تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798530463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف سرانه لبنیات در کشور ما یک سوم استاندارد جهانی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مصرف سرانه لبنیات در کشور ما یک سوم استاندارد جهانی است
رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی کشور و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب به تشریح و تبیین مشکلات دامداران پرداختند.

مصرف سرانه لبنیات در کشور ما یک سوم استاندارد جهانی است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،موضوع راه حل مشکلات دامداران با حضور "احمد مقدسی" رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی و "غلامعلی سلیمانی" عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگوی ویژه خبری امشب سه شنبه 28 اردیبهشت ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این بحث احمدمقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی کشور  درباره علت دور ریختن شیر توسط برخی دامداران کشور گفت: دور ریختن شیر در برخی شهرستان ها و یا توسط برخی کارخانجات کوچک اتفاق افتاده و علت آن هم این بوده که احتمالاً یا صنایع لبنی شیر را از دامداران تحویل نگرفتند و یا دامدار به علت قیمت پایینی که صنایع لبنی مد نظر داشته شیر را از آن ها خریداری کند شیر را به آن ها تحویل نداده است. غلامعلی سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی کشور نیز در پاسخ به این سوال که چرا صنایع لبنی شیر را از دامداری ها تحویل نگرفتند گفت: ما در کشور مقداری که نیاز داریم را خریداری می کنیم و در حال حاضر برخی کارخانجات بالای 50 میلیارد تومان پنیر و بالای 50 میلیارد تومان محصولات لبنی مختلف دارند که نه می توانند آن را صادر کنند و نه در داخل آن را به فروش برسانند، مصرف داخل پایین آمده و مصرف صادرات نیز به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده است. مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی کشور نیز با بیان این که  بخش اعظم تولیدات کشور ما شیر به صورت لبنیات صادر می شد اظهار داشت: متاسفانه در چند ماه اخیر به دلیل این که کشورهای اروپایی و من جمله ترکیه و مصر با پرداخت مشوق های صادراتی بازار لبنیات ایران را تصاحب کردند میزان صادرات ما کاهش پیدا کرده است در حالی که پیش تر حدود 10 درصد شیر خام تولید کشور که به محصولات لبنی مختلف تبدیل می شد توسط صنایع لبنی کشور به کشورهای منطقه صادر می گردید.


مصرف سرانه لبنیات در کشور ما یک سوم استاندارد جهانی است


وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه مصرف سرانه لبنیات در کشور ما یک سوم استاندارد جهانی است و این بحث که مردم قدرت خرید ندارند موضوعی است که بنده آن را رد می کنم چرا که مصرف نوشابه در کشور ما چهار برابر استاندارد جهانی است و چگونه است که مردم قدرت خرید نوشابه را دارند اما قدرت خرید لبنیات را ندارند.
رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی کشور خاطر نشان ساخت: مصرف لبنیات در کشور نیازمند فرهنگ سازی است که وزارت بهداشت و رسانه ملی باید وارد این عرصه شوند تا الگوی مصرف ما اصلاح گردد. وی در خصوص هزینه تمام شده تولید شیر در کشور نیز بیان داشت: قیمت تمام شده شیر در کشور ما مطابق با دنیا است که چیزی حدود 37 سنت یورو است منتهی دولت های اروپایی بین 11 تا 15 سنت یورو یارانه می دهند که این یارانه یا به تولید کننده اختصاص پیدا می کند و یا مشوق های صادراتی است. مقدسی یادآور شد: دولت تا سال 90 حدود 600 میلیارد تومان بابت لبنیات به مردم یارانه پرداخت می کرد که این یارانه از 15 تیرماه 90 قطع شد.


22 درصد جمعیت دامی کشور متعلق به دامداری های صنعتی است


رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی کشور همچنین اظهار داشت: امروز 22 درصد جمعیت دامی کشورمتعلق به دامداری های صنعتی است که بالغ بر 55 درصد شیر کشور را تولید می کنند و شیری که امروز در واحدهای دامی کشور تولید می شود توان این را دارد که به صنایع لبنی تبدیل شده و قابل صادرات باشد.
وی تصریح کرد: 78 درصد جمعیت دامی کشور نیز متعلق به دامداری های سنتی و نیمه صنعتی است که حدود 45 درصد شیر خام را تولید می کنند و بنده با اطمینان خاطر می توانم بیان کنم که ما به راحتی می توانیم جمعیت 500 میلیون نفری که در همسایگی ما قرار دارند شیر خام آن ها یا محصولات لبنی آن ها را تولید کنیم  مقدسی در ادامه برنامه با اشاره به نقش تعاونی ها در خرید شیر گفت: دولت باید خرید تضمینی را انجام دهد به طوری که سازمان تعاون روستایی به اتحادیه های خود دستور می دهد تا شیر را از دامداران خریداری کنند. وی با اشاره به این که اگر مشوق های صادراتی داده شود اوضاع بهبود می یابد خاطر نشان کرد: باید امنیت شغلی و قضایی کشور را فراهم کرد لذا اگر می خواهیم در منطقه پرچم دار این صنعت باشیم دولت باید مشوق صادراتی دهد. 70 درصد قیمت تمام شده محصولات لبنی شیر خام است رئیس انجمن صنفی گاوداری های صنعتی کشور با بیان این که 70 درصد قیمت تمام شده محصولات لبنی شیر خام است اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی 200 میلیارد پیشنهاد مشوق صادراتی داده است. محمدرضا ملاصالحی قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به بازار مصرف داخلی گفت:  حداقل باید هر فرد ایرانی در سال 160 کیلوگرم شیر مصرف کند که این مصرف حدود 100 کیلوگرم است. وی با اشاره به این که سرانه تولید حدود 110 کیلوگرم است خاطر نشان کرد: مردم باید فرهنگ مصرف خود را تغییر دهند. محمدرضا ملاصالحی با اشاره به این پرداخت یارانه شیر و مشوق های صادراتی ادامه داد:  نباید بازارهای هدف را از دست بدهیم به طوری که در روز هزار و 200 تن شیر تولید می شود که باید به فکر صادرات آن ها باشیم. قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که بخشی از مازاد شیر را باید به خارج از کشور هدایت کنیم اظهار داشت: متاسفانه بخشی از بازارهای هدف را از دست داده ایم. وی با بیان این که امیدواریم در فاز اول برای 500 هزار تن شیر خشک بتوانیم اعتبار فراهم کنیم افزود: باید بخشی از شیر مازادی که در دست دامداران مانده از طریق تشکل ها و تعاونی ها خریداری شود.
محمدرضا ملاصالحی  با بیان این که تعاونی ها متعلق به دامداران است افزود: سازمان تعاونی روستایی مدیریت عمومی را انجام می دهد.
قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که مصوبات پرداخت مشوق صادراتی را ظرف چند روز آینده از دولت خواهیم گرفت. صادرات باید قانونمند و ثابت باشد


وی با اشاره به این که صادرات باید قانونمند و ثابت باشد افزود: در برنامه ششم توسعه تمام برنامه ها صادرات محور است.


خرید توافقی از اول خرداد شروع می شود


محمدرضا ملاصالحی با اشاره به این که خرید توافقی اول از اول خرداد شروع خواهد شد گفت: باید بتوانیم از این مرحله به خوبی عبور کنیم.
سلیمانی در ادامه این گفتگو با اشاره به این که 600 میلیون دلار در سال صادرات داریم گفت: باید برنامه بلندمدت داشته باشیم تا بتوانیم به اهدافمان دست یابیم لذا باید به گونه ای عمل کرد تا شیر دامداران بر روی زمین نماند.
 


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن