تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820019451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی خیال حسودان را راحت کرد؛ رئیس جمهور نمی شوم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هاشمی خیال حسودان را راحت کرد؛ رئیس جمهور نمی شوم


دکتر قاضی زاده هاشمی تصریح کرد اشتیاقی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماجرای حضور یا عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را موضوعی حاشیه ای خواند و از رسانه ها خواست از پرداختن به این موضوع بپرهیزند. وزیر بهداشت در حاشیه رونمایی از محصولات دارویی دولت یازدهم، در پاسخ به خبرنگاری که گفت برخی از رسانه ها شما را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال 96 معرفی می کنند، اظهار داشت: اینها همه اش حاشیه است. این روزها بسیاری از موضوعات حاشیه ای است و متاسفانه آنچه که در بسیاری از موارد در کشور فراموش شده متن اصلی است که همان مردم هستند. دکتر هاشمی افزود: اجازه بدهید به متن کارها بپردازیم و وظایفان در قبال مردم را انجام دهیم. من قبلا دراین باره نظر خود را اعلام کرده ام. در روزهای اخیر، برخی از رسانه ها بار دیگر موضوع نامزدی هاشمی در انتخابات سال آینده را مطرح کرده و تلاش می کنند به همین بهانه پرکاری و زحمات رسمی و غیررسمی وزیر بهداشت را بی ارزش قلمداد کرده و او را آماج حملات تخریبی خود قرار دهند. این رسانه ها که نمی توانند عملگرایی، شهامت، پرکاری، جدیت و موفقیت های فراجناحی این وزیر دولت یازدهم را پنهان سازند، ادعا می کنند که حتی رسیدگی او به روستائیان و پول نگرفتنش از افراد فقیر نیز نمی تواند از سر دلسوزی یا نیت خداپسندانه باشد و حتما نقشه های شومی در سر دارد.   . هاشمی دو سال پیش نیز خیال حسودان و کسانی را که از پرکاری و انجام وظیفه یک وزیر تعجب می کنند، راحت کرده بود: ... گفته می شود یکی از علت هایی که شما تا این حد در حوزه کاری تان فعال هستید و حضور موثری هم دارید؛ می خواهید در آینده رئیس جمهور کشور بشوید. چقدر این صحبت درباره شما صحت دارد؟

حرف که زیاد زده می شود. برای من همین وزارت هم زیاد است و خودم را لایق این کاری که انجام می دهم و هم نمی دانم. من پزشک هستم و تخصص ام نیز در زمینه چشم پزشکی است. این کارم را هم خیلی خوب بلد هستم. بنابراین فکر نکنم به درد کارهای دیگری بخورم.

شما خیلی در بین مردم محبوبید و یکی از مهمترین علت ها این است که وزیر بسیار فعال و کوشایی هستید. به طوری که تا به حال  فکر نکنم در این سمت کمتر وزیری به اندازه شما فعال بوده باشد. به همین علت است که می گویند این کارهای شما مقدمه ای برای حضور در سمت ریاست جمهوری است؟

معتقد هستم در کشور ما تنها روحانیون می تواند رئیس جمهور خوبی باشند.  منظورم افراد روحانی که ملبس به این لباس اند است. البته این عقیده شخصی است. خوشبختانه من یک پزشک هستم. بنابراین تصمیم من این است که در حوزه خودم فعالیت داشته باشم و در عین حال از جنس سیاست نیستم. اگر بودم بعد از گذشت یکی دو سال از انقلاب به دلیل وجود موقعیت های زیادی که بود و با بسیاری از دوستانم هم شروع کردیم مانند مهندس زنگنه، دکتر آخوندی، مهندس حجتی، دکتر جهانگیری و فیروزآبادی در سیاست می ماندم. اما من از این جنس نیستم و در مسیری وارد شدم که کشور برای آن زحمت کشید، مردم هزینه کردند، خودم هم تلاش کردم و در حال حاضر آنچه که هستم را با هیچ چیز عوض نمی کنم. این چهار سال هم که آمدم و وزارت را بر عهده گرفتم با اصرار مکرر آقای روحانی پذیرفتم. چندان علاقه ای به قدرت ندارم.


شما در بین نمایندگان مجلس هم محبوب بودید به طوری که تا به حال سابقه نداشته وزیر بهداشتی به اندازه شما مورد تایید صلاحیت نمایندگان قرار بگیرد. (بیش از 95 درصد موافق).

چقدر مهم است که آدم محبوب باشد؟ این همه آدم ها محبوب بودند و الان نیستند. چه فایده ای دارد واقعا؟ این مساله اعتباری است. به نظر من یک جای دیگر باید محبوب بود. اگر فکر می کنید فعالیتم زیاد است این تصور شماهاست؛ چون تصور من این است که چنین روزهایی در زندگی تکرار نمی شود. یک دوره چهار ساله ای من را مامور یک کاری کرده اند. هر ساعت آن هم به عقب برنمی گردد. من هم قرار نیست ادامه بدهم چون می خواهم به سر کار اصلی خودم و طبابت برگردم. دیگر تصمیم دارم همه زمانم را برای آنچه که دوست دارم بگذارم. حالا این چهار سالی که در اختیار من قرار داده شده را فرصتی می دانم که برای مردم کم نگذارم. حالا یکسری برای فعالیت های من القاب و اهداف مختلف می گذارند. مثلا یک نفر می گوید حرکت پوپولیستی است، یکی می گوید دنبال پست و مقام است، یکی می گوید دنبال این چیزها است و... من این شهرت را قبل از وزارت هم داشتم و الان به دستش نیاوردم. برای همین هر کس هر چه می خواهد بگوید. چیزی که آدم دوست دارد باشد بهتر است تا اینکه مردم یا افراد دیگر بگویند.
 


شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن