تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819505832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوان: اصلاح‌طلبان رأی کافی و اراده سیاسی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جوان: اصلاح‌طلبان رأی کافی و اراده سیاسی ندارند
جوان در گزارشی مدعی شد که اصلاح‌طلبان به سرليست اول خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهر تهران پشت كرده‌اند:
به گزارش نامه‌نیوز، اصلاح‌طلبان فردا از سرليست خود مي‌گذرند نشـست ديـروز فراكسيون ولايت در ساختمان قديمي مجلس حقايقي مهم را يادآوري كرد و آن هم اينكه اصلاح‌طلبان باز هم به سرليست اول خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهر تهران پشت كرده‌اند. هرچند شمار آنها براي انتخاب يك «رئيس خودي» در مجلس شوراي اسلامي كافي نيست اما شواهد نشان مي‌دهد همان تعدادي هم كه هستند بر سر سرليست خود توافق ندارند.

اين در حالي است كه بنا بر گزارش خبرگزاري‌ها نزديك به 188 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه فراكسيون ولايت حضور پيدا كردند و لاريجاني را به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي انتخاب كرده‌اند. حال اين سؤال به وجود مي‌آيد كه چرا خبري از اكثريت اصلاح‌طلبان نيست؟‌! شايد اين سؤال را بتوان اين گونه پاسخ داد كه برخي از اصلاح‌طلباني كه با ليست اميد وارد مجلس شوراي اسلامي شده‌اند، از آنها بريده و عملاً به طيف مقابل پيوسته‌اند! حتي گزينه بدتر اين است كه نمايندگاني كه همين حالا در فراكسيون اميد هستند، به عارف رأي نخواهند داد! اتفاقي كه عملاً شيرازه ليست اميد را از هم مي‌پاشد. به نظر مي‌آيد سناريويي كه در انتخابات مجلس خبرگان رهبري رقم خورد، به گونه‌اي ديگر در مجلس شوراي اسلامي و تعيين رئيس آن هم تكرار مي‌شود. در مجلس خبرگان آيت‌الله جنتي كه رتبه آخر را در تهران كسب كرده بود، در انتخابات داخلي مجلس با رأي خبرگان ملت به عنوان رئيس تعيين شد. فردا هم علي لاريجاني به عنوان منتخب دوم از شهر قم با راي قاطع نمايندگان ملت به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي تعيين خواهد شد.  چنين اتفاقي عملاً سناريوسازي‌ها و تبليغات‌هاي گسترده اصلاح‌طلبان در فضاي مجازي را باطل كرده و واقعيت را نشان مي‌دهد.

 حضور 188 نماينده در فراكسيون ولايت

نشست فراكسيون ولايت و منتخب مردم قم عصر ديروز در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد.  طبق گزارش خبرگزاري‌ها در اين نشست نزديك به 188 نفر از نمايندگان منتخب ملت حضور يافتند. در اين نشست رئيس مجلس نهم در خصوص وظايف نمايندگان و مسئوليت‌هاي وكلاي ملت در قبال افزايش رضايت مردم از نظام سخن گفت.  همچنين اصلاح‌طلبان نشستي غيررسمي در باشگاه بانك سپه در خصوص چينش كميسيون‌ها برگزار كردند.

 كميته تعامل در دو سوي فراكسيون‌ها

محمدعلي وكيلي، منتخب مردم تهران در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هدف از تشكيل اين كميته را دستيابي‌به يك تعامل درباره اركان مجلس عنوان كرد و  يادآور شد: اعضاي اين كميته متشكل از سه نفر از اعضاي فراكسيون اميد و پنج نفر از فراكسيون فراگير است كه بيشتر در راستاي بررسي راه‌هاي تقويت و تعامل در زمينه اركان مختلف مجلس تعيين شده‌اند.  اعضاي اين كميته عبارتند از غلامرضا تاجگردون، عليرضا تابش و علي نوبخت.

همچنين اعضاي كميته تعامل فراكسيون فراگير نيز شامل احمد اميرآبادي، جهانبخش محبي‌نيا، محمد دهقان، كاظم جلالي و بهروز نعمتي است.  

برنامه‌هاي افتتاحيه مجلس دهم

در مراسم افتتاحيه مجلس دهم ابتدا اعضاي هيئت رئيسه سني در جايگاه هيئت رئيسه قرار مي‌گيرند و جلسه با تلاوت آيات نوراني قرآن شروع و سپس مراسم تحليف و سوگند منتخبان انجام مي‌شود.  اداره جلسه افتتاحيه، انجام مراسم تحليف و نيز اقتراع شعب و اجراي انتخابات هيئت رئيسه موقت از وظايف هيئت رئيسه سني مجلس به شمار مي‌رود.  مسن‌ترين فرد از نمايندگان حاضر به عنوان رئيس سني و فرد بعدي به‌عنوان نايب رئيس و دو نفر از جوان‌ترين نمايندگان حاضر به سمت دبير، اعضاي هيئت رئيسه سني را تشكيل مي‌دهند.  از برنامه‌هاي اصلي مراسم افتتاحيه سخنراني رئيس جمهور و در ادامه سخنراني وزير كشور خواهد بود كه آقاي رحماني فضلي گزارشي از چگونگي روند انتخابات ارائه خواهد كرد.  از روز يك‌شنبه نيز مجلس جلسات علني رسمي خود را برگزار خواهد كرد.  از برنامه‌هاي اين جلسات انتخاب اعضاي هيئت رئيسه موقت مجلس است. هيئت رئيسه موقت تا زمان بررسي و تأييد اعتبارنامه دو سوم از منتخبين به كار خود ادامه خواهد داد و پس از آن اعضاي هيئت رئيسه دائم براي يك سال انتخاب مي‌شود.



منبع: جوان آنلاین


۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن