تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819517124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرآنیان استان سمنان تجلیل شدند/ تکریم از ۱۰ استاد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
قرآنیان استان سمنان تجلیل شدند/ تکریم از ۱۰ استاد

سمنان


شناسهٔ خبر: 3662826 - پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
استانها > سمنان

سمنان - دومین همایش استانی تجلیل از فعالان قرآنی و اساتید کلام الله مجید با حضور رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، استاندار سمنان و مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از قرآنیان برتر استان سمنان، اساتید و مدرسان کلام الله مجید، به همت دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان، شامگاه چهارشنبه در حالی به میزبانی مجتمع ولایت سمنان آغاز شد که مهدی قره شیخلو رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی میهمان ویژه این برنامه معنوی بود.

مردم حاکیمت و نظام سه ضلع مثلث فعالیت قرآنی قره شیخلو در بخشی از سخنان خود در این مراسم، نظام، حاکمیت و مردم را مثلث اقدامات فرهنگی و قرآنی در کشور دانست و گفت: زمانی می توانیم در اشاعه فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف جامعه موفق باشیم که این سه ضلع مسئولیت خود را در قبال یکدیگر به خوبی انجام دهند. وی بیان داشت: موفقیت قرآنی زمانی حاصل می شود که ترکیبی از فعالیت ها و مسئولیت های منظم از سه حوزه دولت، مردم و نظام اسلامی یک هدف را دنبال کرده و زمینه توسعه فعالیت های قرآنی و حمایت از قرآنیان را در دستور کار قرار دهند. رئیس دارالقرآن الکریم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآنی، گفت: این مهم امروز، مطالبه ای جدی از سوی معظم له است و زمانی به این امر دست خواهیم یافت که فرهنگ قرآنی در جامعه وجود داشته باشد و مردم قرآن را در لایه های زندگی شان درک و حس کنند. قره شیخلو بیان داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی امروز به سه کار نیازمندیم که نخستین آنها تلاوت روزانه قرآن کریم است چرا که این امر می تواند موجبات انس هرچه بیشتر با قرآن را برای مسلمانان فراهم سازد و در وهله دوم تدبر در آیات کلام الله مجید قرار دارد که خداوند متعال این مهم را در سوره انفال به دقت مورد تاکید قرار داده است همچنین برای سعادت جامعه قرآنی ما می بایست فکر و عملمان قرآنی باشد.

آیات قرآن نو، تازه و دارای یک پیام هستند استاندار سمنان که از سوی قره شیخلو رفیق یادگار مجلس سوم خطاب شد نیز در این مراسم، نو بودن قرآن را از دیگر معجزات این کتاب الهی دانست و اظهار داشت: همیشه آیات قرآن نو، تازه و دارای یک پیام هستند. خباز با اشاره به این مطلب که مانوس بودن با قرآن انسان را همیشه شاداب و به روز می کند، بیان داشت: قرآن به انسان اطمینان می دهد چرا که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آیه جهاد را که روحیه شهادت طلبی، ایثار، فداکاری و روحیه توجه به دین و معنویت را در نسل جوان زنده نگه می داشت را می خوانند و آنها آن دوران را با عزت و سربلندی پشت سر گذاشتند. وی با اشاره به آیه 51 سوره شریفه مومنون «كُلُوا و اشرَبُوا و لا تُسرِفُوا» و ارتباط این آیه با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و باید به آیاتی که بیشتر اقتصاد را در زندگی تنظیم می کند توجه داشت.

۱۳خانه قرآن روستایی در استان سمنان وجود دارد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اما سومین سخنران این مراسم بود، حجت الاسلام علی شکری با بیان اینکه در این استان ۲۰موسسه قرآنی وجود دارد، گفت: این اداره کل تا کنون به ۲۰موسسه قرآنی، ۲۷خانه قرآنی شهری و ۱۳خانه قرآنی روستایی مجوز فعالیت داده است. وی همچنین با بیان اینکه نظام قرآنی موجود در کشور با مصوبه شورای عالی توسعه فعالیت های قرآنی ساماندهی خوبی پیدا کرده است، تصریح کرد: همه این موارد، می تواند خبرهای خوشی در زمینه قرآن کریم باشد. شکری اما گزارشی نیز از عملکرد این سازمان ارائه داد و طی آن، بیان داشت: امروز علی رقم همه مشکلات، سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه اشاعه سبک زندگی قرآنی فعالیت های بسیار خوبی را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها می توان به برنامه های مذهبی، ساماندهی تشکل های دینی، مذهبی، کانون مداحان و ... اشاره کرد.

یک میهمان ۱۰ استاد ۱۰۰تقدیر این مراسم معنوی اما یک میهمان ویژه داشت حاجیه خانم سبزواری مادر مرحوم استاد سبزواری، مسئول سابق دارالقرآن الکریم استان سمنان که اتفاقا قرار بود در این مراسم از وی تقدیر شود که متاسفانه بیماری سرطان این مجال را از او گرفت تا این بار مادر، که راه و رسم تلاوت قرآن را به فرزند آموخت، جای وی لوح تقدیر را از استاندار سمنان دریافت کند. استاندار سمنان نیز در حرکتی قابل ستایش مسیر تریبون تا جایگاه جلوس حاجیه خانم سبزواری را طی کرد تا این بانوی بزرگوار با دردی که در پاهای خود احساس می کند رنج طی مسیر را به جان نخرد خباز در پی اهدای این لوح تقدیر به حاجیه خانم سبزواری، گفت: خداوند شما عزیزانی را که عمرتان در راه ترویج قرآن است با خود محشور بفرماید شما کار ارزنده ای انجام دادید و فرزندتان قطعا با اولیاء الله محشور است. همسر، مادر و خواهر استاد فقید، سبزواری در پی اهدای لوح تقدیر به نشانه قدردانی از سال ها مجاهدت و تلاش وی در عرصه اشاعه فرهنگ قرآنی در این مراسم معنوی تجلیل شدند همچنین قرار دادن تصویر استاد فقید سبزواری بر روی یکی از صندلی های سالن اجتماعات ولایت سمنان از دیگر نکات قابل توجه در این مراسم بود. در این مراسم اما از ۱۰استاد قرآنی تجلیل شد که در بین آنها نام هایی مانند، استاد مرحوم سبزواری، کامران زمان نامیان، منصور جلالی، محمد حاج هاشمی و چندین چهره برتر قرآنی استان سمنان به چشم می خورد که در حضور حضار مورد تقدیر و تجلیل باشکوه قرار گرفتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن