تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798439416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت‌پرده حمله تندروها به حوزه كماليه خرم آباد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



پشت‌پرده حمله تندروها به حوزه كماليه خرم آباد
روز نو : يك روز پس از آنكه رهبر معظم انقلاب در تهران ، خطاب به‌ جريان‌هاي خاص درباره جنجال و هياهوي بي فايده هشدار دادند، در آنسوي ايران ، گروهي به حوزه علميه خرم‌آباد حمله‌ور شدند؛ طلاب را مورد ضرب و شتم قرار دادند ، شيشه هاي مدرسه علميه را شكستند و زمينه ورود نيروهاي يگان وي‍ژه را به محل درس و بحث علوم ديني فراهم كردند.
واكنش طلاب به يك شعار!
اتفاقي كه شايد در تاريخ معاصر ايران بي‌سابقه باشد. درگيري نيروهاي به اصطلاح حزب اللهي با طلبه هاي حوزه علميه ، بعد از آن رخ داد كه طرفداران سخنران جنجالي مراسم حوزه علميه كماليه شعار «مرگ بر هاشمي » سر دادند و به‌دنبال آن عليه همسر و دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شعار سر دادند. اين شعارها ابتدا واكنش يكي از مسولان حوزه علميه و سپس ديگر طلاب را در پي داشت .
اينگونه بود كه سه‌شنبه سياه خرم آباد، رقم خورد. بيش از نيم قرن بعد از آن روز ننگين و در حالي كه جمهوري اسلامي جايگزين ر‍ژيم پهلوي شده است ، بارديگر به حوزه علميه حمله‌ور مي‌شوند ؛ طلاب و روحانيون را با بيل و چوب مي زنند و شيشه هاي مدرسه علميه را مي شكنند. ناگفته نماند كه طلاب نيز واكنشي درخور نشان مي دهند و اجازه نمي دهند كه تنها قرباني اين ماجرا باشند! فيلم هاي موجود از مراسم نشان مي دهد كه طلاب نيز در مقابل هجوم نيروهاي تندرو از خود دفاع كرده اند.
بازهم مدعيان دينمداري!
طي دهه هاي گذشته ، نام حسين ا...كرم در بسياري از وقايع تنش‌آميز ديده مي شود. در بسياري از مواقعي كه نيروهاي به اصطلاح حزب اللهي با گروهي ديگر درگير مي شوند ، ردپايي نيز از ا...كرم ديده مي شود. كما اينكه واقعه خرم آباد نيز در انتهاي سخنراني حسين ا...‌كرم به وقوع پيوست. حضور او در خرم‌آباد براي به تهييج در آوردن نيروهاي محلي حزب ا... كافي بود. جريانات حزب ا... در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ممانعت از ورود فائزه هاشمي به خرم‌آباد ناكام مانده بودند. در آن زمان با دخالت مردم و همچنين نيروهاي امنيتي و انتظامي شهر ، فائزه هاشمي وارد خرم‌آباد شد و در حمايت از كانديداهاي ليست اميد سخنراني كرد.
هاشمي‌ها در لرستان
 يك‌بار هم در سال‌هاي ابتدايي انقلاب برخي جريانات تندرو با حمله به سخنراني آيت ا... هاشمي رفسنجاني ، سخنراني وي در كوهدشت را به هم زده بودند. اين بود كه نيروهاي حزب اللهي معتدل شهر ، با اصلاح طلبان همراه شدند تا اين بار دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بدون مزاحمتي ، خرم آباد را ترك كند و چنين نيز شد؛ فائزه هاشمي سخنراني كرد و خرم‌آباد را ترك كرد. اما گويا ديدار فائزه هاشمي با هم‌بند بهايي‌اش ، بهانه لازم را به افراطيون داده بود تا سخنراني حسين ا...كرم را به محلي براي حمله به شخص آيت ا... هاشمي رفسنجاني تبديل كنند.
چشمان بسته افراطيون
اما افراطيون چند موضوع مهم را در محاسبات خود ناديده گرفته بودند.  نخست ؛ واكنش احتمالي طلاب حوزه عليمه است. اين واكنش نشان مي دهد كه بين نيروهاي افراطي و سنتي اصولگراي شهر تفاوت است. همان نيروهايي كه كمك كردند تا فائزه هاشمي قبل از انتخابات سخنراني خود را انجام دهد ، اين بار نيز در قالب طلاب حوزه در مقابل توهين به هاشمي رفسنجاني و خانواده اش ايستادند.
دوم ؛ قدرت رسانه هاي اجتماعي است.عكس ها و فيلم هاي منتشره در شبكه هاي اجتماعي اين واقعه را به‌سرعت در سراسر كشور و حتي خارج از كشور مطرح كرد و بدين ترتيب يك‌بار ديگر به تندروها اين تذكر را داد كه نمي توانند به راحتي هر چه مي خواهند انجام دهند.
سوم ؛ سخنان رهبر معظم انقلاب است. سخنان رهبري كه از قضا يك روز قبل از اين ماجرا انجام گرفته نشان مي دهد كه اين افراد تندرو در خط مشي رهبري نيستند. كما اينكه وقتي سخنان رهبري را مرور مي كنيم اين واقعيت را بهتر درمي‌يابيم. رهبر انقلاب در بخشي ازسخنراني خود در دانشگاه امام‌حسين(ع)يك روز قبل از اين اقدام فرمودند: « یک نکته هم این است که تبیین را اساس کار بدانید.
بنده می‌بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان‌های احتمالا صالح و مؤمنی با یک کسی مخالفند یا با یک جلسه‌ای مخالفند، بنا می‌کنند هیاهوکردن و جنجال‌کردن و شعاردادن؛ بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد؛ این را من از قدیم به کسانی که در این کارها بودند، همواره سفارش کرده‌ام. اینکه بروند در یک مجلسی، چون فلان‌کس سخنرانی می‌کند که شما مثلا او را قبول ندارید، ممکن هم هست حق با شما باشد یا نباشد، برویم این مجلس را خراب کنیم، به‌هم بزنیم؛ نه، این هیچ فایده‌ای ندارد. فایده در تبیین است، فایده در کار درست است، در کار هوشمندانه است؛ این‌ها است که فایده دارد. گاهی اوقات بعضی‌ها از روی اغراضی این کارها را می‌کنند، به پای بچه‌های مومن و حزب‌اللهی می‌اندازند؛ حواستان به این هم باشد».




تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن