تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816998143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرضیات ضد و نقیض درباره علت ناپدید شدن هواپیمای مصری


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فرضیات ضد و نقیض درباره علت ناپدید شدن هواپیمای مصری
با گذشت 24 ساعت از اعلام خبر مفقود شدن یک فروند هواپیمای مصری، گزارش های ضد و نقیض درباره سرنوشت این هواپیما همچنان ادامه دارد. در این میان، در حالی که برخی منابع از سرنگونی هواپیمای مذکور بر اثر عملیات تروریستی داعش سخن می گویند، هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع را تأیید نکرده است.
کد خبر: ۵۹۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶ - 20 May 2016



فرضیات ضد و نقیض درباره علت ناپدید شدن هواپیمای مصری
با گذشت 24 ساعت از اعلام خبر مفقود شدن یک فروند هواپیمای مصری، گزارش های ضد و نقیض درباره سرنوشت این هواپیما همچنان ادامه دارد. در این میان، در حالی که برخی منابع از سرنگونی هواپیمای مذکور بر اثر عملیات تروریستی داعش سخن می گویند، هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع را تأیید نکرده است.


به گزارش «تابناک»، صبح امروز منابع خبری اعلام کردند یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس 320 متعلق به خطوط هوایی مصر، ساعت 23:09 به وقت محلی، فرودگاه شارل دوگل پاریس را به مقصد قاهره ترک کرد که دقایقی بعد و پس از چرخشی ناگهانی، در روی آب های مدیترانه ناپدید شد. 


همزمان با انتشار این خبر و آغاز جست و جو برای یافتن نشانه هایی از هواپیمای مذکور، گمانه زنی ها درباره علت این ماجرا نیز آغاز شد که در این میان، با توجه به سابقه سرنگونی یک هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا در مصر توسط گروه تروریستی داعش، به سرعت توجه معطوف به احتمال تروریستی بودن ماجرا گردید.


در این زمینه، ساعاتی پس از اعلام خبر، شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر اظهار داشت که این کشور، احتمال عملیات تروریستی را در ناپدید شدن هواپیمای مذکور، رد نمی کند. با این حال، مقامات مصری تأکید کردند که تا زمان مشخص شدن دقیق ماجرا، از به کار بردن لفظ واقعه تروریستی برای این موضوع خودداری می کنند.


با توجه به این موضوع، امیدها به آن بود که با کشف شدن لاشه یا بقایای هواپیمای مذکور، دلیل واقعه مشخص شود؛ اما با گذشت 24 ساعت از این ماجرا، هنوز بقایایی از هواپیما کشف نشده است. اوایل شب پنجشنبه، خبری اعلام شد مبنی بر اینکه یونان از کشف لاشه هواپیما در جنوب جزیره «کاربائوس» خبر داده است؛ اما اندکی بعد، مقامات یونانی ضمن تکذیب این خبر، اعلام کردند اشیای یافت شده متعلق به هواپیمای موردنظر نبوده است. این در حالی است که مقامات مصری می گویند اطمینان دارند هواپیما در دریای مدیترانه سقوط کرده است.


اما بحث درباره احتمال تروریستی بودن ماجرا، اواخر وقت شب پنجشنبه و پس از آن بالا گرفت که الکساندر پورتینکوف، مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه تأکید کرد دلیل حادثه سقوط هواپیمای مصری، احتمالاً تروریستی است. همزمان، برخی رسانه های ایرانی اقدام به انتشار خبری به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» کردند مبنی بر اینکه داعش مسئولیت سقوط هواپیما را بر عهده گرفته؛ اما تا زمان تنظیم این خبر، دستکم در نسخه فارسی و انگلیسی این خبرگزاری چنین خبری به چشم نمی خورد. 


گفتنی است صبح پنجشنبه نیز سایت صهیونیستی «دبکا فایل» مدعی شده بود هواپیمای مصری، توسط یک بمب ساعتی کار گذاشته شده توسط داعش منفجر و ساقط شده است. با این وجود، بخش انگلیسی خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از مقامات آمریکایی نوشته هیچ گونه شواهدی مبنی بر انفجار بمب در هواپیما در دست نیست. 


به این ترتیب، با وجود گذشت بیش از یک شبانه روز از واقعه سقوط هواپیمای مصری و مطرح شدن فرضیات گوناگون درباره آن، نه تنها دلیل اصلی این واقعه در هاله ای از ابهام قرار دارد، بلکه هنوز نشانه هایی از هواپیمای «مفقود شده» نیز یافت نشده تا بر اساس آن بتوان درباره ماجرا قضاوت کرد. 























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن