تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803022475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از صندلی بانک تا کرسی ریاست فدراسیون دوومیدانی با مجید کیهانی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از صندلی بانک تا کرسی ریاست فدراسیون دوومیدانی با مجید کیهانی

1462012837989_Nadimi-5.jpg
رییس فدراسیون دوومیدانی که بعد از حواشی فراوانی به ریاست این فدراسیون رسید با حضور در ایسنا درباره برنامه و همچنین مسیر حضورش در دوومیدانی صحبت کرد. به گزارش ایسنا، دوومیدانی ایران در سال 94 روزهای پرتلاطمی را پشت سرگذاشت و همه منتظر ماندند تا 15 شهریور با انتخاب رییس فدراسیون آرامش بر پیست‌ دوومیدانی ایران حکمفرما شود. رقابت در انتخابات فدراسیون به دور دوم کشیده شد. مصطفی کریمی و مجید کیهانی؛ یک کاندیدای با تجربه و یک کاندیدای جوان. در دور دوم در حالی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی شد و از همان روز مجمع انتقاداتی نسبت به انتخاب او صورت گرفت. بعد از برگزاری مجمع حدود یک ماه طول کشید که وزیر ورزش حکم ریاست کیهانی را صادر کند تا این شائبه ایجاد شود که وزارت هم توقع رییس شدن کیهانی را نداشته است. رییس فدراسیونی که روزی کارمند بانک بوده و کاملا اتفاقی سمت دوومیدانی آمده و به ریاست این فدراسیون هم رسیده با حضور در ایسنا درباره چگونگی حضورش در دوومیدانی و رسیدن به صندلی ریاست این فدراسیون صحبت کرد. گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا با مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی را در زیر می‌خوانید. چه طور سمت دوومیدانی آمدید؟ مجید کیهانی:شهر من سنقر تنها شهری ست که ورزش اول آن دوومیدانی ست. از سال ۶۴ هم کار خودم را در این رشته آغاز کردم و تقریبا ۳۱ سال است که در دوومیدانی هستم. کلاس دوم راهنمایی به مسابقه‌های آموزشگاه‌ها در کرمان رفتم و از آن پس هم این رشته را ادامه دادم. در مشهد هم توانستم قهرمان آموزشگاه ها شوم. در پرش ارتفاع و دوی ۱۱۰ متر با مانع قهرمان جوانان ایران شدم و در سال های ۷۱ و ۷۲ هم به عضویت تیم ملی جوانان درآمدم. سال های ۷۴ و ۷۵ هم در دهگانه کار کردم و نفر سوم ایران شدم و به همراه تیم فجر مازندران در باشگاه‌های ایران سوم شدم. تا حدود سال ۷۸ به دوومیدانی ادامه دادم و بعد از آن هم جذب رسانه شدم. شما کارمند بانک بودید. چطور سمت کار خبر آمدید؟ مجید کیهانی: این موضوع فرآیند جالبی دارد.‌ من کارمند بانک بودم و در شعبه کریمخان کار می کردم. مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار می شد و من هم بعد از بانک به آن جا رفتم. زمانی که برگشتم یک یادداشت تحلیلی درباره رقابت‌ها نوشتم و داخل کلاسور گذاشتم. حدود ساعت ۱۱ صبح بود که آقای عطا بهمنش اتفاقی به شعبه آمد و من خیلی خوشحال شدم. کار بانکی او را انجام دادم و گفتم من مطلبی را نوشتم. او خواند و از من پرسید اشکالی ندارد که این مطلب پیش من باشد؟ تلفن خانه من را هم گرفت و شب با من تماس گرفت و گفت فردا روزنامه ایران را بخر، مطلبت در آن چاپ شده است و اینکه شماره‌ام را به آقای زاهدی داده است و بعد هم او با من تماس گرفت و پیش او رفتم و گفت برای ما بنویس و من هم قبول کردم و اینگونه خبرنگار شدم.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

فکر رییس فدراسیون شدن چگونه به ذهن شما خطور کرد؟ مجید کیهانی:من مدت زیادی در ذهنم بود که فدراسیون تغییراتی داشته باشد اما اصلا برنامه ای برای رییس شدن نداشتم. با این حال واقعا دنبال این بودم که یک نفر کامل را برای دوومیدانی پیدا کنم که ظرفیت تجاری بالایی هم داشته باشد. خیلی گشتم و به چند گزینه هم رسیدم که بیایند و با حمایت ما به فدراسیون کمک کنند. این توافق‌ها روزهای آخر بهم خورد. یکی از نفراتی که با هم کار مشترک می کردیم گفت "خودت کاندیدا شو" اما گفتم اصلا حرفش را نزن. من در حال حاضر در بانک به جایی رسیده‌ام که می‌خواهم بهره‌برداری کنم. فردای آن روز آن‌ها یک تیم شدند و من را مجاب کردند که ثبت نام کنم. وقتی این تصمیم را گرفتم،گفتم باید رای بیاورم. اینکه خانواده دوومیدانی به دنبال نفری بودند تا تغییر ایجاد کند به این معنا بود که دوومیدانی ایران به جایی رسیده که لزوم تغییر در این رشته را حس کرده است. من می‌دانستم که اگر گزینه ای با یک برنامه متفاوت کاندیدا شود حتما رای می‌آورد. به استانی رفتم و اعلام کردم که برای انتخابات آمده‌ام. پرسید برنامه‌ات چیست؟ و گفت "من به اسبقیان رای می دهم اما به تو هم اعتماد دارم.اگر او نیامد به تو رای می‌دهم. برای اینکه مطمئن شوی به تو رای می‌دهم اگر هر دو غایب بودید، رای سفید می اندازم." آن جا واقعا باور کردم که تغییرات حتما انجام می شود. انتخاب شما به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی باعث تعجب بسیاری شد. خود شما فکر می‌کردید که بتوانید رقبایتان را پشت سر بگذارید و صندلی ریاست فدراسیون را به دست بیاورید؟ مجید کیهانی:اول شهریور برای من مسجل شد که در انتخابات حتما به دور دوم می‌رسم. بنابراین 15 روز فرصت داشتم تا روی آرای دوم کار کنم و عامل موفقیتم نیز همین 15 روز بود. می‌گویند کسی فکر نمی‌کرد که من رییس شوم. همه کاندیداها سر جای خود نشسته بودند ولی من انصافا کار کردم. یادم نمی‌رود که پنجشنبه بعدازظهر از سر کارم در بانک تجارت بیرون آمدم و با یکی از دوستانم به قزوین رفتم و جلسه‌ای را آن‌جا برگزار کردم و بلافاصله راهی ارومیه شدم و بعد هم به تبریز، اردبیل و رشت رفتم. تمام این کارها را در یک روز و نیم انجام دادم. یک بار هم 8 شب به اصفهان رسیدم و تا 12 شب در جلسه بودم و نیمه شب با یکی از دوستانم به دنبال خریدن یک ساندویچ بودم. هدف من از گفتن این حرف‌ها این است که بگویم مسئله و انتقادها بعد از انتخابات فدراسیون به خاطر شخص کیهانی نبود و منظورم این نیست که بگویم من و دوستانم کار بزرگی کرده‌ایم. دوومیدانی ایران از لحاظ مدیریتی به جایی رسیده بود که احتیاج به تغییر و تحول داشت و هر کسی هم به غیر از من دلش را به دریا می‌زد می‌توانست موفق باشد اما خدا به من کمک کرد و فرصت را در اختیارم قرار داد و من هم با تلاشم موفق شدم. قبل از انتخابات چه برنامه ای برای جلب نظر مسئولان هیات ها داشتید؟ مجید کیهانی: شما می‌توانید از همه روسای هیات‌ها سوال کنید من برای انتخابات به هیچ یک از مدیرکل‌ها و شخص بالادستی زنگ نزدم. جایگاه هیات‌ها آنقدر رفیع است که خودشان قدرت تصمیم‌گیری دارند و من خودشان را با برنامه‌هایم قانع کردم. من به صورت مستقیم با خود روسای هیات‌ها صحبت کردم. امیدوارم آنچه که اتفاق افتاده است به صلاح دوومیدانی باشد.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

علت انتقاداتی که بعد از انتخاب شما به عنوان رییس فدراسیون مطرح شد، چه بود؟ مجید کیهانی:علت انتقادها بعد از انتخابات همان چیزی بود که گفتم. کسی فکر نمی‌کرد که به یک‌باره شخصی به مانند کیهانی رییس فدراسیون شود. برخی روزنامه‌ها بعد از انتخاب من گفته بودند "شوک بزرگ به دوومیدانی" چرا که واقعا غیر قابل انتظار بود و برخی دوستان برنامه‌ریزی‌های دیگری کرده بودند و طرفداران کاندیداهای دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده بودند و به همین دلیل انتقادهای تند علیه من شروع شد. مثلا گفتند کیهانی غریبه است. همان دوستانی که این صحبت را کرده بودند، مدال قهرمانی من در دوومیدانی را روی سکو به من داده بودند. برخی نیز سال 71 که من در اردوی تیم ملی جوانان اعزامی به قهرمانی آسیا بودم مربی‌گری ام را بر عهده داشتند و یا اینکه سرپرست اردو بودند. این‌چنین آدم‌هایی به من می‌گفتند که کیهانی با دوومیدانی غریبه است. من سال‌هاست در دوومیدانی هستم و جزو اولین خبرنگاران این حوزه بودم که کارم را شروع کردم. زمانی که من کارم را در دوومیدانی آغاز کردم اصلا خبرنگار تخصصی در این حوزه حضور نداشت و کم کم دور این حوزه جمع شدند. با این حال شرایط الان تغییر کرده و همه دوستان به این باور رسیده‌اند که ما می‌توانیم همه کار انجام دهیم. به چه دلیل صدور حکم ریاست شما طولانی شد؟ مجید کیهانی:من در این باره اظهار نظری نمی کنم چرا که به هرشکلی که بود این اتفاق رخ داد. آن چه من درمجمع ادعا کرده بودم برای برخی غیرقابل باور بود به همین دلیل کمی طولانی شد. انتخاب دبیر فدراسیون هم مدت زمان زیادی طول کشید. مجید کیهانی:درباره انتخاب دبیر هم باید بگویم که خود من در این موضوع وسواس داشتم. مشکلی که ما در فدراسیون‌ها داریم به خصوص فدراسیون دوومیدانی این است که وقتی من می‌گویم ساعت کاری 8 است برای برخی سخت است که سرکار بیایند. ما یک سازمان هستیم و باید نظم و قوانین سرجایش باشد. متاسفانه عده ای نمی توانند قوانین را بپذیرند.در بخش فنی هم شرایط اینطور است بعضی از افراد اعلام کردند که با فدراسیون همکاری می کنند اما مثلا فقط روزهای سه شنبه به فدراسیون می آیند. با حضور یک روزه چه اتفاقی در دوومیدانی رخ می دهد؟ ما در دوومیدانی به شخص فنی احتیاج داریم که وقت بگذارد. من آدمی را که وقتی ندارد نمی خواهم. نگاه به دوومیدانی تفریحی بوده است و با این شرایط اتفاقی در این ورزش نمی‌افتد.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

اینکه گفته می شود وزارت ورزش در آن زمان با نفراتی که شما معرفی می کردید مشکل داشته و دلیل طولانی شدن صدور حکم ریاست شما هم مخالفت وزارت ورزش بوده است را تایید می کنید؟ مجید کیهانی:حداقل 10 یا 12 نفر برای دبیری یا برای دیگر کادر فدراسیون معرفی شدند. خیلی‌ها را نمی‌پذیرفتم چون همان طور که گفتم نگاه بعضی به این ورزش با نگاه من تفاوت داشت. اصلا مشکلی از طرف وزارت نبود. وزارت ورزش درباره کادر فدراسیون نه وقفه‌ای ایجاد کرد و نه کسی را به ما معرفی کرد و اصلا اظهار نظری نکرد. بعضی‌ها فکر می‌کردند وزارت چوب لای چرخ فدراسیون می‌گذارد اما اصلا این گونه بود. آقای عباس فتحی را من معرفی کردم و اگر او دبیر می‌شد ما یک نیرو را برای دوومیدانی تربیت می‌کردیم ولی وزارت او را نپذیرفت. علتش هم سابقه کم او بود. بعد از آن آقای اسبقیان را برای سمت نایب رییسی معرفی کردم. آقای سجادی به خاطر دلسوزی از من پرسیدند که اسبقیان برای نایب رییسی می‌آید؟ گفتم: بله. آقای سجادی هم گفت "پس اگر می آید او را برای دبیری معرفی کنید چرا که اسبقیان نیروی خوبی است." معاون وزیر فقط پیشنهاد داد. به هرحال دبیر می تواند کارهای اجرایی بیشتری انجام بدهد و من هم قبول کردم. آقای اسبقیان کمی ما را عقب انداخت چرا که او یک سری شرایط داشت و ما تلاش کردیم شرایط مهیا شود اما سیستم اداری وزارت ورزش اجازه نداد تا با شرایط مدنظر اسبقیان همراه شویم و بابت همین موضوع حدود 45 روز عقب افتادیم. با این حال خوشبختانه گزینه خوبی دبیر فدراسیون شد. مشکلات و تاخیری که در صدور حکم ریاست شما و همچنین مشخص شدن کادر فدراسیون به وجود آمد در آینده برای شما مشکلاتی را ایجاد نکرد و یا اینکه در آینده ایجاد نمی‌کند؟ مجید کیهانی: اگر سه ماه دیگر هم دبیر انتخاب نمی‌شد ولی با این انتخاب، نگاه من به دوومیدانی محقق می‌شد هیچ اشکالی نداشت. من نیامدم که چهار سال رییس باشم و بعد بروم. من آمدم تا در دوومیدانی تغییر ایجاد کنم. اینکه بگوییم سریع دبیر را معرفی کنیم و اگر دیر شد مصیبت به وجود آمده یا المپیک از دست رفت، درست نیست. مثلا در دوره پیش المپیک 10 مدال طلا گرفتیم و اگر این دوره دبیر نباشد طلاها از دست می‌رود؟! خواهش می کنم اجازه بدهید کارمان را بکنیم. خیلی از افکاری که من دارم به خاطر هجمه‌هایی که علیه من وجود داشته هنوز عملیاتی نشده است. ما می‌خواهیم این ورزش را درست کنیم. من اصلا اعتقادی ندارم. اگر دبیر دیر انتخاب شد، دوومیدانی ضرر می‌کند. آنچه که مهم است، انتخاب درست است. ما باید در همه پست‌های دوومیدانی بهترین نفرات را انتخاب کنیم. اگر اشتباه انتخاب کنیم عقب می‌افتیم. خوشبختانه تا الان انتخاب‌های خوبی داشتیم و اگر همه آنچه که در دوومیدانی برنامه‌ریزی شده را انجام بدهیم این رشته تغییر خوبی می‌کند.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

آیا قرار بود احسان مهاجر شجاعی به عنوان نایب رییس در کادر فدراسیون حضور داشته باشد؟ مجید کیهانی:من نظرم این بود که مهاجر شجاعی در فدراسیون باشد. ولی ما در روند مدیریت فدراسیون اختلاف نظر داشتیم و همین باعث شد نایب رییس و دبیر نشود. اما قطعا از او در فدراسیون کمک می‌گیریم. مهاجر شجاعی از قهرمانان دوومیدانی بوده است و می‌تواند کمک کند. برنامه هایتان بعد از حضور در فدراسیون دوومیدانی چه بود؟ از نتایج آن راضی هستید؟ مجید کیهانی: چند ماه اول حضورم در فدراسیون به صورت رگباری انتقاداتی به من وارد می‌شد. من سال قبل المپیک و در شرایط حساس به فدراسیون آمدم اما باید تغییرات کوتاه مدت بعد از روی کار آمدن من را مدنظر قرار داد. من 18 مهر به فدراسیون آمدم و کمتر از 17 روز طول کشید تا به قول خودم وفا کنم و "کیم بوخونسف" مربی احسان حدادی را به ایران بیاورم. همین باعث شده که احسان الان شرایطش از المپیک لندن بهتر است. ایگور پاکلین مربی پرشی‌ها هم 5 آبان به ایران آمد و به همین دلیل ما تیم ملی را در کمتر از یک ماه ساماندهی کردیم. در واقع همان یک ماه اول تمام کارهای لازم را انجام دادیم. الان هم باید این موضوع را مدنظر قرار داد که تا به حال 7 سهمیه المپیک گرفتیم که با توجه به یکی شدن ورودی‌ها تعداد قابل قبولی است. دقت کنیم که تا به حال 7 سهمیه کسب کرده‌ایم و کسب این تعداد سهمیه آن هم زمانی که تنها ورودی A وجود دارد بسیار خوب است. برنامه های فدراسیون برای المپیکی‌ها چگونه است؟ برخی انتقادها از طرف دوومیدانی ‌کاران المپیکی وجود داشت. مجید کیهانی: در حال حاضر لیست 28 دوومیدانی‌کار را به کمیته ملی المپیک داده‌ایم تا برای المپیک بلیت تهیه کنند، چرا که کمتر از دو ماه دیگر برای کسب ورودی المپیک زمان داریم و هر کسی ممکن است سهمیه بگیرد. باور کنید که همین کار بسیار سخت و دشوار است چرا که هر یک از دوومیدانی‌کاران ما با شرایطی که دارد از یک کشور و با برنامه‌ خاصی به ریو می‌روند و همین هماهنگی سختی زیادی را ایجاد کرده است. هر ماده دوومیدانی برای خودش رشته جداگانه‌ای است و می‌توان گفت هر کدام از آن‌ها یک فدراسیون می‌خواهد. خوشبختانه تا الان همه اردوهای احسان حدادی با برنامه بوده است و روند آمادگی او خوب است. زمان بازدید کیومرث هاشمی از تمرینات تیم ملی احسان چهارهزار پرتاب کرده بود در حالی که بوخونسف تا آغاز المپیک هفت هزار پرتاب را برای او در نظر گرفته است. تعداد رقیبان حدادی بیشتر شده است اما رکوردها پایین آمده است. به نظرم احسان تا الان خوب کار کرده و اگر آسیب نبیند و مشکلی پیش نیاید یک روانشناس هم کنارش می‌گذاریم و فکر می‌کنم به موفقیت می‌رسد. تمرین‌های حسن تفتیان هم با همین امکانات خیلی زود در آکادمی شروع شد. او بدون دلیل قهرمان 60 متر آسیا نمی‌شود. از اوایل آبان برای او برنامه‌ریزی کردیم و مربی و ماساژور آوردیم. برای محمد جعفرمرادی، رضا قاسمی و لیلا رجبی هم شرایط همین گونه بود. فدراسیون به حمید رضا زورآوند اعتماد کرد و او را به همراه مربی‌اش به قهرمانی آسیا فرستادیم و او هم جواب اعتماد ما را با کسب سهمیه المپیک داد. برای محمود و محمد صمیمی هم با فاژکاش به توافق رسیدیم و فقط او اعلام کرد که نمی تواند در ایران کار کند و ما با وجود هزینه ای که برای ما داشت ریسک کردیم و قرارداد را بااو امضا کردیم که خوشبختامه جواب هم داد و محمود صمیمی سهمیه المپیک گرفت. امیدوارم با کسب سهمیه المپیک محمد در پرتاب دیسک هت تریک کنیم.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

برخی از دوومیدانی کاران المپیکی و حتی غیرالمپیکی می‌گویند هزینه لازم برای آن ها صورت نمی‌گیرد. مجید کیهانی:هر کسی این ادعا را می‌کند بیاید و اسنادش را نشان بدهم. ما اولویت بندی می‌کنیم. بله که اولویت اول ما احسان حدادی است چرا که شرایط او با بقیه فرق می‌کند. چرا فکر می‌کنند شرایط برای بقیه اینگونه نبوده است؟ حدادی چه امکاناتی دارد؟ یک مربی، یک ماساژور. بقیه هم یک مربی و یک ماساژور دارند. ولی اینکه بگویند، ما باید مثل او باشیم نمی‌شود. شاید روند تغییرات فدراسیون باعث شد که برخی فکر کنند به شکل دیگری می‌توانند به دنبال مطالبات خود باشند ولی ما به شیوه خودمان کار می‌کنیم. شرایط فعلی هم نشان می‌دهد کار درست است. چقدر امیدوار هستید که سهمیه‌های دوومیدانی در المپیک افزایش پیدا کند؟ مجید کیهانی: ما نفرات دیگری برای کسب سهمیه داریم و فقط به کسانی که سهمیه گرفتند اکتفا نکردیم. خیلی وقت است که شرایط را برای ارزنده و قنبرزاده مهیا کردیم. مریم طوسی، سبحان طاهرخانی و سجاد هاشمی دیگر دوومیدانی کارانی هستند که امیدواریم سهمیه المپیک بگیرند. خوشبختانه شرایط خوبی داریم. از اول هم گفتم که اگر 8 سهمیه بگیریم به موفقیت 100 درصدی رسیده‌ایم و اگر به 10 سهمیه دوره قبل برسیم رویایی خواهد بود. امیدوارم بچه های ما هرچه زودتر سهمیه را بگیرند چرا که راحت‌تر می‌توانند تمرین کنند. چرا در بازی‌های مهم مثل المپیک نتیجه دوومیدانی‌کاران ما ضعیف است؟ مجید کیهانی:همان طور که گفتم دوومیدانی کاران ما هرچه زودتر باید سهمیه المپیک را بگیرند تا بتوانند برنامه ریزی و تمرین لازم را برای حضور در المپیک داشته باشند. اینکه یک ورزشکار یک ماه قبل از آغاز بازی ‌ها سهمیه بگیرد نمی تواند اوج کارش را المپیک بگذارد و به همین دلیل موفق نمی‌شود. کسانی که سهمیه های آخر را می‌گیرند کارشان خیلی سخت می‌شود. شرایط بانوان ایران در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و همچنین در کل خیلی مساعد نیست. مجید کیهانی:دوی 100 متر را در نظر بگیرید. دوندگان مرد ما در 20 متر پایانی عقب می‌مانند و مشکل دارند اما خانم‌های ما در همان 20 متر اول مشکل دارند چرا که اصلا در بخش بانوان کار نشده است. سال‌هاست نفرات تکراری اعزام می‌شوند که اصلا پشتوانه‌ و رقیبی ندارند. اصلا در دبیرستان‌های ما کسی در بحث دوومیدانی بانوان کار نمی‌کند. در واقع باید بگویم خیلی کار نکردیم. ما در بخش بانوان کار نکردیم و نتیجه‌اش شرایط فعلی می‌شود. باید این را پرسید که اگر بهترین امکانات برای بانوان فراهم شود سهمیه می‌آورند؟ نه. ورزشکار باید به یک سطحی برسد تا امکانات در نتایجش تاثیرگذار باشد. من خیلی دلم می‌خواست همه امکاناتی را که برای احسان مهیا کرده‌ام برای دختران یا دیگران هم مهیا می‌کردم و نتیجه هم می‌داد اما باید ابتدا به ظرفیت اولیه برسیم. برای بازی‌های آسیایی باید نگاه‌مان را تغییر بدهیم. یکی از کسانی که ظرفیت کسب مدال بازی‌های آسیایی را دارد سپیده توکلی است. این یک شمشیر دو لبه است. اگر مواظب نباشیم او در رده چهارم یا پنجم قرار می‌گیرد اما اگر کمکش کنیم به مدال می‌رسد. تفتیان هم واقعا ظرفیت کسب مدال طلای آسیا رادارد اما باید کمک شود. موضوع باشگاه‌ها یکی از مهم ترین معضلات دوومیدانی ایران است؟ مجید کیهانی:من معتقدم پنج رکن در ورزش داریم. 1- وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک 2- نظام رسانه‌ای 3- نظام باشگاه‌داری 4- نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی و 5- خود فدراسیون. متاسفانه نظام باشگاه‌داری ما کمکی به این ورزش نمی کند. لیگ ایران به زودی شروع می‌شود اما متاسفانه باشگاه‌ها هیچ تمایلی برای حضور در این لیگ ندارند. نگاه مدیران ما در باشگاه ها فقط به فوتبال است. درست است که جذابیت زیادی دارد اما آیا همه ورزش فوتبال است؟ باشگاه‌ها نباید در رده‌های پایه کارکنند؟ با این حال ما کارمان را برای جذب باشگاه‌ها شروع کردیم و به توافق رسیدیم. ما نیاز داریم تا به بچه های دوومیدانی کمک شود. حضور ورزشکاران دوومیدانی به صورت مداوم نیاز به حضور باشگاه ها دارد. رسانه ها، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و باشگاه ها باید کمک کنند.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

یک‌سری مشکلات مدیریتی در دوومیدانی وجود دارد و باعث شده که دوومیدانی در مسیری باشد که هیچ پشتوانه ای وجود نداشته باشد و شرایط ما در این رشته پایه و پرمدال قابل قبول نباشد. مجید کیهانی: یک موضوع مهم و اساسی که در ورزش دوومیدانی وجود دارد این است که هیچ وقت به کار اساسی و سیستماتیک توجه وجود نداشته است. همه می‌گفتند سال المپیک است تو چرا رفتی سراغ استعدادیابی. برای خودت دردسر درست می‌کنی؟ ما به فدراسیون آمدیم که کار کنیم. اگر احسان را ببریم و مدال بگیرد کاری نشده است. چرا که قبلا هم این طور بود. این وظیفه ما نیست و فقط بخشی از کاری است که باید انجام بدهیم. کار اصلی ما استعدادیابی است و اگر در مقطعی که من در فدراسیون هستم این اتفاق رخ ندهد یعنی هیچ کاری نکرده‌ایم. الحمدالله ما کارمان را از اواخر آبان شروع کردیم. طرح ملی استعدادیابی را در بهمن ماه به تصویب رساندیم و کاری که در دوومیدانی نشده بود را انجام دادیم و از حدود 10 هزار نفر تست گرفتیم. باید از وزیر آموزش و پرورش هم خیلی تشکر کنم چرا که خیلی کمک کردند. متاسفانه عملکرد ما در جوانان جهان و رده‌های پایه تا الان افتضاح بوده است. مسابقه‌های جوانان قهرمانی کشور خیلی بد بود و نشان داد که شرایط اصلا خوب نیست. از میان 150 دختر نتوانستیم دو نفر را برای قهرمانی آسیا انتخاب کنیم. کار پایه‌ای نشده در حالی که رشته ما متفاوت‌تر از بقیه رشته‌هاست. اگر 10 پسربچه و 10 دختر را جمع کنیم و از آن‌ها بپرسیم که چه ورزشی را دوست دارند بیش از 90 درصد آن‌ها فوتبال و والیبال را انتخاب می‌کنند و هیچ کدام دوومیدانی را نمی‌گویند. ما در این شرایط مسابقه استعدادیابی می‌گذاریم و در بهترین شرایط همینی می‌شویم که هستیم. بچه برادرم که عمویش رییس فدراسیون دوومیدانی است تازه مجاب شده که سمت این رشته بیاید. اگر منتظر باشیم که بچه ها خودشان به سمت دوومیدانی بیایند اشتباه است. زمانی که استعدادهای ما در سن کمی هستند و قبل از اینکه جذب رشته ای دیگر شوند باید آنها را به سمت دوومیدانی بیاوریم. برنامه آینده شما برای استعدادیابی چیست؟ مجید کیهانی: برنامه ما این است که به ورودی‌های المپیک 2020 ژاپن حمله کنیم و طرحی هم با عنوان طرح 20 برای المپیک 2020 در نظر گرفته‌ایم. ابتدای سال اول و انتهای سال چهارم این طرح برای ما اهمیت زیادی دارد و استعدادیابی‌مان را نیز بر اساس همین طرح انجام دادیم. در ابتدای سال اول ما استعدادیابی را انجام داده‌ایم و 2 هزار نفر از استعدادهایمان را به تهران می‌آوریم و یا در شهرهای خودشان با مربیان مورد نظر پرورش می‌دهیم. زمانی که این افراد کاهش یافتند برای هر نفر 50 هزار تومان کمک هزینه و به مربیان‌شان نیز حقوق می‌دهیم. وقتی این تعداد به 100 نفر رسید مربیانی که ما تعیین می‌کنیم تا اردیبهشت ماه سال آینده با آن ها کار می‌کنند. برای آن زمان دو ایده داریم اینکه تعداد نفرات را کاهش بدهیم و یا با همان تعداد ادامه دهیم. این استعدادها آینده دوومیدانی را تشکیل می‌دهند. ما باید با یک ترکیب 50 نفره به رقابت‌های قهرمانی آسیا برویم. بحث اسپانسرینگ و در آمدزایی از همان انتخابات فدراسیون و روی کار آمدن شما مطرح شد. مجید کیهانی: باید این را بگویم که ما تاکنون هیچ مسابقه‌ای را با هزینه فدراسیون برگزار نکردیم و حتی درآمدزایی نیز انجام دادیم. 2هزارو 500 یورو از ماراتن شیراز درآمدزایی کردیم. کار اقتصادی در دوومیدانی بسیار سخت است با این حال ما تاکنون 700 میلیون تومان برای فدراسیون درآمدزایی کرده‌ایم و هر کسی بخواهد اسناد آن را نشان می‌دهم. نظرتان درباره پیست‌های دوومیدانی ایران و هم‌چنین امکانات سخت افزاری و برگزاری رقابت‌ها دوومیدانی به شیوه مطلوب چیست؟ مجید کیهانی:ما یک تجربه خوب در برگزاری رقابت‌های داخل سالن قهرمانی کشور داشتیم که از لحاظ برگزاری بسیار مطلوب بود و پخش تلویزیونی خیلی خوبی هم داشت. ایران از نظر زیرساخت‌های دوومیدانی جزو چند کشور برتر آسیاست. درست است کشورهای دیگر اروپایی پیست‌های تارتان زیادی دارند اما در خاورمیانه و آسیا ایران از نظر زیرساخت شرایط خوبی دارد. این در حالی‌ست که قطر تنها دو سالن دوومیدانی دارد ولی ما در حال حاضر 14 سالن داریم. امارات هم یک سالن دارد. با توجه به این تعداد سالن‌ها ما باید 132 ورزشکار دوومیدانی داشته باشیم اما این گونه نیست. آفتاب انقلاب جزو بهترین ورزشگاه‌های آسیاست. برخی کمبودهای سخت‌افزاری وجود دارد اما این بدان معنا نیست که اصلا خوب نیست بلکه باید تجهیزاتش را پیشرفته کنیم که وزارت و کمیته باید به ما کمک کنند تا تجهیزات را فراهم کنیم.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

دوومیدانی ایران در کسب کرسی های بین المللی ناموفق بوده است. آیا برنامه ای برای تصاحب این کرسی ها در دوومیدانی دارید؟ مجید کیهانی: روابط در اینگونه مسائل بسیار مهم هستند. شک نکنید که در دور آینده انتخابات کنفدراسیون آسیا که ۳سال دیگر است ایران حتما نایب رییس می شود. باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم که این احتیاج به لابی گری دارد و این کار هم باید صورت بگیرد. درست نیست ما در آسیا مدال بگیریم ولی همیشه در این موارد عقب صف بایستیم. مقصر هم خودمان هستیم چرا که کار نکردیم و نخواستیم اما باید هرچه زودتر کرسی های بین المللی را تصاحب کنیم. چه من باشم و چه نباشم دور آینده ایران نایب رییس آسیاست. سقف آرزوهای مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی چیست؟ مجید کیهانی:من خیلی امیدوارم که تیم ملی دوومیدانی با 50 ورزشکار به رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی برود و برای المپیک و جهانی هم با تعداد نفرات بالا و حتی شانس مدال بیشتر شرکت کند. ما یک برنامه برای بازی‌های آسیایی داریم و این برنامه مفصل ما بعد از المپیک 2016 شروع می‌شود. اگر این برنامه ریزی صورت نگیرد اصلا در جاکارتا موفق نخواهیم بود و اتفاقات اینچئون تکرار می‌شود. ما نباید یک ماه قبل از بازی‌های آسیایی تازه به فکر برنامه‌ریزی بیفتیم بلکه باید پیش از آن کارهای لازم را انجام دهیم و از ظرفیت موجود استفاده کنیم.





تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن