تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش منابع آب هرساله یک متر فرونشست در دشت شهرکرد ایجاد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کاهش منابع آب هرساله یک متر فرونشست در دشت شهرکرد ایجاد می کند استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه 70 درصد از آب های جاری در دشت شهرکرد تبخیر می شود، گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، بیلان آب در دشت شهرکرد منفی شده و هر ساله این دشت یک متر فرونشست می کند.

حمید ملکپور دهکردی در نشست احیای دشت شهرکرد افزود: میانگین بارندگی سال زراعی در شهرکرد 320 میلیمتر بوده که از این میزان تنها 30 درصد در دشت شهرکرد نفوذ کرده و مابقی آن تبخیر می شود که این روند سبب کاهش بیلان آب و فرونشست دشت شهرکرد شده است.
وی از وجود 816 حلقه چاه در دشت شهرکرد خبرداد و گفت: از این تعداد 470 حلقه، چاه کشاورزی است و به سبب برداشت بی رویه آب، احتمال ممنوعه شدن دشت شهرکرد وجود دارد.
ملکپور دهکردی، خشکسالی را مهمترین عامل فرونشست دشت شهرکرد اعلام کرد و افزود: تغییر اقلیم و برداشت بی رویه از آب به ویژه در بخش کشاورزی سبب شده تا سطح ایستایی آب در دشت شهرکرد 27 متر کاهش یابد.
فرماندار شهرستان شهرکرد انتقال آب چند سد خاکی به دشت شهرکرد، تزریق آب از طریق پروژه های انتقال آب، جمع آوری روان آب ها، تغذیه مصنوعی دشت و بهینه کردن مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی را مهمترین راهکارها جلوگیری از مشکلات بیشتر در دشت شهرکرد برشمرد.
ملکپور دهکردی ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبارات لازم و اجرای راهکارهای علمی برای حفظ منابع آب موجود، دشت شهرکرد احیاء شود.
چهارمحال و بختیاری دارای 11 دشت است که از این تعداد هشت دشت ممنوعه اعلام شده و دشت شهرکرد نیز با افت شدید آب های زیرزمینی مواجه است.
دشت شهرکرد به دلیل استقرار مرکز استان چهارمحال وبختیاری در این دشت، پرجمعیت ترین دشت استان است.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




سه شنبه 11 خرداد 1395 - 09:14:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن