تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌گیری از ظرفیت‌ تشکل‌های مردم‌نهاد و محلی در راستای اجرای طرح بازآفرینی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بهره‌گیری از ظرفیت‌ تشکل‌های مردم‌نهاد و محلی در راستای اجرای طرح بازآفرینی استان‌ها > زنجان - ستاد بازآفرینی استان به ریاست جمشید انصاری استاندار زنجان و با حضور نریمان مصطفایی مدیر کل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین ، در این جلسه  انصاری تشکیل کمیته شهرستانی بازآفرینی به ریاست فرماندران را ضروری دانست و افزود: در شهرستان هایی که دارای بافت تاریخی هستند کمیته بازآفرینی برای تعیین محله های هدف بازآفرینی تشکیل شود. استاندار زنجان در ادامه افزود: افرادی که در بافت های فرسوده زندگی می کنند هم نیازمند بازآفرینی منطقه ای و هم بجهت محرومیت در امکانات، نیازمند بازآفرینی اجتماعی هستند. وی به‌کارگیری مشارکت‌های مردمی در راستای اجرای برنامه‌های طرح بازآفرینی را ضروری دانست و افزود: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های این طرح امکانات دولتی بتنهایی کافی نبوده و مردم با همکاری مطلوب می‌توانند نقش مؤثری ایفاء کنند. وی تعیین مشوق و اعطای مجوز های قانونی برای تخصیص اعتبار برای فعالیتهای بازآفرینی پایدار شهری را مهم عنوان نمود و افزود: هنوز سرفصلی از اعتبارات کشور برای طرح های بازآفرینی تعیین نشده که با تعیین اعتبارات می توان از ظرفیت شرکتهای خدمات رسان نظیر شرکت برق، گاز استفاده نمود. مقام عالی استان در ادامه با اشاره به فعالیت کارگروه فرهنگی و اجتماعی در استان خاطر نشان شد: این کارگروه راهکار نحوه استفاده از توانمندیهای تشکل های غیر دولتی و محلی در موضوع بازآفرینی را می تواند بررسی کند. انصاری در خصوص تعییین محلات پایلوت در استانها برای اجرای طرحهای بازآفرینی تأکید داشت: با توجه به تفاوت وسعت استانهای کشور، باید بین جمعیت و وسعت استانها و تعداد محلات پایلوت، نسبتی برقرار نمود. انصاری در پایان خاطر نشان شد: جلسه بعدی ستاد بازآفرینی در تیرماه برگزار و در این جلسه پیشنهادهای هر یک از شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و شهرداران شهر برای تعیین محلات پیشنهادی مطرح می‌شود. نریمان مصطفایی مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با آغاز به کار ستاد ملی بازآفرینی شهری، یادآور شد: سابقه تشکیل این ستاد به اوایل دهه 80 باز می گردد و در آن زمان یک سند ملی تهیه شد و پنج شهر به صورت آزمایشی زیر نظر ستاد، برنامه های تدوین شده را اجرا کردند.
مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی افزود: بعد از گذشت یک دهه علاوه بر سکونتگاه های حاشیه شهرها، قرار شد برای مکان های دیگری از جمله بافت فرسوده شهری و برخی از پادگان های قدیمی موجود در محدوده شهری در این ستاد برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به لزوم تغییر ساختارها در ستاد اظهار کرد: با توجه به مسئله های به وجود آمده طی سال های گذشته و کارآمد تر شدن مصوبه های ستاد، رئیس جمهوری ریاست این جلسه را برعهده گرفته و برنامه ها کاربردی، راهبردی و جامع تر شده است.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان - تشکل های مردم نهاد (NGO) -




پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 13:03:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن