تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805362168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استکبارستيزي در گفتمان انقلاب اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استکبارستيزي در گفتمان انقلاب اسلامی
تداوم توطئه‌هاي امريكا عليه انقلاب اسلامي از همان روز‌هاي پس از پيروزي انقلاب که پس از دادن پناهندگي به شاه فراري و...
نویسنده : عباس حاجي‌نجاري 


تداوم توطئه‌هاي امريكا عليه انقلاب اسلامي از همان روز‌هاي پس از پيروزي انقلاب که پس از دادن پناهندگي به شاه فراري و در قالب تلاش براي سرنگوني نظام و حمايت و تجهيز گروه‌هاي تروريستي تجزيه طلب آشکار شده بود، سبب شد که حضرت امام(ره) از همان آغاز نهضت، نوک حمله تهاجم خود را به سوي استکبار جهاني و در رأس آن امريكاي جنايتکار نشانه رود. البته حضرت امام(ره) تنها در مقام توصيف ويژگي‌هاي استکبار جهاني باقي نمي‌ماند و با بصيرت و آگاهي و شجاعت تمام امريكاي جنايتکار را به عنوان رأس استکبار جهاني معرفي مي‌كند و مورد خطاب قرار مي‌دهد.

رهبر کبير انقلاب اسلامي با فرياد برآوردن آنکه «همه بدبختي ما از امريكاست» از خوي تجاوزطلبي و ضرورت مبارزه و عدم رابطه با استکبار چنين سخن گفت: «خيال نکنيد که روابط ما با امريكا و روابط ما با نمي‌دانم شوروي و روابط ما با اينها يک چيزي است که براي ما يک صلاحي دارد. اين مثل رابطه بره با گرگ است! رابطه بره با گرگ، رابطه صلاحمندي براي بره نيست، اينها مي‌خواهند از ما بدوشند، اينها نمي‌خواهند به ما چيزي بدهند.»

حضرت امام(ره) در اين مسير تلاش کرد با نمادسازي جبهه مبارزه با استکبار جهاني را تثبيت کرده و بسط دهد. حمايت از اقدام انقلابي دانشجويان پيرو خط امام در تسخيرلانه جاسوسي و ياد کردن از آن به عنوان «انقلاب دوم» (انقلابي بزرگ‌تر از انقلاب اول) و تثبيت آن به عنوان روز مبارزه با استکبار جهاني، معرفي آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهاني قدس و دعوت از همه مسلمانان و آزاديخواهان جهان براي تبديل اين روز به روز مبارزه با رژيم اشغالگر قدس و صهيونيسم بين‌الملل و استکبار جهاني، احياي سنت ابراهيمي و محمدي برائت از مشرکين در مراسم حج و فرياد برآوردن شعار مرگ بر امريكا و اسرائيل در اين مراسم به عنوان فريضه‌اي محوري و کليدي که لازمه پذيرش حج واقعي است، نمونه‌هايي از اين تلاش همه‌جانبه حضرت امام(ره) در تحقق عملي دکترين استکبارستيزي است.

در انديشه امام استکبار ستيزي بر چند مؤلفه اساسي استوار بود که «الهي بودن» مبارزه مهم‌ترين شاخصه آن بود. حضرت امام(ره) بارها در طول مبارزه با يادآوري اين نکته که «اين نزاع و مبارزه‌اي که الان بين کفر و اسلام است، اين منازعه بين ما و امريكا نيست، بين اسلام است و کفر»، تلاش نمود ماهيت اسلامي و الهي استکبارستيزي را به ملت ايران گوشزد کند تا بر اثر غفلت سطح مبارزه تا کسب منافع مادي و غيرالهي تنزل نيابد. «سازش‌ناپذيري» ويژگي ديگر آن بود. امام امکان هرگونه تلاش براي نزديکي و سازش و مصالحه با استکبار را نفي مي‌کرد و آن را نافي عزت مسلمين مي‌دانست. ضمن آنکه اين حرکت را ثمربخش ندانسته و بر اين باور بود که استکبار از موضع خود کوتاه نخواهد آمد. اين نگاه البته برآمده از آموزه‌هاي قرآني بود که خداوند در شرح وضعيت جبهه حق و دشمنان آن بدان اشاره کرده است. حضرت امام(ره) مبتني بر آيات و روايات متعددي که در نفي پذيرش ولايت کفار و مستکبر آمده، آنهايي را که به دنبال مذاکره و کنار آمدن با دشمنان خدا هستند به عنوان خائن معرفي مي‌کند.
ايشان با صراحت در نفي هرگونه سازش با استکبار جهاني فرياد برمي‌آورد: «کسي تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمي‌دانيم ولي هيهات که خادمان اسلام به ملت خود خيانت کنند!... اگر بند بند استخوان‌هاي‌مان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاي دار برند، اگر زنده‌زنده در شعله‌هاي آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستي‌مان را در جلوي ديدگان‌مان به اسارت و غارت برند هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمي‌کنيم.»(صحيفه امام، ج 21، ص 69، 1367/4/13)

سومين اصل براي مبارزه با استکبار جهاني در نگاه حضرت امام خميني «تداوم مبارزه» بود. اين پيشواي بزرگ الهي مبارزه با کفر و شرک و نفاق را که جبهه متحد نظام استکباري دنيا را به وجود مي‌آورند، فصلي و مقطعي و محدود و محصور به عصر و زمان خاصي نمي‌دانست که در اين صورت هيچ تضمين و پشتوانه‌اي براي تأمين صلح جهاني و گسترش آرامش، امنيت، آزادي، عدالت و همزيستي مسالمت‌آميز بين ملل دنيا وجود نخواهد داشت و جهان هر لحظه آبستن حوادثي خواهد بود که توسط سران نظام‌هاي سياسي و حکومتي استکبار و مطابق با خواست و اراده و صلاحديد و مطامع و منافع ضدانساني آنها به وقوع خواهد پيوست. حضرت امام خميني در تعيين اين خط مشي اساسي و زيربنايي با قاطعيت و صراحت و صلابت اعلام مي‌نمود: «تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستيم‏.»(صحيفه امام، ج‏21، ص 88)

تداوم و تشديد توطئه‌هاي نظام سلطه پس از امام(ره) سبب شد که رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت مقوله استکبارستيزي تأکيد ويژه‌اي داشته و بر اين امر به عنوان يکي از اهداف و مباني بزرگ انقلاب تأکيد ويژه‌اي داشته، خطر استکبار و وابستگي را همواره گوشزد کنند. ايشان، اسلام خواهي، استکبارستيزي – حفظ استقلال کشور – کرامت بخشي به انسان، دفاع از مظلوم و پيشرفت و اعتلاي همه‌جانبه ايران را از اهداف اصلي انقلاب خواندند و همواره بر آن تأکيد و البته عمل مي‌نمايند. ايشان در توضيح «وضعيت مبارزه با استکبار پس از مذاکرات هسته‌اي» تأکيد کردند: «... علت اصلي دشمني زورگويان جهاني با ملت ايران، خودداري جمهوري اسلامي از پذيرش نظام مبتني بر سلطه‌گر و سلطه‌پذير است... مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مباني قرآني، هيچ‌گاه تعطيل‌پذير نيست...»(ديدار با دانشجويان و نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي 20 تير 1394)

امام خامنه‌اي در ديدار اخير نمايندگان پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري با اشاره به روند رو به تزايد توطئه‌هاي نظام سلطه عليه انقلاب اسلامي، حفظ انقلاب را دشوارتر از ايجاد آن خواندند و در تشريح چگونگي مواجهه‌ صحيح با جبهه‌ ظالمان جهاني به ارزيابي راهبرد‌هاي نظام سلطه در مقابله با انقلاب اسلامي در 38 ساله گذشته پرداخته و مي‌افزايند: دشمنان ملت ايران ابتدا تهاجم سخت را در دستور کار قرار دادند؛ جنگ تحميلي هشت ساله، شورش‌هاي اوايل انقلاب، حمايت از گروهک‌هاي تروريستي، حمله به سکوهاي نفتي ايران و سرنگون کردن هواپيماي مسافربري از نمودهاي اين تهاجم بود که به ياري پروردگار و در پرتو هيبت الهي امام خميني(رحمه‌الله) و صبر و مقاومت ملت، به شکست دشمنان انجاميد. ايشان «حمله‌ نرم» را مرحله‌ ديگري از تهاجمات بي‌وقفه‌ زورگويان جهاني خواندند و خاطرنشان کردند: تحريم مستمر اقتصادي، حملات پيوسته‌ سياسي، تبليغات اغواگر و زدن عقبه‌هاي جمهوري اسلامي در ديگر کشورها از روش‌هاي مرحله‌ دوم تهاجم دشمنان است که به فضل الهي و پايداري ملت و مسئولان به نتايج مورد نظر آنان منجر نشده است. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مرحله‌ سوم تهاجم دشمنان يعني «نفوذ» را بسيار خطرناک و ادامه‌ همان جنگ نرم برشمردند و تأکيد کردند: استکبار در راهبرد نفوذ چند هدف اصلي را دنبال مي‌کند: «تأثيرگذاري در مراکز تصميم‌ساز و تصميم‌گير»، «تغيير باورهاي مردم» و «تغيير محاسبات و مواضع مسئولان». ايشان، حمله به مباني و نهادهاي انقلاب از جمله سپاه پاسداران، شوراي نگهبان، جوانان حزب‌اللهي و روحانيون انقلابي را از جمله روش‌هاي جاري بيگانگان خواندند و تأکيد کردند: هدف اصلي دشمنان در اين مرحله از جنگ نرم، زمينه‌سازي براي تهي شدن نظام از عناصر دروني قدرت است. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر اين هدف محقق و جمهوري اسلامي از عناصر قدرت تهي شود، از بين بردن آن، يا تغيير اساسي جهتِ حرکت آن، کار دشواري نيست، به همين علت است که تأکيد مي‌کنيم تبعيت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته‌هاي آن، «جهاد کبير» است.

فرمانده معظم کل قوا پيش از آن در مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(عليه‌السلام) مسئله‌ امروز جمهوري اسلامي و جبهه‌ استکبار را موضوع «تبعيت» دانستند و گفتند: آنها تمام ابزارها، فشارها و تلاش‌هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي و تبليغاتي و عوامل خائن خود را به‌کار گرفته‌اند تا نظام اسلامي را به زانو درآورند و وادار به تبعيت کنند، اما آنچه که موجب عصبانيت شديد استکبار از ملت ايران شده، آن است که مردم به‌خاطر مسلمان بودن حاضر به تبعيت از استکبار نيستند. رهبر انقلاب، طرح موضوعاتي همچون انرژي هسته‌اي، قدرت موشکي و حقوق بشر را بهانه خواندند و تأکيد کردند: علت اصلي همه‌ اين دشمني‌ها و بهانه‌تراشي‌ها، تبعيت نکردن از استکبار است زيرا اگر ملت ايران حاضر به تبعيت بود، قطعاً با قدرت موشکي و انرژي هسته‌اي کنار مي‌آمدند و هيچ‌گاه نامي از حقوق بشر نيز به ميان نمي‌آوردند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن