تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 20 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828071595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز آخرالزمان از زمان پیامبر(ص)/ موعود مورد اتفاق همه ادیان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر مطرح شد:
آغاز آخرالزمان از زمان پیامبر(ص)/ موعود مورد اتفاق همه ادیان است

کراپ‌شده - حجت الاسلام کلباسی


شناسهٔ خبر: 3662690 - پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
استانها > قم

قم - مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: آخرالزمان بخش پایانی دوره زندگی انسان است که می‌توان گفت از زمان پیامبر(ص) که آخرین فرستاده بوده آغاز شده است. حجت الاسلام مجتبی کلباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اصطلاح آخرالزمان یک اصطلاح دینی است و در تمام ادیان الهی مورد استفاده قرار گرفته گفت: بخشی از تاریخ که همان بخش پایانی انسان بر روی زمین است به عنوان دوران آخرالزمان معرفی شده که می‌توان گفت این دوران از زمان پیامبر(ص) که آخرین فرستاده‌اند آغاز شده و مبدأ آخرالزمان از دوران پیامبر اسلام(ص) است. وی ادامه داد: مدت آخرالزمان از اموری است که نمی‌توان در رابطه با آن اظهار نظر کرد که مثلاً این‌طور گفته شود که 5 هزار سال یا 10 هزار سال دوران آخرالزمان طول می‌کشد زیرا زمان قیامت مشخص نیست و به همین دلیل نیز تعیین مدت برای آخرالزمان میسر نیست. خصوصیات دوران آخرالزمان حجت الاسلام کلباسی در ادامه به خصوصیات دوران آخرالزمان اشاره کرد و با بیان اینکه این خصوصیات متنوع است، اظهار داشت: این نشانه‌ها گاهی در توصیف کجی و انحرافات و مسائلی است که پیرامون انحرافات در آخرالزمان وجود دارد و گاهی پیرامون بحث سختی حفظ ایمان و برخی از مواقع پیرامون گرگ صفتی و شقاوت انسان‌ها در آخرالزمان و ... مطرح می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه موعود مورد اتفاق ادیان الهی است، بیان کرد: موضوع موعود حتی در شبه دین‌ها مانند بودا و کنفوسیون و .... نیز وجود دارد و همه بر این موضوع اتفاق نظر دارند که برای آخرالزمان منجی وجود دارد و این یک وعده الهی است که در ادیان خود را نشان داده است. علائم ظهور مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در ادامه به علائم ظهور اشاره و با بیان اینکه علائم ظهور در همه ادیان وجود دارد، گفت: مطالعات تطبیقی که در این زمینه صورت گرفته است و باید ادامه نیز داشته باشد نشان می‌دهد در دین اسلام، مسیحیت و یهودیت و به عبارتی ادیان الهی علائم ظهور در بسیاری از موارد با هم تطابق دارند. وی بیان کرد: اما آنچه که در این زمینه روشن و صریح است که در مکتب اسلام و به‌ویژه مکتب اهل بیت(ع) در رابطه با شخصی که رسالت را بر دوش دارد، اصحاب، مبدأ، قبل و بعد و حین ظهور و همه این‌ها علائمی ذکر شده است که به دو دسته حتی و غیر حتمی تقسیم می‌شود. نشانه‌های حتمی و غیر حتمی ظهور حجت الاسلام کلباسی خروج سفیانی، خروج یمانی، قتل نفس زکیه، صیحه آسمانی، خروج دجال و مواردی از این قبیل که ذکر شده را جزو نشانه‌های حتمی عنوان کرد که بعد از وقوع آن‌ها قطعاً ظهور رخ خواهد داد. وی همچنین به علائم غیر حتمی اشاره و ابراز کرد: این علائم در طول زمان اتفاق می‌افتد و ده‌ها نشانه در این زمینه وجود دارد که به عنوان مثال فراخ شدن راه‌ها و نزدیک شدن شهرها به یکدیگر، تشابه مردان به زنان و زنان به مردان و غیره از مواردی است که در روایات نیز بدان اشاره شده است و این علائم غیر حتمی است که برخی از آنها مانند فراخ شدن راه‌ها و نزدیک شدن شهرها به یکدیگر به وقوع پیوسته است. شناسایی علائم ظهور توسط اهل خبره مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در ادامه درباره علائم ظهور ادامه داد: نکته مهم در این رابطه این است که آیا حادثه‌ای که رخ داده همان است که در روایات به آن اشاره شده است و به صرف یک اتفاق انسان می‌تواند آن حادثه را جزو علائم ظهور قلمداد کند یا خیر؟ وی شناخت علائم ظهور را نیازمند کار کارشناسی و بررسی همه جانبه دانست و افزود: ممکن است برخی تطبیقات حوادث و علائم توسط افرادی صورت گیرد که هدف آن‌ها ایجاد انحراف و یا حرکات سیاسی باشد و در این زمینه ادعای تطبیق از سوی افرادی که جاهل هستند پذیرفته نیست و این کار باید توسط اهل خبره و حدیث صورت گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن