محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845286832
بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مهدویت - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
واضح آرشیو وب فارسی:بسیج پرس: بسیج پرس - گوشه ای از بیانات رهبر انقلاب، خرداد ماه سال 1390 در دیدار اساتید تخصصی مهدویت: اگر مهدویت نباشد، معنایش این است که همه ی تلاش انبیاء، همه ی این دعوتها، این بعثتها، این زحمات طاقت فرسا، اینها همه اش بی فایده باشد، بی اثر بماند.به گزارش بسیج پرس ؛ رهبرانقلاب در خرداد ماه سال 1390 در دیدار اساتید تخصصی مهدویت و فارغ التحصیلان این رشته فرمودند: اما مسئله ی مهدویت که این روزها به مناسبت نزدیکی نیمه ی شعبان و عید بزرگ اسلامی - بلکه بشری - با طرح این مسئله تناسب دارد، همین قدر باید عرض کنیم که مسئله ی مهدویت در شمار چند مسئله ی اصلی در چرخه و حلقه ی معارف عالیه ی دینی است؛ مثل مسئله ی نبوت مثلاً، اهمیت مسئله ی مهدویت را در این حد باید دانست. چرا؟ چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن هست، همان چیزی است که همه ی انبیاء، همه ی بعثتها برای خاطر آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته ی بر اساس عدالت و با استفاده ی از همه ی ظرفیتهائی است که خدای متعال در انسان به وجود آورده و قرار داده؛ یک چنین دورانی است دیگر، دوران ظهور حضرت مهدی (سلام اللَّه علیه و عجّل اللَّه تعالی فرجه). دوران جامعه ی توحیدی است، دوران حاکمیت توحید است، دوران حاکمیت حقیقی معنویت و دین بر سراسر زندگی انسانهاست و دوران استقرار عدل به معنای کامل و جامع این کلمه است. خب، انبیاء برای این آمدند. ما مکرر عرض کردیم که همه ی حرکتی که بشریت در سایه ی تعالیم انبیاء، در طول این قرون متمادیه انجام دادند، حرکت به سمت جاده ی اسفالته ی عریضی است که در دوران حضرت مهدی (عجّل اللَّه تعالی فرجه الشّریف) به سمت اهداف والا کشیده شده است که بشر در آن جاده حرکت خواهد کرد. مثل اینکه یک جماعتی از انسانها در کوه و کمر و راه های دشوار و باتلاق زارها و خارستانها با راهنمائیهای کسانی همین طور حرکت دارند میکنند تا خودشان را به آن جاده ی اصلی برسانند. وقتی به جاده ی اصلی رسیدند، راه باز است؛ صراط مستقیم روشن است؛ حرکت در آن آسان است؛ راحت در آن راه حرکت میکنند. وقتی به جاده اصلی رسیدند، اینجور نیست که حرکت متوقف بشود؛ نه، تازه حرکت به سمت اهداف والای الهی شروع میشود؛ چون ظرفیت بشر یک ظرفیت تمام نشدنی است. در طول این قرون متمادی، بشر از کج راهه ها، بیراهه ها، راه های دشوار، سخت، با برخورد با موانع گوناگون، با بدن رنجور و پای مجروح شده و زخم آلود، در بین این راه ها حرکت کرده است تا خودش را به این جاده ی اصلی برساند. این جاده ی اصلی همان جاده ی زمان ظهور است؛ همان دنیای زمان ظهور است که اصلاً حرکت بشریت به یک معنا از آنجا شروع میشود. اگر مهدویت نباشد، معنایش این است که همه ی تلاش انبیاء، همه ی این دعوتها، این بعثتها، این زحمات طاقت فرسا، اینها همه اش بی فایده باشد، بیاثر بماند. بنابراین، مسئله ی مهدویت یک مسئله ی اصلی است؛ جزو اصلیترین معارف الهی است. لذاست که در همه ی ادیان الهی هم تقریباً - حالا تا آنجائی که ما اطلاع داریم - یک چیزی که لبّ و معنای حقیقی آن همان مهدویت است، وجود دارد، منتها به شکلهای تحریف شده، به شکلهای مبهم، بدون اینکه درست روشن باشد که چه میخواهند بگویند. مسئله ی مهدویت در اسلام هم جزو مسلّمات است؛ یعنی مخصوص شیعه نیست. همه ی مذاهب اسلامی غایت جهان را که اقامه ی حکومت حق و عدل به وسیله ی مهدی (علیه الصّلاة و السّلام و عجّل اللَّه فرجه) است، قبول دارند. روایات معتبر از طرق مختلف، در مذاهب گوناگون، از پیغمبر اکرم و از بزرگان نقل شده است. بنابراین، هیچ تردیدی در آن نیست. منتها امتیاز شیعه در این است که مسئله ی مهدویت در آن یک مسئله ی مبهم نیست؛ یک مسئله ی پیچیده ای که برای بشر قابل فهم نباشد، نیست؛ یک مسئله ی روشن است، مصداق واضحی دارد که این مصداق را میشناسیم، خصوصیاتی از او را میدانیم، پدران او را میشناسیم، خانواده ی او را میشناسیم، ولادت او را میشناسیم، جزئیات آن را خبر داریم. در این معرفی هم باز روایات شیعه، تنهائی در صحنه نیستند؛ حتّی روایاتی از غیر طریق شیعه هم وجود دارد که همین معرفی را برای ما روشن میکند و باید کسانی که مال مذاهب دیگر هستند، توجه کنند و دقت کنند تا این حقیقت روشن را دربیابند. بنابراین اهمیت مسئله یک چنین سطحی دارد و ما بیشتر از دیگران اولی هستیم به اینکه به این مسئله بپردازیم؛ کارهای علمی و دقیق و متقن روی این مسئله انجام بگیرد. مسئله ی انتظار هم که جزء لاینفک مسئله ی مهدویت است، از آن کلیدواژه های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است؛ انتظار؛ انتظار یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است. انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلی مسئله ی مهمی است. اینجور نیست که بگویند کسی متولد خواهد شد، کسی به وجود خواهد آمد؛ نه، کسی است که هست، وجود دارد، حضور دارد، در بین مردم است. در روایت دارد که مردم او را میبینند، همچنانی که او مردم را میبیند، منتها نمیشناسند. در بعضی از روایات تشبیه شده است به حضرت یوسف که برادران او را میدیدند، بین آنها بود، در کنار آنها بود، روی فرش آنها راه میرفت، ولی نمیشناختند. یک چنین حقیقت بارز، واضح و برانگیزاننده ای؛ این کمک میکند به معنای انتظار. این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامی به طریق اولی نیاز دارد. این انتظار، تکلیف بر دوش انسان میگذارد. وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آینده ای هست؛ همچنانی که در آیات قرآن هست: «و لقد کتبنا فی الزّبور من بعد الذّکر انّ الارض یرثها عبادی الصّالحون. انّ فی هذا لبلاغا لقوم عابدین» (۱) - مردمانی که اهل عبودیت خدا هستند، میفهمند - باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند. انتظار لازمه اش آماده سازی خود هست. بدانیم که یک حادثه ی بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمیشود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد، هیچ وقت هم نمیشود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکی اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود. انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است. این لازمه ی انتظار است. وقتی بناست در آن دوران منتظَر عدل باشد، حق باشد، توحید باشد، اخلاص باشد، عبودیت خدا باشد - یک چنین دورانی قرار است باشد - ما که منتظر هستیم، باید خودمان را به این امور نزدیک کنیم، خودمان را با عدل آشنا کنیم، آماده ی عدل کنیم، آماده ی پذیرش حق کنیم. انتظار یک چنین حالتی را به وجود میآورد. یکی از خصوصیاتی که در حقیقتِ انتظار گنجانده شده است، این است که انسان به وضع موجود،به اندازه ی پیشرفتی که امروز دارد، قانع نباشد؛ بخواهد روزبه روز این پیشرفت را، این تحقق حقایق و خصال معنوی و الهی را در خود، در جامعه بیشتر کند. اینها لوازم انتظار است. خب، بحمداللَّه امروز کسانی دارند در مسئله ی انتظار کارِ عالمانه میکنند؛ آن طوری که در گزارشهای جناب آقای قرائتی بود و قبلاً هم این گزارش را خوانده بودم، حالا هم که ایشان اشاره کردند و گفتند. از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئله ی انتظار و مسئله ی دوران ظهور نباید غفلت کرد. و از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد. از جمله ی چیزهائی که میتواند یک خطر بزرگ باشد، کارهای عامیانه و جاهلانه و دور از معرفت و غیر متکی به سند و مدرک در مسئله ی مربوط به امام زمان (عجّل اللَّه تعالی فرجه الشّریف) است، که همین زمینه را برای مدعیان دروغین فراهم میکند. کارهای غیرعالمانه، غیرمستند، غیر متکی به منابع و مدارک معتبر، صرف تخیلات و توهمات؛ اینجور کاری مردم را از حالت انتظار حقیقی دور میکند، زمینه را برای مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند؛ از این بایستی بشدت پرهیز کرد. در طول تاریخ مدعیانی بودند؛ بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همه ی اینها غلط است. بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد. آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. همیشه عده ای این شعرهای شاه نعمت اللَّه ولی را - در طول سالهای متمادی و در موارد زیادی - بر آدمهای مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور میبینم، این فلان کس است؛ یک شخصی را گفته اند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! اینها غلط است، اینها کارهای منحرف کننده است، کارهای غلطانداز است. وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیله ی گمراهی اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد. کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت تا راه ان شاءاللَّه برای مردم باز شود؛ هرچه دلها با مقوله ی مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن بزرگوار برای ما، ما مردمی که در دوران غیبت هستیم، محسوستر شود و بیشتر حس کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این برای دنیای ما و برای پیشرفت ما به سمت آن اهداف بهتر خواهد بود. این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از اینها اسانید خوبی هم دارد، اینها بسیار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم اینها شد. راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، ان شاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلام دهندگان و پیامِ پیام دهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است. امیدواریم ان شاءاللَّه خداوند متعال ظهور آن حضرت را هرچه نزدیکتر کند، ما را جزو یاران آن بزرگوار، هم در غیبتش، هم در حضورش قرار بدهد و ان شاءاللَّه ما را جزو مجاهدانِ در کنار آن بزرگوار و شهیدشدگان در رکاب آن بزرگوار قرار بدهد. والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته 1394/04/18
یکشنبه ، ۲خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بسیج پرس]
[مشاهده در: www.basijpress.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری چهارم خرداد گشایش می یابد - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
بسیج پرس - مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه شنبه چهارم خرداد 1395 با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود به گزارش بسیج پرس مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه شنبه چهارم خرداد سال جاری با پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقاحتمال بمبگذاری هواپیمای مصری در اریتره - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
بسیج پرس - آنتونیو بوردونی کارشناس ایتالیایی گفت با توجه به حجم تهدیداتی که مصر با آن رو به روست سناریوی تروریستی بودن حادثۀ سقوط هواپیمای مصری محتمل تر است به گزارش بسیج پرس بوردونی در گفتگو با روزنامۀ ایتالیایی "لاستامپا" با اشاره به اینکه در هنگام سقوط هواپیطلاب، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند
طلاب مدیران و مدرسان حوزه های علمیه استان تهران صبح امروز شنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند مشروح خبر و تصاویر تکمیلی متعاقباً منتشر خواهد شد مشاهده متن کامل خبر طلاب مدیران و مدرسان حوزه های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدبیانات رهبر معظم انقلاب درباره «مبعث»
بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مبعث پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری گزیدهای از بیانات ایشان درباره مبعث پیامبر اکرم ص و همچنین پاسخ رهبر انقلاب به سوالاتی درباره احکام اعیاد مذهبی را منتشر کرد خبرگزاری ایسنا گزیده بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره عید مبعث سواسخنان منتشر نشده از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب مسئولان
سخنان منتشر نشده از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب مسئولان آسیبهای اجتماعی مانند آسیبهای طبیعیاند مانند زلزله که میتواند بنای خانهها را تخریب کند این آسیبها بنیان خانواده و اجتماع را برهم میریزد هفته نامه خبری-تبیینی خط حزب الله متعلق به موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلواکنش تند دایی به تقلید صدایش/ برخی در ورزش به جای تدبیر «تبخیر امید» کردند - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
بسیج پرس - سرمربی سابق پرسپولیس گفت آقایان بدانند ما و مردم فرق شوخی و تمسخر و طنز و لودگی را می دانیم متاسفم که درجشن پرسپولیس اسطوره های تکرار ناپذیری مثل آقای پروین مورد بی احترامی قرار می گیرند به گزارش بسیج پرس علی دایی درباره اجرای مراسم تمسخر و تقلید صدا در جشن باشگاهساعت هوشمندی با قابلیت تشخیص حرکات بدن - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
بسیج پرس - نسل جدیدی از ساعتهای مچی هوشمند ساخته شده که ضربان قلب را کنترل کرده و حتی اطلاعات مربوط به دویدن را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد به گزارش بسیج پرس در سالهای اخیر شرکتهای زیادی وارد حوزه طراحی و ساخت ساعتهای مچی هوشمند و دستبندهای ورزشی شده اند این دسته از فناوریاختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور مسئولین فرهنگی کشور و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی ره برگزار شد متن خبر نداردچهارشنبه ۲۹اردیبهشت۱۳۹۵چه کسانی مصداق انعم الله هستند؟ - خبرگزاری سپاه تهران بزرگ
بسیج پرس - نویسنده تفسیر امام رضا ع در ادامه تفسیر سوره مبارکه حمد به بررسی صراط مستقیم و مصادیق آن همچنین گروه هایی که مصداق انعم الله هستند پرداخت به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا آیت الله محمدجواد مروجی طبسی استاد تفسیر حوزه دیشب ۲۶ اردیبهشت ماه در جلسه تفسیر در حرمگزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «انتظار فرج»: فقط نشستن و اشک ریختن فایده ندارد
گزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انتظار فرج فقط نشستن و اشک ریختن فایده ندارد سیاست > رهبری - پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI IR به مناسبت فرارسیدن نیمهی شعبان سالروز ولادت حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنه-
گوناگون
پربازدیدترینها