تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802979768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرباز فراري‌ها همچنان فراري از خدمت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرباز فراري‌ها همچنان فراري از خدمت
پرونده فوتباليست‌هاي سرباز فراري دوباره بازگشايي شده، البته اين بار دعوت كرش از دو بازيكن متخلف كه اجازه حضور در تيم ملي را ندارند، نيست كه خبرساز شده، بلكه اين بار جرم جديد يكي از اين فوتباليست‌ها است كه سبب شده نگاه‌ها به سمت اين بازيكنان دوباره برگردد.
نویسنده : سعيد احمديان 


شنيده مي‌شود يكي از فوتباليست‌هاي سرباز فراري، بعد از جعل مدرك براي دريافت كارت پايان خدمت، اين بار براي اينكه زودتر از موعد سربازي‌اش به پايان برسد، به جعل مدرك كسر خدمت روي آورده، هر چند دست اين بازيكن خيلي زود رو شده و ستاد كل نيروهاي مسلح جلوي تخلف تازه اين فوتباليست را گرفته است!

نه تنها تنبيه نشده‌اند، بلكه همچنان به دنبال دور زدن قانون هستند و اصرار بر جرم جديد، اين حكايت اين روزهاي فوتباليست‌هايي است كه با استفاده از جعل مدرك، كارت پايان خدمت گرفته بودند، فوتباليست‌هايي كه دو سال پيش پرونده آنها بازگشايي و كارت‌هاي پايان خدمتشان باطل شد، به پادگان‌ها اعزام شدند و لباس تيم‌هاي نظامي را پوشيدند و ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد كرد تا پايان زمان سربازي، اين بازيكنان اجازه حضور در تيم ملي را ندارند. پرونده‌اي هم به دليل جرم جعل براي آنها تشكيل و به قوه قضائيه فرستاده شد تا به جرم اين فوتباليست‌ها رسيدگي شود. هر چقدر ستاد كل نيروهاي مسلح همسو با انتظارات جامعه براي برخورد با اين بازيكنان، تمام توانش را به كار برد، اما آن‌سو در فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش، از رئيس گرفته تا وزير پشت فوتباليست‌هاي مجرم در آمدند، نه تنها مجازاتي براي اين بازيكنان در نظر گرفته نشد و فدراسيون به راحتي از كنار جرم‌شان گذشت، بلكه علي كفاشيان و محمود گودرزي حتي دست به قلم بردند و با گذاشتن پا فراتر از اختياراتشان به مقام‌هاي عالي‌رتبه نيروهاي مسلح نامه نوشتند تا مجازاتي را كه ستاد كل نيروهاي مسلح هم براي اين فوتباليست‌ها در نظر گرفته، هم منتفي كنند. تيرشان اما به سنگ خورد و هر بار كه براي چند بازيكن مجرم مي‌خواستند پادرمياني كنند با واكنش قاطع سردار كمالي و همكارانش در ستاد كل نيروهاي مسلح روبه‌رو مي‌شدند.

البته گودررزي و كفاشيان در حمايت از فوتباليست‌هاي سرباز فراري تنها نبودند، بلكه كارلوس كرش و رسانه‌هاي زرد هم هر از فرصتي براي تحت فشار گذاشتن ستاد كل نيروهاي مسلح استفاده مي‌كردند، تا جايي كه برخي رسانه‌ها با تحريف، بخشش اين فوتباليست‌ها را خواسته مردم عنوان مي‌كردند، هرچند ابا و ترس‌شان از گذاشتن نظرسنجي در برنامه‌شان براي اين موضوع نشان مي‌داد كه خودشان هم مي‌دانند كه افكار عمومي مخالف بخشش فوتباليست‌هاي سرباز فراري است كه با جعل كارت پايان خدمت گرفته‌اند، آن هم در شرايطي كه آن سو جواناني هم سن و سال اين فوتباليست‌ها، دو سال اوج جواني‌شان را در نقاط مرزي و سخت شرايط پشت سر گذاشته‌اند و حتي برخي جانشان را هم از دست داده‌اند. حمايت‌هاي فدراسيون اما همچنان ادامه دارد وحتي مهدي تاج هم كه اين روزها جاي علي كفاشيان را گرفته است، با چشم بستن بر مجازات اين بازيكنان، تنها براي اينكه دل كارلوس كرش را به دست بياورد، در مصاحبه‌هايش مانند كفاشيان به عنوان حامي فوتباليست‌هاي سرباز فراري درآمده است تا نشان دهد او هم در اين پرونده همان راه سابق را مي‌رود، حتي اگر برخلاف نظر افكار عمومي باشد.  همين حمايت‌هاست كه باعث شده تا اين بازيكنان دست به تخلف‌هاي تازه‌اي بزنند، نمونه آن هم حسين ماهيني بود كه اواخر هفته گذشته خبر رسيد با جعل مدارك كسر خدمت خواسته است سربازي‌اش در باشگاه شمالي زودتر به پايان برسد و به تيم پرطرفدار پايتخت برگردد. البته اين بار ستاد كل نيروهاي مسلح به اصالت نداشتن برگه پي مي‌برد و تخلف تازه اين بازيكن رو مي‌شود و او بايد همچنان به خدمتش ادامه دهد.
    ***

سردار موسي كمالي، جانشين اداره سرمايه‌هاي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با «جوان» در واكنش به تخلف تازه پرونده كارت‌هاي جعلي پايان خدمت فوتباليست‌ها مي‌گويد: «متأسفانه مدارك اين بازيكن اصالت نداشت. چطور مي‌شود بازيكني كه در تهران بازي مي‌كرده، همزمان در بوشهر در پايگاه بسيج فعاليت كرده باشد و به اين خاطر به دنبال كسر خدمت باشد.» وي با اشاره به اينكه حاميان اين فوتباليست‌ها دست از جوسازي بردارند، ادامه داد: «هر كجاي دنيا بود بازيكني كه مرتكب چنين جرمي شده تا آخر عمر از فوتبال محروم مي‌شد اما فدراسيون فوتبال نه تنها اين بازيكنان را مجازات نكرد، بلكه تشويق‌شان هم كرده است. چطور كميته انضباطي در فوتبال به خاطر يك مصاحبه، يك نفر را محروم مي‌كند اما درباره چنين جرمي سكوت كرده است. متأسفانه اين بازيكنان با كارت جعلي چندين سال از كنار قراردادهاي ميلياردي به پول‌هاي كلاني رسيده‌اند. اين محل مشكل نيست؟ يا يك سؤال از سرمربي تيم ملي، چطور ايشان يك بازيكن را با كوچك‌ترين بي‌انضباطي راحت كنار مي‌گذارد اما حالا انتظار دارد كه ستاد كل چشم بر اين تخلف بزرگ ببندد. اين رفتار دوگانه جاي سؤال است.»

سردار كمالي با بيان اينكه متأسفانه رسانه‌هاي زرد هم به دنبال عوض كردن جاي شاكي و متهم هستند، گفت: «اين رسانه‌ها مي‌خواهند با حمايت‌هايشان از اين فوتباليست‌ها طوري وانمود كنند كه اتفاقي نيفتاده و جرم اين بازيكنان را لاپوشاني كنند. با وجود اين ستاد كل تحت تاثير اين فضاسازي‌ها قرار نخواهد گرفت و هيچ كمك و مساعدتي در اين زمينه شامل حال اين بازيكنان نمي‌شود و آنها تا پايان خدمت سربازي اجازه حضور در تيم ملي را ندارند. اميدواريم قوه قضائيه هم هرچه زودتر به پرونده جرم جعل اين فوتباليست‌ها رسيدگي كند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن