمری دربر ندارد؛ چرا که او به هر نامی باشد، همنامهای فراوانی خواهد داشت و دانستن نام او به شناسایی دقیق او کمک نخواهد کرد. آنچه مهم است و در شناسایی او تأثیر مهمی دارد، اقدامات سفیانی و حوادث مربوط به او و مختصات جغرافیایی حضور جبهه باطل است. از همین رو، پیشوایان دینی بیشتر به تبیین اقدامات او و محل حضور رهبر جریان باطل در عصر ظهور در منطقه شام و سوریه پرداختهاند. عبدالله بن ابی منصور گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که نام سفیانی چیست؟ حضرت فرمودند: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنِ اسْمِ السُّفْیَانِیِّ فَقَالَ وَ مَا تَصْنَعُ بِاسْمِهِ إِذَا مَلَکَ کُوَرَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِینَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِینَ فَتَوَقَّعُوا عِنْدَ ذَلِکَ الْفَرَج … . [۵] از امام صادق علیه السلام درباره نام سفیانی پرسیدم و جواب داد: با نام او چکار داری؟ وقتی او مناطق پنج گانه شام شامل: دمشق، حِمص، فلسطین، اردن و قنّسرین را تصرف کرد، منتظر فرج (و امام عصر) باشید … . نسب سفیانی قرآن کریم از بنی امیه به عنوان الشجره الملعونه تعبیر کرده [۶] و در احادیث فراوانی تصریح شده که منظور از شجره ملعونۀ، بنی امیه است. [۷] در روایات مهدویت، نیز نقل شده است که سفیانی از سوی پدر به بنی امیه و از سوی مادر به قبیله بنی کلب می رسد، به عبارت دیگر، آخرین نسل شجره ملعونه در برایر آخرین ذخیره الهی از خاندان کوثر، صف آرایی خواهد کرد. چنانکه امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید: … هو من بنی أمیّه، و أخواله کلب … . [۸] … او از تبار بنی امیه و دایی هایش از قبیله کلب است … . سفیانی، از بطن هند جگرخوار است، چنانکه در احادیث فراوان از او به عنوان: إبن آکله الأکباد یاد شده است. [۹] و نیز در احادیث تأکید شده که او از تبار ابی سفیان است. [۱۰] روایات به چهار شکل به ظاهر متفاوت، از نسب سفیانی سخن گفتهاند: ۱٫ سفیانی از قریش است در منابع حدیثی اهل سنت، امام علی علیه السلام نقل شده است: … و یکون بالوادی الیابس عدۀ عدیدۀ، فیقولون له یا هذا، ما یحل لک أن تضیع الاسلام … فیقول: لست بصاحبکم. فیقولون ألست من قریش … و یخرج راغباً فی الاموال. [۱۱] … در وادی یابس، تعداد اندکی نزد سفیانی می روند و به او میگویند: سزاوار نیست که تو باعث از میان رفتن اسلام شوی … او میگوید: من امیر شما نیستم. آنها میپرسند: آیا تو از قریش نیستی … و او به طمع به چنگ آوردن ثروت خروج میکند. در منابع حدیثی شیعه، نیز نقل شده است: … رجل من قریش، اخواله (من) کلب … . [۱۲] … (سفیانی) مردی از قریش، که از سوی مادر به بنی کلب می رسد … ۲٫ سفیانی از بنی امیه است امام علی علیه السلام می فرماید: … قال الاحنف من أی قوم السفیانی؟ قال امیرالمؤمنین علیه السلام هو من بنی اُمیۀ … [۱۳] … یکی از اصحاب امام علی علیه السلام به نام احنف از آن حضرت پرسید: سفیانی از کدام قبیله است؟ امام علی علیه السلام فرمود: او از بنیامیه است … . و نیز در روایتی زرارۀ از امام جعفر الصادق علیه السلام چنین نقل می کند: یُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ إِنَّ فُلَاناً هُوَ الْأَمِیرُ وَ یُنَادِی مُنَادٍ إِنَّ عَلِیّاً وَ شِیعَتَهُ هُمُ الْفَائِزُونَ قُلْتُ فَمَنْ یُقَاتِلُ الْمَهْدِیَّ بَعْدَ هَذَا فَقَالَ: إِنَّ الشَّیْطَانَ یُنَادِی إِنَّ فُلَاناً وَ شِیعَتَهُ هُمُ الْفَائِزُونَ لِرَجُلٍ مِنْ بَنِی أُمَیَّهَ . [۱۴] ندا دهنده ایی از آسمان ندا می دهد: فلانی، امیر شما است و در مقابل، ندا دهنده دیگری ندا می دهد که علی علیه السلام و شیعیان او، نجات یافته هستند. پرسیدم: چه کسی بعد از این با امام مهدی علیه السلام می جنگد؟ فرمود: شیطان است که برای مردی از بنی امیه (سفیانی) ندی باطل را سر می دهد. ۳٫ سفیانی از نسل ابوسفیان است امام علی علیه السلام دراینباره فرمودهاند: یَخْرُجُ ابْنُ آکِلَهِ الْأَکْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیَابِسِ … وَ هُوَ مِنْ وُلْدِ أَبِی سُفْیَان … . [۱۵] … فرزند زن جگر خوار (سفیانی) از وادی یابس، خروج می کند … و او از فرزندان ابوسفیان است … شیخ طوسی در کتاب الغیبه از عمار یاسر، صصحابی پیامبر، نقل می کند: … وَ یَظْهَرُ ثَلَاثَهُ نَفَرٍ بِالشَّامِ کُلُّهُمْ یَطْلُبُ الْمُلْکَ رَجُلٌ أَبْقَعُ وَ رَجُلٌ أَصْهَبُ وَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ أَبِی سُفْیَانَ … . [۱۶] … در شام سه نفر بدنبال حکومت هستند؛ ابقع، اصهب، و مردی از تبار ابوسفیان … . قابل توجه اینکه فرزندان ابوسفیان پنج نفرند: عتبۀ، معاویۀ، یزید، عنبسۀ، و حنظلۀ. ۴٫ سفیانی از نسل زن جگرخوار است امام علی علیه السلام و امام صادق علیه السلام دراین باره فرمودند: یَخْرُجُ ابْنُ آکِلَهِ الْأَکْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیَابِسِ … . [۱۷] فرزند زن جگرخوار از وادی یابس قیام میکند … . در این چهار دسته روایات، الفاظی که نسب او را بیان میکنند، به ظاهر اختلاف دارند، اما همگی به یک حقیقت اشاره دارند؛ چرا که ابوسفیان از قریش و از خاندان بنیامیه و زن جگرخوار نیز لقب هند، همسر ابوسفیان است. (هند، زن ابوسفیان در جنگ احد وقتی حمزه، عموی پیامبر به شهادت رسید، کوشید تا جگر حمزه را از فرط کینه به دندان بکشد) براین اساس، روایات اتفاق دارند که سفیانی از نسل ابوسفیان است. چنان که شهرت او به سفیانی مؤید این مطلب می باشد. اما در مورد اینکه سفیانی از نسل کدامین فرزند ابوسفیان است، اقوال مختلفی نقل شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: از نسل خالد بن یزید بن ابی سفیان، از نسل عتبه بن ابی سفیان، از نسل یزید بن معاویه بن ابی سفیان، از طرف پدر از نسل ابی سفیان و از سوی مادر از نسل یزید بن معاویه، از نسل معاویه بن ابی سفیان. امام علی علیه السلام در نامه ای به معاویه بطور صریح ذکر می کند که سفیانی از فرزندان معاویه بن ابی سفیان می باشد: یَا مُعَاوِیَه … وَ أَنَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِکَ … أَخْوَالُهُ مِنْ کَلْب … . [۱۸] ای معاویه … مردی از نسل و فرزندان تو … و دایی های او از قبیله کلب … . شایان ذکر است، اسامی فرزندان ابوسفیان عبارتند از: عتبه، معاویه، یزید، عنبسه، و حنظله. تعدد این روایات از یکسو، و گزارش شدن آنها در منابع دست اول حدیثی از سوی دیگر، موجب اطمینان به مضمون آنها میشود. از اینرو میتوان این مطلب را پذیرفت که سفیانی از نسل ابوسفیان (بنی امیه) و هند جگرخوار (بنی کلب) است. اما در مورد اینکه سفیانی از نسل کدامین فرزند ابوسفیان است، اقوال مختلفی نقل شده است که مشهورترین آن این است که از نسل معاویه می باشد. علت توجه روایات به نسب سفیانی علت پرداختن روایات به نسب سفیانی، چیست؟ شاید علت طرح موضوع نسب سفیانی، توجه دادن افکار مسلمانان به این واقعیت باشد که روش سفیانی، همان روش ابوسفیان است و همچنان که ابوسفیان تمام تلاش خود را برای مقابله با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به کار گرفت، او نیز برای شکست دادن امام مهدی علیه السلام به هر کاری دست خواهد زد. پس مردمان عصر ظهور باید به این واقعیت توجه داشته باشند و از همکاری و همراهی با او بپرهیزند. امام صادق علیه السلام در این خصوص فرمودهاند: إِنَّا وَ آلُ أَبِی سُفْیَانَ أَهْلُ بَیْتَیْنِ تَعَادَیْنَا فِی اللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اللَّهُ وَ قَالُوا کَذَبَ اللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْیَانَ رَسُولَ اللَّهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِیَهُ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَ قَاتَلَ یَزِیدُ بْنُ مُعَاوِیَهَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ وَ السُّفْیَانِیُ یُقَاتِلُ الْقَائِم. [۱۹] ما و خاندان ابوسفیان، دو خانواده هستیم که به جهت خداوند با یکدیگر دشمنی کردیم. ما خداوند را تصدیق کردیم و آنها تکذیبش کردند. ابوسفیان با پیامبر ص جنگید و معاویه با علی بن ابیطالب علیه السلام و یزید با حسین بن علی علیه السلام. سفیانی نیز با قائم علیه السلام خواهد جنگید. نکته پایانی از مجموع آنچه ذکر شد، دریافت می شود که دانستن نام سفیانی چندان ثمری دربر ندارد؛ چرا که او به هر نامی باشد، همنام های فراوانی خواهد داشت و دانستن نام او به شناسایی دقیق او کمک نخواهد کرد. آنچه مهم است و در شناسایی او تأثیر مهمی دارد، اقدامات سفیانی و حوادث مربوط به او و مختصات جغرافیایی حضور جبهه باطل است. از همین رو، پیشوایان دینی بیشتر به تبیین اقدامات او و محل حضور رهبر جریان باطل در عصر ظهور در منطقه شام و سوریه پرداخته اند. عبدالله بن ابی منصور گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که نام سفیانی چیست؟ حضرت فرمودند: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنِ اسْمِ السُّفْیَانِیِّ فَقَالَ وَ مَا تَصْنَعُ بِاسْمِهِ إِذَا مَلَکَ کُوَرَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِینَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِینَ فَتَوَقَّعُوا عِنْدَ ذَلِکَ الْفَرَج … . [۲۰] از امام صادق علیه السلام درباره نام سفیانی پرسیدم و جواب داد: با نام او چکار داری؟ وقتی او مناطق پنج گانه شام شامل: دمشق، حِمص، فلسطین، اردن و قنّسرین را تصرف کرد، منتظر فرج (امام عصر) باشید … . [۱] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۵۵۷٫ [۲] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۵۵۷٫ [۳] . طبرسی، إعلام الورى بأعلام الهدى ، ص ۴۵۷٫ حر عاملی، إثبات الهداه، ج ۵، ص۳۴۹٫ [۴] . فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور، ص ۱۵۵٫ [۵] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۲۵۱، ح ۱۱٫ [۶] . سوره اسراء، آیه ۶۰٫ [۷] . حر عاملی، إثبات الهداه، ج ۱، ص ۲۷۵٫ [۸] . ابن طاووس، الملاحم و الفتن، ص ۲۹۶٫ [۹] . نعمانی، الغیبۀ، ص ۳۰۶؛ مجلسی، شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۶۵۱٫ [۱۰] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۶۵۱٫ [۱۱] . مقدسی شافعی، عقد الدرر، ص ۱۲۷٫ [۱۲] . کشف الغمه فی معرفه الأئمه، ج ۲، ص ۹۷۸٫ [۱۳] . ابن طاووس، الملاحم و الفتن، ص ۲۹۶٫ [۱۴] . نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۶۴،. [۱۵] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۶۵۱٫ [۱۶] . شیخ طوسی، الغیبه، ص۴۶۳٫ [۱۷] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۵۵۷ و ۶۵۱٫ [۱۸] . مجلسی، بحار الانوار، ج۳۳، ص۱۵۷٫ [۱۹] . شیخ صدوق، معانی الاخبار، ص ۳۴۶٫ مجلسی، بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۱۹۰٫ [۲۰] . شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۲۵۱، ح ۱۱٫ منبع: فرهنگ نیوز
جمعه ، ۱۴خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: البرزبان]
[مشاهده در: www.alborzban.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]
صفحات پیشنهادی
راز دشمنی وهابیت با امام عصر(عج)/راه های مهدی ستیزی استکبار و جیره خوارانش! - پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین
گروه معارف قدس آنلاین-آمنه مستقیمی دشمنی های وهابیت با مهدویت ریشه در عقده حقارت این فرقه جعلی در مقابل انقلاب اسلامی ایران دارد چراکه یک کشور شیعی و به تعبیر آنها عجم جهان اسلام را اداره می کند به گزارش قدس آنلاین امیدآفرینی و انگیزه بخشی باور مهدویت و اعتقاد به ظهور منجی ایرهبر انقلاب در حرم امام (ره): مشکل دشمنان امام(ره) انقلابی گری ایشان است - پایگاه خبری تحلیلی صراط
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره تصریح کردند چندوقت پیش یک سیاستمدار آمریکایی گفت ایران بخاطر انقلاب اسلامی تحریم است اصل تحریم برای انقلاب1979است این یک حقیقت است صراط سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مرارهبر معظم انقلاب: امام راحل شخصیتی مومن، متعبد و انقلابی بود/ انقلابی گری علت اصلی مخالفت دشمنان با ملت ایران
به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا به نقل از باشگاه خبرنگاران مراسم بزرگداشت بیست هفتمین سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه 14خردادماه در مرقد امام راحل برگزار شد سید حسن خمینی امام خمینی ره حقیقت ناب الهی را برای مردم به ارمغان آورده است سید حسن خمینی گفت انقلاب اامام خمینی(ره) بزرگترین مروج ایثار و شهادت بود - پایگاه خبری تحلیلی شهیدنیوز
شهیدخبر شهیدنیوز بنیانگذار جمهوری اسلامی با رهبری های مردانه خود بزرگترین مروج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جهان بود غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ره گفت تا زمانی که فرهنگ ایثار و مقاوبزرگترین وظیفه منتظران حضرت ولی عصر(عج) - پایگاه خبری تحلیلی هدانا
انتظار یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند اما بلاشک آن دوران وجود دارد به گزارشهدانا به نقل از پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصرچرا باید برای ظهور امام مهدی (عج) دعا کنیم؟ - پایگاه خبری تحلیلی شمال ایران
حضرت ولیّ عصر عج در توقیعی که برای اسحاق بن یعقوب فرستاده اند تأکید فرموده اند برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا فرج من فرج و گشایش خود شماست مهر دعای فرج در زمان غیبت فواید فراوانی برای دعا کننده دارد آیت الله موسوی اصفهانی در کتاب مکیال المکارم در فوائدعمل به آرمان های امام(ره) مانع نفوذ دشمن می شود - پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین
در آستانه پنجاه وچهارمین سالگرد قیام مقدس ۱۵خرداد هستیم یکی از مهمترین پرسش هایی که همواره درباره این روز مطرح می شود این است که قیام آفرینان 15خرداد چه کسانی بودند امام ره و امت مجموعه ای جدا نشدنی بودند که در کنار هم هویت تازه ای به اسلام ناب محمدی دادند اسلامی که در تبلیغامشکل دشمنان انقلابی گری امام(ره) است - پایگاه خبری تحلیلی اطلاعات روز
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره تصریح کردند مشکل دشمنان امام ره انقلابی گری ایشان است فشارهایی که وارد می کنند به خاطر انقلابی گری است چون از انقلابی گری واهمه دارند سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مراسممشکل دشمنان امام(ره) انقلابیگری ایشان است/نمی توان انقلابی را به دوران مبارزات محدود کرد/ تبیین ۵ شاخص مهم انق
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره تصریح کردند چندوقت پیش یک سیاستمدار آمریکایی گفت ایران بخاطر انقلاب اسلامی تحریم است اصل تحریم برای انقلاب1979است این یک حقیقت است به گزارش پایگاه خبری آذرسلام سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلابچرا امام زمان(عج) برای دفاع از زیارتگاه های اهل بیت کاری نمی کنند - پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین
امام زمان عج در زمان غیبت اش برای تصرفات ظاهری و دخالت در امور عادی دستانشان باز نیست و چنین کاری فقط در زمان ظهور آن بزرگوار محقق خواهد شد و ولایت تکوینی که حضرت در امور دارد در شرایط عادی و در همه جا از آن بهره نمی گیرد به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس مسأله مهدویت و اعتقاد-
گوناگون
پربازدیدترینها