واضح آرشیو وب فارسی:قدس آنلاین: امین زندگانی گفت: همیشه سعی کردم در هر مدیومی که حضور پیدا می کنم موفق باشم و موضع گیری همکارانم در این حرفه دغدغه من نیست، نظراتشان و پیشنهاداتی که می کنند برایم مهم است اما واقعاً دغدغه ام نیست.به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، امین زندگانی بازیگر فیلم سینمایی «24 سپتامبر» درباره نحوه حضورش در این اثر سینمایی که مرتبط با داستان زندگی یکی از شهدای فاجعه منا است، گفت: فیلمنامه این فیلم هم مانند کارهای دیگر پیش از شروع به من پیشنهاد شد، فیلمنامه را خواندم محتوای فیلمنامه بسیار غم انگیز بود اما آن زمان احساس کردم فیلمنامه کیفیت لازم را برای اینکه به تصویر کشیده شود ندارد. اما خدا را شکر گروه نویسنده به این نتیجه رسیدند و دوباره آن را بازنویسی کردند. بعد از بازنویسی فیلمنامه دوباره برای من ارسال شد که بعد از خواندن تصمیم گرفتم در این اثر سینمایی حضور پیدا کنم. به نظر می رسید پرداخت فیلمنامه به درستی صورت گرفته است. وی در ادامه افزود: به نظرم این فیلمنامه و نحوه قصه پردازی آن این کشش را در مخاطب ایجاد می کند که آن را دنبال کند. البته یکی از ویژگی های داستان پرداختن ساده به یک فاجعه ای است که در منا شاهد آن بودیم و امیدوارم دیگر تکرار نشود. داستان این فیلم با داشتان های روزمره ای که با سایر فیلم ها در سینما می بینیم متفاوت است داستان هایی که همواره طبقه خاصی از جامعه را نشان می دهند. خیلی دغدغه جامعه و مردم نیست، اما اینجا با یک داستان تر و تمیز مواجه هستیم اما ممکن است طیفی برایشان این قصه جذاب نباشد. در حال حاضر این اثر سینمایی بیشتر به سمت داستانی رفته است اما پیش از این قرار بود شاهد یک اثر مستند داستانی باشیم. او همچنین در ارتباط به پرداخت این شخصیت، گفت: باید ببینیم به سبب توانایی های بازیگری و ابزارهای لازم تا چه اندازه می توانم به این نقش نزدیک شوم و آن را پرداخت کنم. اما وقتی فیلمنامه را مطالع کردم متوجه شدم که اصلاً چنین امکانی وجود ندارد. این شخصیت، شخصیتی نیست که بخواهیم با تکنیک های بازیگری به سمت آن برویم. اما تمام تلاشمان این است که به نوعی آن را برای مخاطب باورپذیر کنیم. بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان» ، با اشاره به بازی های خوب بازیگران این فیلم گفت: آفرین عبیسی در این اثر سینمایی بسیار خوب ایفای نقش کرده است، بهمن زرین پور نیز حضورش در 24 سپتامبر تأثیرگذار بوده است. مریم امیرجلالی و گلاره عباسی نیز بازی های خوبی از خود ارائه دادند و دلسوزی و همراه بودن تیم سازنده باعث شده که کیفیت این اثر مطلوب واقع شود. زمانی که به تعداد نفراتی که جان خودشان را در فاجعه منا از دست داده اند فکر می کنیم می توانیم به عمق آن پی ببریم. خانواده های زیادی به سبب این فاجعه ساختار خانوادگی اشان به هم ریخت. این ها نکاتی است که نمی توان از آن گذشت و برای من به عنوان بازیگر دلایلی برای حضور در این فیلم سینمایی بوده است. او همچنین گفت: قطعاً می توان گفت این اثر، اثری است که ایدئولوژی خاص خودش را دارد. همواره از دو طیفی که نگاه خاص خود را در سینما دارند پیشنهاد کار داشته ام اما ظاهراً نتوانستند آنچنان که باید به قلب مردم نفوذ کند و علتش هم این است که هر دو طیف دچار شعارزدگی شده اند. زمانی که «ملک سلیمان» را بازی کردم محکوم شدم به بازی در آثار سفارشی و همچنین زمانی که فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید » ، را بازی کردم از سمت طیف دیگری محکوم به حضور در چنین آثاری شدم. مطمئناً برای کسی که می خواهد مسیر کاری خودش را در حرفه بازیگری ادامه دهد، با برخوردهای سلیقه ای مواجه خواهد شد. به همین سبب دایره پیشنهاداتی که می شود خاص تر و کمتر خواهد شد. اما توقع من از خودم این است که بتوانم در این حرفه به عنوان بازیگر به حیات مستقل خودم ادامه دهم و با تفکر شخصی خودم کارهای پیشنهاد شده را انتخاب کنم. پیش از هر چیزی تأثیر به روی تماشاگر برایم مهم است. زندگانی در ادامه صحبت هایش درباره اینکه چقدر بین حضور در سینما، تئاتر و تلویزیون تفکیک قائل می شود، گفت: همیشه سعی کردم در هر مدیومی که حضور پیدا می کنم موفق باشم و موضع گیری همکارانم در این حرفه دغدغه من نیست، نظراتشان و پیشنهاداتی که می کنند برایم مهم است اما واقعاً دغدغه ام نیست. امیدوارم بتوانم این فرهنگ را جا بیندازم که یک هنرمند خودش یک جریان است. هنرمندی که تصمیم می گیرد جریان ساز باشد باید خودش را از زیر سایه هر جناح و تفکری که جهت دهنده است خارج کند. این بازیگر درباره فاصله زمانی کمی که یک فیلمنامه نوشته می شود به مرحله فیلمبرداری می رسد گفت: به نظرم ما باید یک استاندارد برای خودمان در نظر بگیریم. در هیچ جای دنیا یک هفته مانده به تولید فیلمنامه ای را که هنوز هم به پایان نرسیده به بازیگر نمی دهند. این مختص این اثر سینمایی نیست. این یک رویه مرسوم شده است و بیشتر متکی به شانس و اقبال مخاطبین هستیم. علت اینکه هیچ وقت نگفتم من تحقیقات گسترده ای برای حضور در فلان نقش داشته ام همین است برای اینکه واقعیت را مردم می دانند و به هیچ عنوان نباید این واقعیت را از آنها پنهان کرد. چرا که حتی به نظرم آنها از ما جلوتر حرکت کردند. این نقش هر نوع امکان استفاده از تکنیک های بازیگری را از شما می گیرد. وی در ادامه افزود: در نتیجه من باید تنها لحظات نقش را به درستی در بیاورم و از تمام تجربیاتی که در این مدت یاد گرفتم که یک کاراکتر را جذاب کنم باید استفاده کنم. در اینجا بیشتر درک موقعیت حائز اهمیت است تا نسبت به درک کاراکتر. برای شناخت این نقش یک دیدار با خانواده اشان داشتم و بیشتر مطالعه کردم. او همچنین گفت: می دانم که از بخش هایی از فیلمنامه دلگیر هستند اما خب باید این نکته را در نظر داشت که یک اثر سینمای باید دارای درام و کشش و جاذبه باشد تا بتواند مخاطب خود را پیدا کند. گرچه 24 سپتامبر یک برداشت آزاد از زندگی این قاری قرآن است. امین زندگانی در سال 1351 در خانواده ای هنرمند و آشنا با موسیقی در تهران متولد شد. زندگانی در سال 1370 با ورود به دانشگاه هنر و تحصیل در رشته تئاتر وارد عرصهٔ هنر شد و به ترتیب در نمایش های «همسرایی مختار» (محمود عزیزی)، «خروسک پریشان» (داوود کیانیان)، «بازی تابلوی آخر» (نصرالله قادری)، «به من دروغ بگو» (امین زندگانی)، «دو مرد و یک نیمکت» (بهاء صدر) و ... حضور پیدا کرد. زندگانی در سال 1374 جایزهٔ بهترین بازیگر مرد از جشنوارهٔ تئاتر فجر را دریافت کرد و در سال 1380 دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال های پخش شده (در طول 4 سال) از شبکه سوم سیما شد. در بین اثار سینمایی که او بازی کرده می توان به مشهورترین آن یعنی بازی در فیلم سینمایی «ملک سلیمان» اشاره کرد.
شنبه ، ۱خرداد۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: قدس آنلاین]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]