تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812796487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگشتان روی ماشه جرئت حمله را از دشمن گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انگشتان روی ماشه جرئت حمله را از دشمن گرفته است
رزمايش موشكي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با غرش موشك‌هاي نازعات و فجر 5 از روز گذشته در منطقه عمومی كاشان و اصفهان آغاز شد.


اين رزمايش كه حيدر كرار نام دارد، سري بيست و هشتم از مجموعه رزمايش‌هاي بيت‌المقدس است كه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر و به مدت دو روز برگزار مي‌شود و قرار است در آن اقتدار و توانمندي‌هاي يگان‌هاي نيروي زميني ارتش به نمايش دربيايد. اين رزمايش در حالي برگزار مي‌شود كه به گفته فرمانده نيروي زميني ارتش، سلاح‌ها و تجهيزاتي كه در آن استفاده مي‌شود، سلاح‌هاي جنگي و واقعي هستند كه به دست توانمند مهندسان صنعت دفاعي و نيروي زميني ارتش ارتقا يافته‌اند.
 
شليك 6 فروند موشك و راكت نازعات و فجر 5 در رزمايش نيروي زميني ارتش
اما در نخستين روز از اين رزمايش، نيروي زميني ارتش دو فروند موشك نازعات و چهار فروند راكت فجر5 شليك كرد. گفتني است موشك نازعات در دو نوع نازعات N6 و نازعاتN10 در اين رزمايش حضور دارد كه نازعاتN6 با بردي حدود 100كيلومتر مي‌تواند سرجنگي 130كيلوگرمي را حمل كند. اين موشك كه نوع ارتقا‌يافته آن با نام نازعات N10 شناخته مي‌شود، پس از ارتقا در مدل جديد به برد 130 كيلومتر رسيده و سرجنگي 230 كيلوگرمي حمل مي‌كند. اين راكت‌ها با استفاده از لانچرهاي متحركي كه دارند، از قابليت استقرار و شليك سريع برخوردارند و اين خود مي‌تواند وجه تمايز اين راكت‌ها نسبت به نمونه‌هاي مشابه باشند. پس از شليك اين موشك‌ها، توپخانه دوربرد نيروي زميني نيز اقدام به آتش سنگين روي اهداف از پيش‌تعيين شده كرد؛ جايي كه براي اولين بار آتش توپخانه نزاجا در بردي معادل 40 كيلومتر تست شد. در اين شليك‌ها، از گلوله‌هاي جديد با خرج موشك استفاده شده كه مي‌تواند عمق دشمن را در ميدان نبرد زير آتش سنگين بگيرد. همچنين در جريان اين مرحله از رزمايش، نيروهاي تكاور تيپ ويژه 65 هوابرد (نوهد) اقدام به انجام عمليات رهايي گروگان كردند و براي اولين بار نيز شليك تك‌تيراندازان نوهد از بالگرد صورت گرفت.

  خود را براي نبرد با «شيطان بزرگ» آماده مي‌‌كنيم
در همين ارتباط، امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه اولين روز از رزمايش اين نيرو كه در منطقه عمومي كاشان و اصفهان در حال برگزاري است، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تأكيد بر آمادگي كامل نيروهاي مسلح به خصوص نزاجا براي مقابله با هرگونه تهديد احتمالي، گفت: نيروي زميني ارتش براي انجام مأموريت، محدود به مرزها نمي‌ماند و ما طي هفته‌هاي اخير شاهد بوديم كه نيروهاي ارتش در كنار نيروي قدس سپاه مأموريت مستشاري خود را در سوريه به خوبي انجام دادند. فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: در اين رزمايش انواع تاكتيك‌هاي جنگ نامتقارن تمرين شده و رزمندگان نزاجا نشان خواهند داد نه تنها در ايران بلكه هركجا كه لازم باشد و فرمانده معظم كل قوا دستور دهند، در همه دنيا قادر به انجام مأموريت هستند. وي با بيان اينكه دشمن عزم خود را براي صدمه به نظام جمهوري اسلامي جزم كرده است، گفت: گزينه‌هاي نظامي آنها سال‌هاست كه روي ميز است اما اگر امريكا جرئت حمله به ايران را ندارد به دليل آمادگي نيروهاي مسلح، بسيجيان، سربازان و انگشتان روي ماشه است. وي خاطرنشان كرد‌: در سال 2001 امريكا قصد حمله به ايران را داشت اما آمادگي نيروهاي مسلح آنها را پشيمان كرد. فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: بعد از اين اتفاق امريكايي‌ها تغيير روش دادند و گروهك‌هاي تروريستي را به راه انداختند كه كشورهاي مرتجعي نظير عربستان و قطر هم به آنها كمك مي‌كنند. پوردستان با بيان اينكه ما منتظر فرمان رهبر انقلاب براي آزادي قدس هستيم، گفت: داعش و النصره دشمن‌هاي كوچكي هستند. ما دشمن اصلي را امريكا و اسرائيل مي‌دانيم و خود را براي مقابله با شيطان بزرگ آماده مي‌كنيم.

  مدافعان حرم براي امنيت و اقتدار امت اسلامي تلاش مي‌كنند
همچنين امير سيدكمال پيمبري سخنگوي رزمايش بيت‌المقدس 28 نيز در جمع خبرنگاران و در خصوص اهداف اين رزمايش گفت: توانمندي دفاعي در اين رزمايش مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد و اميدواريم بتوانيم حداكثر بهره را از اين رزمايش ببريم و اين تخصص را به نسل آينده منتقل كنيم. وي در ادامه نخستين هدف رزمايش بيت‌المقدس 28 را ارائه توانمندي نيروي زميني ارتش در دفاع از كشور و ملت عنوان كرد و افزود: هدف دوم ما اين است كه بتوانيم تجاربي كه از هشت سال دفاع مقدس كسب كرده ايم به افسران جوان كه در دوره عالي هستند و از مديران مياني در آينده خواهند بود، منتقل كنيم. سخنگوي رزمايش بيت‌المقدس 28 تصريح كرد: هدف سوم اين رزمايش اين است كه طرح‌هاي عملياتي خود را مورد ارزيابي قرار دهيم. پيمبري در پاسخ به سؤالي در خصوص حوادث سوريه و حضور مستشاري ايران در آنجا اظهار داشت: مدافعان حرم در جهت امنيت و اقتدار امت اسلامي تلاش مي‌كنند، دشمنان وحدت امت اسلامي بدانند راه به جايي نخواهند برد. وي با تأكيد بر اينكه در آينده‌اي نزديك دشمنان پيروزي ما را لمس خواهند كرد، خاطرنشان كرد: رزمندگان اسلام پرچم اسلام ناب را برافراشته خواهند كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن