تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803176795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرواز ابدی عقاب به سوی آسمان/ نخستین قهرمانی میلان و آخرین قهرمانی یووه در لیگ قهرمانان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پرواز ابدی عقاب به سوی آسمان/ نخستین قهرمانی میلان و آخرین قهرمانی یووه در لیگ قهرمانان
تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲ خرداد ( ۲۲ می) اختصاص دارد.
به گزارش  حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم. 


*درگذشت ناصر حجازی


۲  خرداد ۱۳۹۰ ناصر حجازی اسطوره فوتبال کشورمان درگذشت.


تیم فوتبال نادر در دسته دوم باشگاه‌های تهران اولین باشگاه حجازی بود و از همان تیم به تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان رسید. در سال ۱۳۴۸ به استقلال پیوست و در همان سال اول، قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و جام تخت جمشید را با این تیم به دست‌آورد. وی تا پایان دوران بازیکنی خود به‌جز ۵سال از۹دیماه ۱۳۵۴تا۱۷دیماه ۱۳۵۹ که در سالروزمرگ تختی در بازی دوستانه به واسطه بازی در شهباز ونزدیکی با پرسپولیسیها به عنوان یار کمکی در خط حمله پرسپولیس بازی کرد و با زدن یک گل در برد ۶-۳ اونا نقش داشت برای تیم شهبازبازی کرد و مدت کوتاهی پس از جام جهانی ۱۹۷۸که با تیم منچستر یونایتد تمرین می‌کرد  در بقیه این مدت توپچی استقلال تهران بود و با این تیم چندین دوره قهرمانی در لیگ کشور، جام باشگاه‌های تهران، جام حذفی ایران و جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفت. 


حجازی در پایان دوران بازیکنی خود به بنگلادش رفته و پس از مدت کوتاهی دروازه‌بانی در تیم محمدان، سرمربی این تیم شد و در سال ۱۳۶۹ بازی خداحافظی خود را در همین تیم انجام داد.
ناصر حجازی در دهه ۱۳۵۰ دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران بود و با این تیم دو بار قهرمان جام ملت‌های آسیا (۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) و یک بار قهرمانبازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران شد و در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین هم شرکت کرد و سهمیه حضور درالمپیک ۱۹۷۶ مونترآل و مقام سومی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ را هم به‌دست‌آورد.


حجازی مربیگری را از محمدان بنگلادش آغاز کرد .او در دوران سرمربیگری موفق شد استقلال را به مقام نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا و قهرمانی در لیگ آزادگان برساند. در تیم‌های سپاهان اصفهان،ذوب آهن اصفهان، استقلال رشت، ماشین‌سازی تبریز، استقلال اهواز، ابومسلم خراسان، نساجی قائمشهر نیز به مربیگری پرداخت که موفقیت چندانی نصیب وی نشد.


ناصر حجازی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ در حین تماشای دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل پاس همدان در روز آخر لیگ برتر به‌دلیل وخامت حالش به کما رفت و در حالی که از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد، در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۰، ساعت ۱۰:۵۵ صبح، در بیمارستان درگذشت.



پرواز ابدی عقاب به سوی آسمان/ نخستین قهرمانی میلان و آخرین قهرمانی یووه در لیگ قهرمانان



*آخرین قهرمانی یوونتوس در اروپا


۲۲ می ۱۹۹۶ یوونتوس با پیروزی برابر آژاکس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.
این مسابقه فینال در حضور ۶۷ هزار تماشاگر ورزشگاه المپیکوی رم برگزار شد و ابتدا یووه توسط راوانلی دقیقه ۱۲ به گل رسید. سپس دقیقه ۴۱ یاری لیتمانن دروازه پروتزی را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند . در ادامه مسابقه شاگردان مارچلو لیپی فرصت های بیشتری برای به گل رسیدن داشتند اما نتوانستند دروازه ادوین فان درسار را باز کنند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.


در ضربات پنالتی پروتزی درخشش بیشتری نسبت به فان درسار داشت و اولین پنالتی مسابقه را از ادگار داویدز که آن زمان در آژاکس بازی میکرد را گرفت. اما یوونتوسی ها هر چهار پنالتی خود را گل کردند و در نهایت یووه با نتیجه چهار بر دو در ضربات پنالتی پیروز شد.


این دومین و آخرین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا بود. پس از این قهرمانی ، آنها چهار بار دیگر به فینال این مسابقات راه یافتند که در هر چهار فینال برابر رئال ، دورتموند ، میلان و بارسلونا شکست خوردند.




*نخستین قهرمانی میلان در اروپا


۲۲ می ۱۹۶۳، میلان با پیروزی برابر بنفیکا اولین جام از هفت جام اروپایی خود را به دست آورد.
میلان در فینال جام باشگاههای اروپا در ویمبلی لندن با نتیجه دو بر یک بنفیکا را مغلوب کرد و به اولین تیم ایتالیایی تبدیل شد که قهرمان این مسابقات می شود.


ابتدا اوزه بیو گل اول را برای بنفیکا زد اما سپس آلتافینی دو گل برای روسونری زد تا میلان با پیروزی دو بر یک برای نخستین بار قهرمان اروپا شود.


تیم بنفیکا در دو دوره قبلی این مسابقات قهرمان شده بود اما با شکست برابر میلان ناکامی های آنها در مسابقات اروپایی آغاز شد و پنج بار دیگر به فینال رسیدند که در هر پنج فینال شکست خوردند. در حالیکه میلان شش بار دیگر قهرمان این مسابقات شد و اکنون با هفت قهرمانی پس از رئال پرافتخارترین تیم این مسابقات است.


 *تولد ستاره بایرن مونیخ


۲۲ می ۱۹۸۷، آرتورو ویدال ستاره شیلیایی بایرن مونیخ متولد شد.


ویدال فوتبال حرفه ای خود را از سال ۲۰۰۵ از تیم کولو کولوی شیلی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ به بایرن لورکوزن آلمان پیوست. او چهار سال در این تیم بازی کرد و با بازهای خوبش مورد توجه تیمهای بزرگ از جمله بایرن مونیخ و یوونتوس قرار گرفت و در سال ۲۰۱۱ یووه در رقابت با بایرن موفق شد او را به خدمت بگیرد. آرتورو چهار سال موفق را در تورین گذراند و در هر چهار سال حضورش در این تیم ، موفق به فتح اسکودتو شد. او با جنگندگی اش در میانه میدان به سرعت در بین هواداران یوونتوس محبوب شد و به یکی از بهترین هافبک های دنیا تبدیل شد. او در سال ۲۰۱۵ یووه را ترک کرد و بالاخره به بایرن مونیخ رفت.


ویدال تاکنون ۷۴ بازی ملی برای شیلی انجام داده و ۱۵ گل به ثمر رسانده است.


انتهای یام/






۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن