تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803146607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علوم دانشگاهی باید با امور دینی و قرآنی هماهنگ باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه قزوین:
علوم دانشگاهی باید با امور دینی و قرآنی هماهنگ باشد

قزوین


شناسهٔ خبر: 3667040 - سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
استانها > قزوین

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: علومی که در دانشگاهها تدریس می شود باید با مسائل دینی و قرآنی هماهنگ باشد تا خروج آن در زندگی انسانها دیده شود و تاثیرگذار باشد. به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین حدود۱۵۰ هزار دانشجو و دانشگاهی فعالیت می‌کنند که این تعداد بسیار قابل توجه است دو این ظرفیت می تواند در کاهش معضلات اجتماعی نقش مهمی ایفا کند. وی افزود: رشد چشم‌گیر برخی از مشکلات و اسیب ها بیانگر آن است که ما در دانشگاه‌ها درسی را نمی‌خوانیم که در خانه، زندگی، صنعت، کشاورزی و اقتصاد ما کاربرد داشته باشد. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: باید علومی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود با علمی که در نگاه قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) تعریف شده، هماهنگ باشند و اگر این موضوع رعایت شود شاهد بهبود وضعیت اقتصادی، اخلاقی جامعه خواهیم بود. وی یادآورشد:به گفته امام صادق (ع) علم نوری است که خداوند در دل هر کس که بخواهد قرار می‌دهد لذا باید تلاش شود در دانشگاه‌ها این فضا ایجاد شده و مسیر علم آموزی جهت دار شود.

عابدینی گفت: البته این موضوع به معنای تعطیل شدن رشته‌های مختلف، تخصص‌های گوناگون و گرایش‌های متنوع نیست، بلکه به معنای هدفمند کردن کارهاست. نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با تشریح تفاوت پزشکی دینی و غیر دینی، از نگاه کارشناسان بیان کرد: کارشناسان معتقدند در نگاه دینی هیچ دردی نداریم که درمانی نداشته باشد، دارو و پزشک اصل نیست بلکه اصل شفا فقط به‌ دست خداوند است و دارو و پزشک نیز تنها واسطه این کار محسوب می شود. امام ‌جمعه قزوین اضافه کرد: اگر دانشگاه‌های ما با این رویکرد به حوزه پزشکی و سایر علوم ورود پیدا کنند، در مسیر پیشرفت حقیقی و الهی قرار خواهیم گرفت و دانشجویانی که با این شیوه تحصیل کنند می توانند مبلغ رسالت الهی شوند. توجه به ولایت در دانشگاهها جدی گرفته شود وی اهمیت توجه به ولایت در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر نگاه ولایت از دانشگاه‌ها برداشته شود، همه چیز به هم می‌ریزد زیرا بر اساس روایات همان گونه که نماز ستون دین است، ولایت هم ستون نماز است. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در دانشگاه‌ها هم اگر امامت، ولایت، قرآن، وحی و رسالت را به صورت جدی دنبال نکنیم، کارهای ما اثرگذار نخواهد بود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: هنوز هم در دانشگاه‌ها محور اندیشه غربیِ، حذف خدا از زندگی انسان است و تلاش می شود عالم بدون آفریننده معرفی ‌شود که این نگاه نشان می‌دهد که مشکل ما در این حوزه اساسی است. وی اظهارداشت: نباید امریکا و غرب بر ما مسلط شود زیرا به خاطره همین سیطره و نفوذ استکباری امریکا نتوانسته ایم پول های خود را از بانک‌های آن‌ها وصول کنیم و امروز هم اگر نام کدخدا، باهوش و مؤدب را بر آن‌ها بگذاریم، بر سیطره و سلطه آن‌ها مشروعیت ‌بخشیده ایم. امام ‌جمعه قزوین اظهارداشن: باید در دانشگاه‌ها رسالت دینی خود را بدرستی انجام دهیم و هیچ ‌موضوعی ما را از این هدف باز ندارد و همواره در تحقق آرمان‌های الهی و قرآنی بکوشیم.      









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن