تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سانسور «بدعهدي امريكا» در ديدار روحاني با مراجع!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سانسور «بدعهدي امريكا» در ديدار روحاني با مراجع!
پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري در اقدامي عجيب و غيرحرفه‌اي سخنان برخي مراجع تقليد از جمله حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار دكتر روحاني را سانسور كرد.
به گزارش رسا، رئيس‌جمهور روز جمعه در حالي قدم به شهر مقدس قم نهاد و به ديدار مراجع تقليد رفت كه خبرنگاران از پوشش اخبار ديدارهاي حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني محروم ماندند.
رسانه‌هاي گروهي و خبرگزاري‌ها نيز به منظور دسترسي به اخبار و اطلاعات و محتواي ديدارهاي رئيس‌جمهور با مراجع تقليد ناگزير شدند از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري اخبار خود را دريافت كنند اما پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري نيز در اقدامي قابل تأمل و عجيب و در عين حال مسبوق به سابقه، اقدام به سانسور اخبار مراجع تقليد و علما كرد.
پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري در خبري كه از ديدار دكتر روحاني با حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي منتشر كرد و در خروجي سايت قرار داد، بخش‌هاي قابل توجهي از بيانات اين مرجع تقليد را سانسور كرد. بعد از انتشار ناقص و سانسور شده خبر ديدار رئيس‌جمهور با حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي، پايگاه اطلاع‌رساني دفتر اين مرجع تقليد اقدام به انتشار بخش‌هايي از سخنان اين مرجع تقليد كرد كه تفاوت بسيار چشمگيري با خبر پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري داشت. آنچه در پايگاه اطلاع‌رساني حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي آمده است و پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهور با انتخاب گزينشي تنها بخش‌هايي از اين ديدار را منتشر كرد، به اين شرح است:
رئيس‌جمهور محترم جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي روحاني در ديداري كه صبح امروز با معظم‌له داشتند شرح جامعي راجع به كارها و خدماتي كه مخصوصاً در سال اخير انجام شده، بيان كردند. سپس حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي فرمودند: شما مرد موفقي هستيد و بحمدالله خدمات شايسته‌اي كرده‌ايد ولي مي‌دانيم حجم مشكلات زياد است و به يقين يك شبه حل نمي‌شود. سپس معظم‌له افزودند: مردم در نامه‌ها و ملاقات‌هاي خود با ما نگراني‌هايي دارند كه من ميل دارم 10 مورد آن را براي جنابعالي منعكس كنم تا ان‌شاءالله روي آن تأكيد بيشتري داشته باشيد. نخست در مورد واحدهاي توليدي است كه متأسفانه هنوز بسياري از آنها راه نيفتاده و مي‌دانيم بدون تكيه بر توليد داخلي اقتصاد مقاومتي صورت نمي‌گيرد و اصولاً كل مسائل اقتصادي زير سؤال مي‌رود.
ديگر اينكه بايد بازرسي‌ها جامع‌تر و گسترده‌تر باشد تا تخلفاتي مانند آنچه در بيمه صورت گرفت كه همه را متحير ساخت صورت نگيرد و افرادي دهها ميليون تومان در ماه حقوق بگيرند در حالي كه بيمه بدهي خود را به پزشكان و بيمارستان‌ها نپرداخته باشد. سپس ايشان اشاره به واردات بي‌رويه كردند كه توليدكنندگان از آن ناراحتند و معتقدند تا جلوي اين كار گرفته نشود توليد داخلي جان نخواهد گرفت. معظم‌له اشاره به تعداد زياد بيكاران مخصوصاً جوانان بيكار كردند كه مردم از آن نگرانند چراكه بيكاري سرچشمه انواع ناهنجاري‌هاي اجتماعي است. لازم است توصيه كنيد مسئولان تلاش بيشتري در اين زمينه انجام دهند.
سپس فرمودند: از طرف ديگر مردم شاكي هستند كه متأسفانه جناح‌ها همچنان جناحي فكر مي‌كنند و ‌اي بسا منافع جناح خود را بر منافع كشور و مردم مقدم مي‌دارند، سزاوار است جنابعالي توصيه مؤكدي به همه آنها كنيد كه تنها به منافع مردم و نظام بينديشند. ديگر اينكه مي‌دانيم امريكايي‌ها بخش مهمي از تعهدات خود را عمل نكرده‌اند بايد مرتباً از آنها مطالبه كرد كه اگر طلبكاري نكنيم بدهكار خواهيم شد. ديگر اينكه عده‌اي از مردم از پاره‌اي از ماليات‌هايي كه عادلانه نيست مانند بخش‌هايي از ماليات بر ارزش افزوده شكايت دارند. لازم است به مسئولان مالياتي تأكيد شود كه ماليات را عادلانه محاسبه كنند تا مردم نسبت به نظام جمهوري اسلامي خوشبين باشند.
يارانه‌ها موضوع ديگري بود كه معظم‌له به آن اشاره كردند و فرمودند: مي‌دانيد اين سنگ بزرگي است كه در چاه افكنده شده، بايد عقلاً دست به دست هم دهند و آن را از چاه بيرون كشند و يارانه‌ها مخصوص گروه آسيب‌پذير و نيازمند جامعه گردد و در شرايط فعلي متأسفانه مبالغ سنگيني هزينه افرادي مي‌شود كه به آن نيازي ندارد و كارهاي توليدي گرفتار مشكل مي‌گردد. معظم‌له افزودند: در مقابل زياده‌خواهي‌هاي امريكا بايد محكم ايستاد، اگر محكم نايستيم يك روز نوبت وسايل دفاعي ما مي‌شود و خواهان تعطيلي آن هستند، روز ديگر مسئله حقوق بشر را بهانه مي‌كنند و سرانجام به رسميت شناختن اسرائيل را پيشنهاد خواهند كرد. آنها دائماً به دنبال بهانه‌اي هستند و همه بهانه‌ها براي اين است كه ايران تبديل به قدرتي در منطقه و در جهان شده است.
دهمين نكته‌اي را كه معظم‌له به آن اشاره كردند و تأكيد زيادي درباره آن داشتند مسائل فرهنگي و مفاسد سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي بود و افزودند: آنها از يكسو به تمام مقدسات ما توهين مي‌كنند و زشت‌ترين سخنان را درباره خدا و پيامبر و ائمه هدي عليهم‌السلام و مسئولان نظام منتشر مي‌سازند و از يكسو اراذل و اوباش را تشويق به كارهاي خلاف خود مي‌كنند و سرانجام با برنامه‌هاي بسيار مستهجن نه تنها در امر حجاب بلكه در همه چيز براي از هم پاشيدن خانواده‌ها و تضعيف روحيه دشمن‌ستيزي جوانان تلاش دارند. معظم‌له مدارك مستندي كه به وسيله بعضي از مسئولان دلسوز تهيه شده بود به ايشان سپردند تا دستور دهند مورد بررسي اكيد واقع شود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن